Vraag

POP3 Email probleem op de computer

Reputatie 2
Badge +3

Sinds de Email migratie van een paar weken terug, heb ik diverse malen het probleem dat Outlook op mijn computer ALLE emails die ik ooit ontvangen heb op het MWW account, opnieuw gaat downloaden. Het betreft een 9000+ emails en het is inmiddels al een keer of 6 gebeurd.

Ik gebruik dus POP3 in Outlook op mijn computer, waarmee ik een kopie van de server download, het origineel staat dus altijd nog in de webmail. Dit doe ik voor alle 8 emailaccounts die ik heb, zowel MMW als andere accounts zoals Ziggo en andere domeinen die ik beheer. Gaat al 20+ jaar prima.

Daarnaast gebruik ik voor het MWW account IMAP op mijn mobiel, wat ook opeens niet meer lekker werkt. Als ik bijv. de orderbevestiging en de iDeal betaalbevestiging van een order binnen krijg en ik open de orderbevestiging (die wordt dan op gelezen gezet) en daarna open ik de iDeal mail en ik verwijder die iDeal mail, dan komen beide mails gewoon direct weer terug als ongelezen mails. Soms komt de verwijderde mail als gelezen mail terug op mijn mobiel, dat heb ik niet altijd door, want je ziet geen nieuwe ongelezen mail staan. De iDeal mail is maar een voorbeeld, ik heb het ook met andere emails.

Ik heb deze problemen sinds de migratie van een paar weken terug… Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die op deze manier werken en deze problemen ondervinden?

De servicedesk stelt eigenlijk alleen maar voor om IMAP te gaan gebruiken, ondanks dat ik aangeef perse POP3 te willen blijven gebruiken (ik heb mijn redenen), dus daar kom ik niet bepaald verder mee.

Alvast bedankt :) 

29 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb hier geen last van (en gebruik ook geen pop-3) maar ik wilde toch even reageren. 

Want ik heb meerdere mensen dit issue zien melden en het zou mij niet verbazen als juist mensen die nog pop-3 gebruiken deze problemen (en misschien ook wel de mega traagheid want als alles steeds opnieuw wordt gedownload dan zal het er niet sneller op worden) hebben.

Ik heb zelf alleen maar imap en ik zat ook in de testgroep. Nadat in de testgroep (voor productie) de kinderziekten eruit zijn gehaald heb ik helemaal geen problemen meer met traagheid etc.

Ik heb wel af en toe (2 keer gehad) een issue dat mailtjes pas na uren in mijn mailbox verschijnen maar volgens mij zijn dat andere incidenten waar op dat moment dan ook iedereen last van had.

Maar daadwerkelijke traagheid/dubbele mails heb ik niet 1 keer gehad.

Reputatie 7
Badge +10

Pop3 is ook van vroeger dus het zou best kunnen dat het met een of ander programma niet meer of goed werkt of niet de juiste ondersteuning krijgt. Ik snap het pop3 verhaal heeft best wel voordelen zodat de mail nog bij verwijdering op de server blijft staan. En met Imap is hij overal weg. 

Wat is het verschil tussen POP en IMAP?

Reputatie 2
Badge +3

Van traagheid merk ik eerlijk gezegd niet zoveel. Wel had ik bijv. zondag dat mails echt uren later binnen kwamen, dat weet ik omdat iemand me vertelde dat hij me ging mailen en die kwam uren later pas binnen. Orderbevestigingen kwamen ook gewoon binnen, maar de Paypal en iDeal mails uren later. Maar dat is sporadisch.

Het probleem met het steeds opnieuw downloaden van alle mails is iets nieuws, sinds de migratie.

Het gebeurde direct toen de migratie klaar was, ik dacht toen nog van, de server zal elke mail wel als NIEUW zien, dus ok, hij gaat alles downloaden. Maar na 6x inmiddels vermoed ik een ander probleem :P 

POP3 is inderdaad een oud protocol, maar zou het nog prima moeten doen. Het heeft voor en nadelen.
IMAP werkt echter ook niet meer zoals het hoort sinds die migratie…. 

