Problemen mail verzending vanuit Thunderbird via Mijnwebwinkel mail

• 29 October 2020
  • 38 reacties
  • 986 Bekeken

Hallo, Sinds de nieuwe update van Thunderbird is het bij mij niet meer mogelijk om vanaf al de mijnwebwinkel emails te verzenden. Ik krijg de melding:

Verzenden van het bericht is mislukt.
Peer gebruikt niet-ondersteunde versie van het beveiligingsprotocol.
De configuratie behorend bij mail.mijnwebwinkel.nl moet worden gecorrigeerd.

Ik heb alle instellingen gecontroleerd en die staan zoals mijnwebwinkel aangeeft. Er is ook niets veranderd in de accounts in de tussentijd, behalve de update van Thunderbird. 
Ik ontvang wel mails.

Kan iemand me helpen om dit op te lossen….

Ebbe 3 jaar geleden

Hier lijkt het te werken. Kunnen jullie bij de instellingen het poortnummer van de uitgaande mail wijzigen naar 587 en bij SSL selecteer je bij de uitgaande mail STARTTLS. Zie screenshot hieronder. Willen jullie mij een update geven?:fingers_crossed:

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Komt door FIrefox denk ik. Bij mij kwam de update pas nu en kon meteen niet meer verzenden, voor de update wel. Poort naar 587 en STARTTLS werkte bij mij prima. 

Reputatie 2
Badge +2

@Ebbe HELP! Wederom krijg ik een foutmelding bij het verzenden van email vanuit Thunderbird.

“Verzenden van het bericht is mislukt.
Peer gebruikt niet-ondersteunde versie van het beveiligingsprotocol.
De configuratie behorend bij mail.mijnwebwinkel.nl moet worden gecorrigeerd.”

Hieronder zie je mijn huidige instellingen.

Reputatie 7
Badge +16

@Loes Ik zie dat er meer meldingen hierover zijn. Mijn collega's bij support zijn samen met het desbetreffende team op zoek naar de oorzaak. Ik voeg jouw gegevens toe aan het ticket zodat ik je op de hoogte kan houden. 

Reputatie 3
Badge +5

Dit is een oude topic.
Maar bij mij is het nu ook zo ver.
Kan sinds gisteren niets verzenden met Thunderbird.

Ik krijg ook deze foutmelding.
Ik ben overal bij langs geweest en niets helpt.

Met de uitgaande server te veranderen naar dat van mijn eigen internet provider, wordt het wel verzonden maar komt direkt retour met een autorisatieprobleem.

Dat grijze scherm met Set Up Your Emailadres, kan ik nergens terugvinden.
​​​​​​​Vermoedelijk moet het hele account eerst weg, wat niet bepaald handig is.

Ik heb ook hetzelfde probleem - kan niks verzenden met Thunderbird. 
@Ebbe, wil je mijn gegevens ook toevoegen en me op de hoogte houden aub? Bedankt! 

Reputatie 4
Badge +4

Ebbe of ik zal jullie via dit draadje op de hoogte brengen als het is opgelost. Waarschijnlijk zijn jullie er al achter, maar ik wil voor de zekerheid doorgeven dat via de webmail (webmail.mijnwebwinkel.nl) wel mail verstuurd kan worden. Jullie kunnen in de tussentijd de webmail gebruiken tot het is opgelost. 

Hier hetzelfde probleem, vanalles al opnieuw geïnstalleerd, server opnieuw ingesteld etc en inkomende email werkt prima maar uitgaand lukt niet.

Reputatie 7
Badge +16

@Loes @Emma @Ilse_r @William Het probleem met de mail is opgelost. We adviseren de volgende instellingen voor de uitgaande server (waarschijnlijk had je dit al op deze manier ingesteld):
Servernaam: mail.mijnwebwinkel.nl
Poort: 587
Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord

Reputatie 2
Badge +2

@Loes @Emma @Ilse_r @William Het probleem met de mail is opgelost. We adviseren de volgende instellingen voor de uitgaande server (waarschijnlijk had je dit al op deze manier ingesteld):
Servernaam: mail.mijnwebwinkel.nl
Poort: 587
Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord

Thx @Ebbe ! Hier werkt alles weer :relaxed:

Het werkt weer perfect, bedankt! :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +16

Dat is goed om te lezen. Bedankt voor het doorgeven. 

Reputatie 3
Badge +5

Super, hij doet het weer!

@Ebbe Bedankt, hij doet 't weer! 

Reageer