Problemen mail verzending vanuit Thunderbird via Mijnwebwinkel mail

• 29 October 2020
  • 38 reacties
  • 949 Bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Nee, helaas! Niet de oplossing. Bij poort 143 kan ik niet verzenden en niet ontvangen

Ja bij mij werken al de accounts weer. Ook ontvangen is nog steeds mogelijk. Dus bij mij is het opgelost, dank je wel.

Reputatie 7
Badge +16

Kun je de inkomende mail ook eens wijzigen naar STARTTLS en het poortnummer naar 143:fingers_crossed:

Reputatie 2
Badge +2

@Ebbe Ik was iets te voorbarig! Ik kan nu wel mail versturen, maar niet ontvangen.

Reputatie 7
Badge +16

Top, dat is goed om te lezen! Thanks voor de terugkoppeling, Loes:v:

Reputatie 2
Badge +2

Yes! Dit is de oplossing. Alles werkt weer als vanouds :thumbsup_tone2:
Let wel: op iphone/ipad dien je het mailaccount opnieuw te installeren.

Reputatie 7
Badge +16

Hier lijkt het te werken. Kunnen jullie bij de instellingen het poortnummer van de uitgaande mail wijzigen naar 587 en bij SSL selecteer je bij de uitgaande mail STARTTLS. Zie screenshot hieronder. Willen jullie mij een update geven?:fingers_crossed:

Reputatie 7
Badge +16

Ik denk dat er een oplossing is. We checken het nog even voor de zekerheid. Mocht dit blijken te werken, dan deel ik de oplossing uiteraard hier.

Reputatie 1
Badge

Deze tekst van Bodyglitter beschrijft ook exact mijn probleem:

“Sinds de nieuwe update van Thunderbird is het bij mij niet meer mogelijk om vanaf al de mijnwebwinkel emails te verzenden. Ik krijg de melding:

Verzenden van het bericht is mislukt.
Peer gebruikt niet-ondersteunde versie van het beveiligingsprotocol.
De configuratie behorend bij mail.mijnwebwinkel.nl moet worden gecorrigeerd.

Ik heb alle instellingen gecontroleerd en die staan zoals mijnwebwinkel aangeeft. Er is ook niets veranderd in de accounts in de tussentijd, behalve de update van Thunderbird. 
Ik ontvang wel mails.”

Nee, bij mij ook niet opgelost, zelfde melding blijft komen. Bij een van mijn accounts blijft hij wel heel lang draaien, maar ook daar uiteindelijk weer de peer melding.

Reputatie 2
Badge +2

Nee, helaas werkt dat niet. Krijg dan de volgende melding:

Reputatie 7
Badge +16

Thanks voor het doorsturen! Ik heb van support begrepen dat bij een andere klant het probleem is opgelost door de uitgaande poort te wijzigingen naar 587 in plaats van 465Zouden jullie dat ook eens kunnen proberen? 

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb hetzelfde probleem in Thunderbird.

Reageer