Heb jij jouw merk geregistreerd?

• 19 July 2023
  • 5 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

Mathijs, brandmanager bij Mijnwebwinkel, gaat in zijn nieuwste blog dieper in op de voordelen van het registreren van je eigen merk. Want wist je dat:

• Het alleen inschrijven bij de KvK  niet voldoende is om de naam van je bedrijf te beschermen.
  • Om exclusieve rechten op het gebruik van je bedrijfsnaam en logo te verkrijgen en te behouden, is het belangrijk om ze te registreren bij het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BOIP) of een soortgelijke instantie.
  • Registratie biedt bescherming tegen het gebruik van vergelijkbare namen en logo's door andere bedrijven binnen jouw branche en voorkomt verwarring bij consumenten.
  • Naast registratie is het ook belangrijk om je bedrijfsnaam en logo consequent en prominent te gebruiken in openbaarheid, zoals op je website, sociale media accounts en marketingmateriaal, om je alleenrecht verder te beschermen.

Heb jij je merk al geregistreerd? Of heb je hierover vragen? Stel ze hieronder👇​​​​​

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Dat hebben wij met ons logo gedaan. En maargoed ook we hebben ooit bij toeval een bedrijf gevonden die ons logo voor 98% gekopieerd had. Een klant van ons heeft toen een mooie brief opgesteld ( hij is jurist). En toen kon het andere bedrijf al zijn briefpapier, bestickering van zijn auto e.d. wegdoen.

Reputatie 7
Badge +16

Top dat je je logo had vastgelegd! Zat het andere bedrijf ook in dezelfde branche?

Reputatie 7
Badge +8

Ja was een conculega idd. Het logo wat hier ook als avatar staat was alleen het oog rond ipv ruitvormig. Verder vrijwel identiek.

Reputatie 7
Badge +16

Bizar is dat. Gelukkig ben je het tegen gekomen en stond je in je recht. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind dat wel interessant en ben er wel over na aan het denken! Vooral omdat ik me in de toekomst meer wil gaan richten op eigen producten als merk. Maar ik moet me daar nog behoorlijk in verdiepen. 

Reageer