Vraag

Wederom problemen met de mail....

• 16 August 2023
  • 5 reacties
  • 74 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

zijn er meer mensen die vandaag géén mails binnen krijgen? Niet op de PC, Mobiel, IMAP, POP3.

Ik heb vanmorgen om 08:01 de laatste mail ontvangen sindsdien niks meer. Heb diverse orders binnen, maar komt geen mail binnen.

Ook wat test mailtjes vanuit andere accounts verstuurd, helemaal niks!

Zojuist opeens wel een spam mail…. dat dan weer wel, maar voor de rest nog helemaal niks vandaag.

Het postvak is 95% vol, maar dus niet 100% vol, kan nog wel wat bij :P 

Of ben ik weer de enige met problemen… email problemen deel 261…. 

5 reacties

Badge

Ook wij hebben problemen met de mail. Deze komt wel binnen, maar verzenden kan niet.

‘Het lezen van gegevens van de server 'mail.mijnwebwinkel.nl' is mislukt.’ geeft het systeem dan aan.

We hebben overigens ook problemen met bijvoorbeeld het uploaden van foto’s bij artikelen...

Reputatie 6
Badge +5

Ik krijg wel mailtjes binnen. Gewoon de hele dag.

Ik had wel even dat ik een foto niet kon uploaden maar na een refresh lukte dat ook weer.

Reputatie 5
Badge +7

Hier geen problemen.

Reputatie 2
Badge +3

Okay, ik kreeg gisteravond een bounce mail waarin toch stond dat de mailbox vol was….! Dus daardoor heb ik de mails niet gekregen.

Ik mis nu mails van woensdag 08:01 - 21:22, komen die alsnog terug nu dat de mailbox niet meer vol is (93% vol)?

@Ebbe ?

Reputatie 7
Badge +16

Okay, ik kreeg gisteravond een bounce mail waarin toch stond dat de mailbox vol was….! Dus daardoor heb ik de mails niet gekregen.

Ik mis nu mails van woensdag 08:01 - 21:22, komen die alsnog terug nu dat de mailbox niet meer vol is (93% vol)?

@Ebbe ?

De mail wordt altijd 3 dagen geprobeerd om af te leveren. Als de afzender een '’harde'’ bouncemail ontvangt, dan zijn de pogingen op en wordt de mail niet meer afgeleverd. Dit staat dan ook in de mail. Als er sprake is van een '’soft'’ bouncemail, dan wordt er nog een poging ondernomen om de mail te versturen. Dit is dan ook terug te lezen in de bounce mail. Als dit na 3 dagen niet is gelukt, dan wordt het automatisch een harde bounce. 

Ik durf dus niet te zeggen of de mail alsnog wordt afgeleverd. Dat is afhankelijk van hoeveel pogingen de mailserver van de afzender al heeft geprobeerd. 

Reageer