Vraag

Stappen bestelproces

  • 11 juni 2020
  • 8 reacties
  • 62 Bekeken

Ik zou graag de stappen van het bestelproces tonen in het winkelmandje. Kwam een blog daarover tegen in Mijnwebwinkel.nl. : https://www.mijnwebwinkel.nl/blog/5-snelle-tips-voor-een-gebruiksvriendelijke-shop
Maar de opties in de beheeromgeving die daar genoemd worden, vind ik niet terug. Wie weet hoe dit zit?


8 reacties

Badge

Hej!

Ik heb even zitten kijken, maar ik kan die optie inderdaad ook niet terug vinden. 
Ik zou hem inderdaad ook graag willen toevoegen. Ik heb nu het idee dat klanten vroegtijdig de shop verlaten, omdat het bestelproces niet helemaal duidelijk is. 

Misschien kan @Ebbe ons helpen??

 

Reputatie 6
Badge +4

Ai, dit artikel had aangepast moeten worden. De stappen waren namelijk alleen zichtbaar in de '’oude'’ checkout. De stappen zijn uit de checkout gehaald waardoor dit niet meer nodig is. Ik kan de stappen jullie niet meer aanbieden. 

@BBTT design, je geeft aan dat klanten vroegtijdig de shop verlaten. Zie je dit ergens terug? Of hoor je van klanten dat het onduidelijk is? 

@Farvig, mag ik vragen waarom je de stappen wilt tonen? 

Ik ben benieuwd, thanks alvast! 

Badge

Hej Ebbe,

Ik zie het terug in analytics, maar ik hoor het ook van klanten. Het probleem is vaak, dat je op voorhand al de standaard verzendkosten ziet bij een bestelling. Terwijl er ook afgehaald kan worden, of ik kom het in een bepaald postcode gebied thuisbezorgen. Mensen klikken dan dus vaak de winkelwagen weg. Ik weet niet of meer shops hier last van hebben.

Ik hoop dat het antwoord duidelijk is voor je. 

Hoi Ebbe,

De reden waarom ik dat zou willen staat in dat bewuste artikel (punt 5): ervoor zorgen dat het duidelijk is voor klanten waar ze zitten in het bestelproces en voorkomen dat ze voortijdig de shop verlaten zonder te kopen.
Als je je inleest in jullie blogs dan wil je dus dit soort stappen zetten om je shop te verbeteren.
Dus … hier ligt een schone taak voor jullie ;-)

 

 

Reputatie 6
Badge +4

Hej Ebbe,

Ik zie het terug in analytics, maar ik hoor het ook van klanten. Het probleem is vaak, dat je op voorhand al de standaard verzendkosten ziet bij een bestelling. Terwijl er ook afgehaald kan worden, of ik kom het in een bepaald postcode gebied thuisbezorgen. Mensen klikken dan dus vaak de winkelwagen weg. Ik weet niet of meer shops hier last van hebben.

Ik hoop dat het antwoord duidelijk is voor je. 

Bedankt voor de info Babette! Het daadwerkelijke probleem is eigenlijk dat in de eerste stap niet de volledige informatie wordt getoond? Denk je dat - wanneer de stap voor de checkout - eruit wordt gehaald of wordt aangepast met de juiste informatie, het duidelijker is?

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Ebbe,

De reden waarom ik dat zou willen staat in dat bewuste artikel (punt 5): ervoor zorgen dat het duidelijk is voor klanten waar ze zitten in het bestelproces en voorkomen dat ze voortijdig de shop verlaten zonder te kopen.
Als je je inleest in jullie blogs dan wil je dus dit soort stappen zetten om je shop te verbeteren.
Dus … hier ligt een schone taak voor jullie ;-)

 

 

Hi @Farvig, dit blog bevat geen juiste informatie meer. De hele checkout waar in dit blog naar wordt gerefereerd bestaat niet meer. De checkout is volledig op de schop gegaan waardoor die 5 stappen niet meer nodig zijn. 

Ik volg ook even mee, want ik heb een facebook mastery class gevolgd en daarin zie ik dat er zoveel wordt toegevoegd aan het winkelmandje, maar waar blijven de bestellingen dan :( 

Soms heb ik 3 bestellingen maar dan zie ik via facebook advertising dat er ruim 200 items zijn toegevoegd.

Ik had altijd een lange tekst staan over het verzenden, maar mensen moesten dan naar beneden scrollen om verder te gaan met bestellen. Dit heb ik allemaal weggehaald, maar alsnog bestellen ze niet en ben ik inderdaad ook erg benieuwd waar het fout gaat en wat ze in hun winkelmandje hebben.

Hej Ebbe,

Ik zie het terug in analytics, maar ik hoor het ook van klanten. Het probleem is vaak, dat je op voorhand al de standaard verzendkosten ziet bij een bestelling. Terwijl er ook afgehaald kan worden, of ik kom het in een bepaald postcode gebied thuisbezorgen. Mensen klikken dan dus vaak de winkelwagen weg. Ik weet niet of meer shops hier last van hebben.

Ik hoop dat het antwoord duidelijk is voor je. 

Bedankt voor de info Babette! Het daadwerkelijke probleem is eigenlijk dat in de eerste stap niet de volledige informatie wordt getoond? Denk je dat - wanneer de stap voor de checkout - eruit wordt gehaald of wordt aangepast met de juiste informatie, het duidelijker is?


Dit is ook precies waar ik last van heb. Mensen zien dan verzendkosten staan en klikken dan weg of ze sturen mij soms nog een mail, maar het is wel omslachtig

Reageer