Vraag

Spam mails

• 28 December 2021
  • 5 reacties
  • 61 Bekeken

Badge +2

Ik heb deze week al voor de 3e keer gemerkt dat ik nieuwsbrieven van mijn leveranciers niet ontvangen heb, hierdoor heb ik prijswijzigingen gemist, erg vervelend dus!

De eerste gedachte is natuurlijk de spam folder, maar die is volledig leeg. Zowel in mijn email client, als in de webmail.

Wordt er wellicht op de emailserver nog op een ander niveau spam mails gefilterd? 

B.v.d.
Tim

5 reacties

Reputatie 2
Badge

Dit heeft vaak te maken met records in de DNS van de afzender. Dmarc, SPF en DKIM, google even als je hier meer over wilt weten. Ik heb ze onlangs allemaal ingesteld zodat de mails die ik zelf met mijn mailprogramma (active campaign) verstuur niet in de spam van de mensen op mijn lijst komen. Ik kan me herinneren dat toen ik nog via MMW de nieuwsbrieven verstuurde ik heb gevraagd of ze dit toen in het domein wilde aanpassen voor mij. Echter zullen je leveranciers dit zelf moeten doen. Wat je wel zelf kunt doen is de mailadressen van die leveranciers aan je contactpersonen toevoegen. En bij eventuele spam aangeven dat het een betrouwbaar adres is.

Badge +2

Het probleem is echter, dat wat ik niet ontvang, weet ik ook niet dat het verzonden is ;) Dus ik kan niet weten WIE ik hierop moet aanspreken om aan te passen.

Normaal is het de ontvanger die bepaalt of het spam is of niet. De MWW mail heeft geen spam, tenminste ik heb nog NOOIT iets in de spam gehad. Vandaar dat ik vermoed dat er op een ander niveau nog een spam controle plaatsvind die dit soort mails tegenhoudt. 

De nieuwsbrieven waren met Mailchimp verzonden, dat zit meestal wel goed. 

Reputatie 5
Badge +6

@MetallicatTim,

Weet je zeker dat je mailadres in de mailinglijst van de leverancier staat? Je zou dit nog even kunnen dubbelchecken. Als dit wel het geval is, dan horen we graag even via support@mijnwebwinkel.nl welk domein de leveranciers gebruiken om hun mails te versturen en om welke tijd ze hun mails hebben verzonden. Dan kunnen we het probleem verder onderzoeken.

Badge +2

Ja, ik heb ervoor, en gister ook weer, wel gewoon die mails ontvangen.

Maar hier en daar mis ik mails van diverse leveranciers. 

Reputatie 5
Badge +6

In dat geval horen we graag even via support@mijnwebwinkel.nl welk domein de leveranciers gebruiken om hun mails te versturen en om welke tijd ze de mails hebben verzonden die niet bij jou zijn aangekomen. Dan kunnen we het probleem verder onderzoeken.

Reageer