Blog

De drie belangrijkste redenen waarom Bewaar voor later jouw omzet verhoogt

  • 29 October 2021
  • 2 reacties
  • 264 Bekeken
De drie belangrijkste redenen waarom Bewaar voor later jouw omzet verhoogt
Badge

Steeds meer webwinkeliers hebben de Bewaar voor later functie ingezet in hun webwinkel. En dat doen ze goed, want het merendeel hiervan ziet hun omzet groeien! Waarom deze functie zo belangrijk is voor je omzet? Dat vertellen we je graag in dit blog.

 

Wat biedt de Bewaar voor later functie aan je webwinkel bezoekers?

First things first, is het goed om uit te leggen wat deze functie precies inhoudt. De Bewaar voor later functie kun je zien als een soort verlanglijst van je klant, welke zij kunnen opslaan in hun klantenaccount. Zo kan een klant, door één druk op de knop, een product toevoegen aan zijn of haar bewaarlijst. Deze lijst blijft in het klantaccount zichtbaar en wordt bij het afsluiten van de pagina behouden. Zo heeft de klant bij terugkomst altijd zicht op zijn of haar (ge)favoriete producten.

 

Waarom jij Bewaar voor later zou moeten gebruiken

Er zijn meerdere redenen waarom de Bewaar voor later functie een must is voor je webwinkel. We vertellen je graag de 3 belangrijkste!

  1. De belangrijkste reden voor het verlaten van een vol winkelwagentje, is omdat klanten nog niet toe zijn aan het overgaan tot een aankoop.
    Uit onderzoek blijkt dat klanten het vaakst niet overgaan tot aankoop, omdat zij er nog niet klaar voor zijn. Dit kan meerdere redenen hebben, bijvoorbeeld omdat ze er momenteel nog geen budget voor (over) hebben, omdat men alleen nog inspiratie wil opdoen (het welbekende kijken, kijken niet kopen ;)) of omdat er hoge kosten bijkomen zoals verzendkosten. Om dit probleem tegen te gaan, is het dus een must om een Bewaar voor later functie te hebben, zodat klanten producten hierin kunnen opslaan.
     
  2. Het zorgt voor nieuwe klantaccounts, waardoor jij meer inzicht in en informatie krijgt van je klanten. 
    Om als bezoeker favoriete producten op te slaan in een lijst, dienen ze een klant account aan te maken in jouw shop. Het aanbieden van de Bewaar voor later functie geeft dus ook de mogelijkheid om klantinformatie te winnen met klantaccounts. Daarnaast zorg je met klantaccounts voor een vaste klantengroep, waarnaar je gerichte marketingactiviteiten kunt sturen zoals een nieuwsbrief of speciale actie. Dit kan uiteindelijk leiden tot meer verkopen.
     
  3. Maak kopen eenvoudiger voor je klanten.
    Vraag je je af of deze extra optie voor klanten zorgt voor minder producten in het winkelmandje? Daar hoef je niet bang voor te zijn! Het is namelijk zo dat klanten juist geneigd zijn een onderscheid te maken tussen producten die ze meteen willen aanschaffen en producten die ze leuk vinden, maar nog niet aan toe zijn te kopen. Doordat deze producten blijven staan op de favorietenlijst, blijven ze onder het zicht van de klant. Wanneer de klant geen mogelijkheid heeft om de producten ergens anders ‘op te slaan’ dan in het winkelwagentje, zullen zij teveel hierin plaatsen en uiteindelijk vertrekken zonder aankoop. Ook zal het winkelwagentje na verloop van tijd verdwijnen, waar de bewaarde producten in de favorietenlijst in hun klantaccount blijven staan

 

De voordelen van Bewaar voor later in de praktijk

Een webwinkel die de Bewaar voor later functie heeft ingezet is Mefrouw’s Eco Shop. Een webwinkel die volledig is gericht om een Zero Waste Levensstijl, om de wegwerpmaatschappij tegen te gaan. Mireille van Mefrouw’s Eco Shop beschrijft de functie als volgt:

 

‘’Onze klanten consumeren bewust en de “bewaar voor later” functie geeft ze de mogelijkheid om een ouderwets verlanglijstje aan te leggen. Dit past helemaal binnen een Zero Waste Lifestyle. Wij zijn heel erg blij dat we deze functie nu aan onze klanten kunnen aanbieden. Hierdoor zien we een substantiële groei in klantaccounts en bovendien is de gemiddelde sessieduur gestegen met 35%.’’

 

Dit laat niet alleen zien dat het feit dat haar klanten een verlanglijstje kunnen maken als fijn wordt ervaren, maar het ook de conversie mogelijkheid laat stijgen.

Benieuwd hoe andere webwinkels Bewaar voor later inzetten op hun pagina? Bekijk een paar voorbeeld shops hier:

 

Bewaar voor later inzetten in jouw webwinkel

De Bewaar voor later functie is beschikbaar in een Mijnwebwinkel PREMIUM abonnement. Je kunt zelf kiezen hoe jij de lijst benoemd, Bewaar voor later, favorietenlijst, verlanglijstje; it ‘s your decision to make! Ook kun je zelf aanpassen of je de hartjes op je productoverzicht wil tonen, of alleen op de productpagina. Wil je weten hoe je de functie instelt? Bekijk dan dit V&A.

 

Maak jij al gebruik van de functie, of heb je vragen aan andere webwinkeliers over Bewaar voor later? Praat mee in de reacties!

 

2 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Jammer dat dit alleen met premium kan. Als klein ondernemer zou deze functie best handig zijn, maar moet dan van pro naar premium en denk dat die 25 euro extra de functie niet waard is, als ik dat zou besteden dan lijkt me 25 euro aan marketing veel effectiever. 

Het zou inderdaad fijn zijn als deze functie beschikbaar zou zijn vanaf PRO. Ik vind dit eerlijk gezegd ook wel een functie die je al eerder beschikbaar mag stellen, aangezien ik het een basisfuncties vind. Dit mag best in overweging worden genomen door Mijnwebwinkel.

Reageer