Spam


Ondanks dat ik alle spamberichten trouw naar de map [junk] verplaats, ontvang ik vrijwel dagelijks spam mail. 
ik heb de indruk dat het spamfilter van MijnWebwinkel niet veel tegenhoudt. 
Is er een mogelijkheid om het spamfilter scherper in te stellen?


12 reacties

Reputatie 4
Badge +7

Ik snap dat je totaal niet zit te wachten op dit soort mailtjes, zou ik ook niet tof vinden in mijn mailbox! Echter is het iets wat lastig te voorkomen is. Als wij het spamfilter nóg strakker instellen dan is de kans groot dat je mailtjes van klanten gaat missen die niet door het filter heenkomen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

 

Het beste wat je kan doen is deze mailtjes markeren als spam. Zo leert het programma vanzelf welke afzenders spam zijn. Je zou ook, als het mailtje telkens vooral van dezelfde afzender komen, deze direct doorverwijzen naar de prullenbak. Als je de webmail gebruikt dan doe je dit als volgt: 

Ga rechtsboven naar Instellingen, kies voor Filters, Klik op de plus en voer hier de velden in. Mocht je hier niet uitkomen, laat het dan gerust nog even weten! 

Kun je in mijn JUNK map kijken?

Dan zul je zien dat veel mails een overeenkomstige inhoud hebben. “Berichtje van Elena” en “kortingscode van …”. 
Helaas is de afzender steeds wisselend. 

Reputatie 3
Badge +1

Bekend probleem. Ik heb hetzelfde gehad en dit toen opgelost via de filter methode die Merel beschrijft. Echter kwamen mijn spam berichten iedere keer van een andere afzender. Aan de inhoud was wel te zien dat ze bij elkaar hoorden en ze dus van de zelfde spambron afkomstig waren. Uiteindelijk heb ik het weten op te lossen met behulp reguliere expressies op de inhoud van de mail. Dit is een van de opties die je kan toepassen bij de filter instellingen. De uitdaging is het samenstelling van de regulieren expressie zelf; dit is voor een leek helaas niet of nauwelijks te doen. Ik hoop dus voor je dat het met eenvoudig filter is op te lossen.

Gr, Michel

Reputatie 7
Badge +10

Helaas hou je dat ook niet tegen. Wij hebben enorm veel last van leveranciers uit China/Turklije. Die mailen veel en bellen en appen je zelfs. En door het tijd verschil op de gekste tijden.  

Reputatie 2
Badge +3

Ik wilde net een berichtje plaatsen, maar zag deze topic. Net ook weer een bericht, wat spam is. Zo irritant. Zijn er nog instelling die je kan veranderen, dat dit er niet door komt.

 

@Merel dit is zo’n mail, maar dit ziet de filter niet als spam?

 

Reputatie 3
Badge +1

Beste @Love Letterpress ,

Als ik het goed heb is deze vorm van spam afkomstig vanuit het contact formulier in je webshop. Een soort gelijk bericht heb ik dit ook wel eens gezien, maar bij mij bleef het bij een eenmalig incident. Als dit inderdaad zo is en het dus geen spam is die verstuurd wordt vanuit een ander bron, is de Catcha (die het bewijs moet leveren dat het bericht geplaast is door een persoon in plaats van een computer) aan vervanging toe. Je zou dan aan mijnwebwinkel kunnen vragen om deze te upgraden.

Gr, Michel

Reputatie 2
Badge +3

@Mtrad laatst had ik ook, ook een soort zelfde bericht. Ik maak dan wel een melding van misbruik. maar  kreeg het nu weer. Ik denk ook volgens het contactformulier. kan geen ander bron bedenken. Maar dan moet ik mail sturen naar mijn webwinkel voor de Catcha, is dit dan persoonlijk of niet voor meerdere webwinkels?

Reputatie 3
Badge +1

@Love Letterpress, Dit probleem speelt dan bij alle webwinkels, alleen jij hebt de pech dat jou domeinnaam is opgenomen in een of andere spam computer en dat het spam-systeem zo slim is opgezet dat ze in staat zijn deze ‘oude’ Captcha op een automatische manier kunnen invullen, alsof het door een persoon is gedaan.
@Merel, misschien kun jij binnen het develpment team een taak/issue aanmaken voor upgrade van de Captcha. Waarschijnlijk gaan er in de nabije toekomst hier meer personen last van krijgen, want die spam systemen worden steeds slimmer. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik moet zeggen dat ik een periode heb gehad waarin ik veel spammail binnenkreeg, maar de laatste maanden is het echt heel weinig. Kan me het laatste spammailtje niet eens meer herinneren. Dus waar dat dan weer aan ligt? :thinking:

Reputatie 7
Badge +16

@Love Letterpress Je maakt nog geen gebruik van de Google reCAPTCHA. Vele malen beter dan '’onze'’ captcha. Ik adviseer je om die van Google in te stellen. Hier lees je hoe je dat doet → https://www.mijnwebwinkel.nl/support/kan-ik-formulieren-voorzien-van-een-captcha

Groet,
Ebbe

Badge

Sinds kort gebruik ik de webmail voor alle mailverkeer.

Bij de uitleg staat bv dat wanneer ik spam naar de spam-map verplaatst, dit adres voor een volgende keer direct daarheen gaat, maar dat gebeurt helaas niet, moet dit continu doen erg vervelend.

Of doe ik het niet goed en moet ik nog iets anders doen?

Reputatie 7
Badge +16

hm dat is vervelend. Het vervelende van spam is, is dat vaak niet hetzelfde e-mail adres of Ip adres wordt gebruikt. Zou je eens enkele voorbeelden kunnen sturen naar info@mijnwebwinkel.nl. Wellicht dat het supportteam wat aanpassingen kan doen. 

Reageer