Vraag

Artikel uit seal verpakking

• 6 April 2022
  • 5 reacties
  • 167 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Regelmatig krijgen wij artikelen retour die uit de sealverpakking zijn gehaald. Het gaat hierbij om oorbellen die vanwege hygiëne alleen retour mogen in de sealverpakking. Toch krijgen wij deze met grote regelmaat terug gestuurd.

Wij willen geen ontevreden klanten. Hoe gaan jullie om met een retour die niet aan de voorwaarden voldoet?

5 reacties

Reputatie 6
Badge +9

We hebben zelf de tekst van de retourzending aangepast en duidelijk de voorwaarden nog een keer genoemd. Maar de klant staat erg sterk ondanks dat er retour-voorwaarden zijn.

Misschien dat je een extra kaartje bij je zending doen, als ze de seal verbreken het niet retour mag? Even een reminder, misschien helpt het.. het wordt mss ook autom. uitgepakt om de oorbel even goed te bekijken, voor te houden. je denkt zelf al een stap verder - dat iemand ze draagt en dan alsnog retour stuurt. Die klanten zul je vast hebben, daar kan ik me niets bij voorstellen, dat je dat doet. 

Lastig puntje hoor, gelukkig hebben wij heel weinig retour! Misschien ook omdat we geen gratis retour aanbieden. Pas voor de eerste keer een retour geweigerd, die order was al van jan. en de klant mailde eind mrt dat dit item retour komt. Die hebben we geweigerd. We doen echt niet moeilijk als het een paar dagen later is, daar komen we met de klant vaak wel uit. 

Reputatie 5
Badge +5

Ik verkoop video-games. Die mogen ongesealed ook niet retour gestuurd worden. 
In mijn eigen winkel heb ik een retour-percentage onder de 1% maar op bol.com zat ik rond de 15 (!) %

Op een bepaald moment ben ik begonnen met het verzegelen van alle spellen (ook tweedehands) wanneer ik ze via mijn bol.com account verkoop. Ik plak ook een sticker op de seal waarop staat dat het spelletje alleen retour gestuurd mag worden zolang de seal nog intact is. 

Sinds ik dat doe het het retourpercentage onder de 3% gezakt en ik heb een meer dan gezonde twijfel dat er een aantal mensen waren, die het spelletje uitspeelde en dan retourstuurde. Wat makkelijk te doen is als je bedenkt dat ze via bol 30 dagen retourmelden krijgen en daarna nog (minimaal) 2 weken om het daadwerkelijk terug te sturen. In 6 weken kun je bijna alles uitspelen….

Mocht mijn retourpercentage in de eigen winkel omhoog gaan dan ga ik dat daar ook doen maar vooralsnog is dat niet nodig.

Maar sealen + sticker werkt prima.

Reputatie 6
Badge +9

Ik verkoop video-games. Die mogen ongesealed ook niet retour gestuurd worden. 
In mijn eigen winkel heb ik een retour-percentage onder de 1% maar op bol.com zat ik rond de 15 (!) %

Op een bepaald moment ben ik begonnen met het verzegelen van alle spellen (ook tweedehands) wanneer ik ze via mijn bol.com account verkoop. Ik plak ook een sticker op de seal waarop staat dat het spelletje alleen retour gestuurd mag worden zolang de seal nog intact is. 

Sinds ik dat doe het het retourpercentage onder de 3% gezakt en ik heb een meer dan gezonde twijfel dat er een aantal mensen waren, die het spelletje uitspeelde en dan retourstuurde. Wat makkelijk te doen is als je bedenkt dat ze via bol 30 dagen retourmelden krijgen en daarna nog (minimaal) 2 weken om het daadwerkelijk terug te sturen. In 6 weken kun je bijna alles uitspelen….

Mocht mijn retourpercentage in de eigen winkel omhoog gaan dan ga ik dat daar ook doen maar vooralsnog is dat niet nodig.

Maar sealen + sticker werkt prima.

Inderdaad sticker is ook een goede optie.. en terecht, die gezonde twijfel #games, bij woonaccessoires en servies is dat wat minder 😉

Reputatie 5
Badge +8

Ligt eraan, zijn het sieraden van honderden euro's? Dan zou je wat kritischer kunnen zijn. Als ze echt gebruikssporen bevatten en je ziet dat ze gedragen zijn, kun je een waardevermindering vragen. Daarbij, is een oorbel echt een hygiëneproduct? Er zijn zelfs uitspraken dat een wc-bril die uit de verpakking was gehaald niet als retour geweigerd mag worden. De beredenering van de rechter was in dat geval dat de wc-bril gereinigd kan worden en opnieuw verpakt en verkocht. Wel mag je hiervoor kosten in rekening brengen en deze in vermindering brengen op het retourbedrag. Zelfde gold voor een matras wat gebruikt was. Ook deze mag niet geweigerd worden. Immers, hoe kan je een matras uittesten zonder deze uit de verpakking te halen en proef te slapen? De wet koop op afstand biedt consumenten een grote mate van bescherming. Ik vind het persoonlijk niet de moeite waard om hiervoor in discussie te gaan met de klant, maar ik verkoop dan ook producten binnen een prijsrange van 5 tot 20 euro.

Reputatie 4
Badge +6

Misschien kun je betere detail foto's maken van je artikelen. Zeker geen foto's van je leverancier gebruiken. Misschien krijg je dan minder retour? Een voorbeeld: https://www.marody.nl/a-71909215/earparty/earparty-set-goud-zwarte-steentjes/#description ik zie geen duidelijke close up van het artikel. Misschien heb je iets aan deze tips, je hoeft dat apparaat niet aan te schaffen maar de tips zijn wel handig: https://nl.packshot-creator.com/how-to/positioneren-juwelen-fotografie/#:~:text=Plaats%20jouw%20camera%20op%20de%20gewenste%20hoogte%20en%20hoek%20en,halskettingen%2C%20armbanden%20en%20ringen%20realiseren.

Reageer