Loop geen omzet mis; laat je klant zien dat jouw webshop betrouwbaar is.

• 14 juni 2020
  • 0 reacties
  • 149 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Wanneer mijn schoonmoeder Wanda een jas wil kopen in de stad heeft ze direct contact met de winkelmedewerker en kan ze de jas voelen en proberen. Tevens kan ze hem gelijk afrekenen en meenemen. Gaat de ritssluiting met een paar weken stuk? Vervelend, maar dan loopt Wanda gewoon weer binnen bij dezelfde winkel en wordt ze waarschijnlijk geholpen door dezelfde (hopelijk vriendelijke) winkelmedewerker.

Online gaat dit uiteraard héél anders. Daar kan mijn schoonmoeder de jassen niet voelen, proberen en direct meenemen. Wél kan ze het aanbod jassen vanuit haar luie stoel vergelijken. Zeker nu met de coronacrisis vindt ze het prettig een jas online te bestellen om zo het contact met mensen te vermijden. Alleen wat gebeurt er nu als er iets kapot gaat aan de jas? En krijgt ze überhaupt de jas wel binnen wanneer ze online afrekent? Online zijn er helaas veel negatieve voorbeelden van om overal vrijuit te bestellen. Daarom gaat Wanda liever naar Bol of Coolblue, gezien ze weet dat het daar wel goed zit.

Zonde is dat! Juist achter de kleinere webshops schuilen webwinkeliers met een enorme passie en service. Alleen hoe versla je grote spelers als Bol en Coolblue? Het ultieme recept heb ik niet (jij hopelijk wel), maar je moet er sowieso voor zorgen dat Wanda je shop vertrouwt. Anders bestelt ze niet.

In de komende themaweek publiceren we iedere dag een artikel op de community van MijnWebwinkel over hoe je vertrouwen kunt opwekken met je webwinkel. Je krijgt concrete tips waar je meteen mee aan de slag kunt en daarnaast proberen we een discussie op gang te brengen zodat jullie van elkaar kunnen leren hoe je het vertrouwen in je webshop vergroot.

Heb je, na het lezen van mijn bericht, al direct een vraag over hoe je de betrouwbaarheid van je webshop verhoogt? Stel ze dan gerust hieronder! Ik zal mijn best doen om je van een goed antwoord te voorzien óf ik neem je vraag mee in één van de thema blogs van deze week :-).

0 reacties

Geen reactie

Reageer