Reputatie 5
Badge +7

Wij hebben dus ook geen pop-3 meer dus daar geen last van, maar wel dat de mails ineens uit mijn mailbox verdwenen zijn en dan opnieuw binnen gehaald worden en dus weer op ongelezen staan.
Heel raar.
En ook dat de mails pas een paar uur later binnen komt.
Wij werken met outlook en hebben daar dus ook meerdere emailaccounts en bij de andere geen problemen.
Ook ondervinden wij nog steeds dat niet alle mails aankomen. Waaronder mail van een van one leveranciers. Af en toe bestellingen niet, of meldingen van betalingen.
En nog steeds niet altijd bericht als iemand hier op een bericht reageert waar ik ook op gereageerd heb.
Maar wel nog steeds heel veel spam. 

Reputatie 2
Badge +3

Ja dus ook IMAP is niet heilig, de servicedesk probeert me te overhalen om dat te gaan gebruiken.

Grappig dat je de SPAM aanhaalt, ik heb eigenlijk nooit veel spam gehad, ook nooit een spam map gehad, tot de migratie en opeens was er een JUNK map, en daar komt heel sporadisch een mail (onterecht) in terecht.

Kwestie van in de gaten houden, daar kan ik mee leven :)

Reputatie 5
Badge +5

Het lijkt overigens nu ook weer mis qua niet binnenkomende mail…

Heb om 11:03 een mailtje verstuurd naar mij zelf en die is nog niet binnen.

Tevens een bol bestelling die in ieder geval om 11:03 al bestond maar ook nog geen bericht van in de mailbox….

Terwijl uitgaand echt METEEN aankomt...

Reputatie 2
Badge +3

Yep hier ook, zowel met IMAP als POP3 komt wel de orderbevestiging binnen, maar de iDeal betaal mail komt niet binnen.

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb ook al een mailtje naar support gestuurd. Misschien dat iedereen die dit leest dat kan doen. Zodat ze zien/weten dat het niet bij 1 persoon is maar...

Badge

Ik heb ook al een mailtje naar support gestuurd. Misschien dat iedereen die dit leest dat kan doen. Zodat ze zien/weten dat het niet bij 1 persoon is maar...

Hier precies hetzelfde met de inkomende mail. Hebben het ook gemeld naar support.

Reputatie 5
Badge +5

Heb ook maar even gebeld. MWW gaf aan dat ze inmiddels meerdere berichtjes ontvangen hebben en dat ze het aan het onderzoeken zijn nu. Dus hopelijk snel een update

Reputatie 7
Badge +10

Vanaf 10uur hier ook geen mails meer. En zondag/maandag was het ook heerlijk rustig. Totaal geen mails. Helaas begin ik nu weer enorm te twijfelen of dit nu wel de plek is waar ik mijnwebwinkel onderbreng. De discussie is hier weer enorm onder de aandacht gebracht.

Badge

Hier ook al weken problemen met de mail met Outlook (webmail gebruikte we niet maar sinds kort maar wel) 

ook op iPhone probleem dus daar de mail er maar afgegooid.

dubbelen mails, missende mails, fout meldingen .

zondag kwamen er geen mails, snachts de missende ontvangen

nu vanochtend ook geen mails maar de missende heb ik nog niet tot nu toe 

Reputatie 5
Badge +5

Update 12:49 : Nieuwe mail lijkt weer binnen te komen sinds een minuut of 5 (ook een test mailtje dat ik naar mezelf stuurde kwam aan)

De mail tussen 10.00 uur vanochtend en een kwartier geleden heb ik nog niet binnen.

Wat ik het meeste mis en het meest frustrerend vind, is dat er geen enkele communicatie van MWW hier op op de statuspagina staat.

Als ik het kan dan kan mww dat toch ook? Want dit ‘issue’ ligt echt niet aan mij en is ook niet normaal...

Reputatie 2
Badge +3

Zojuist weer reactie ontvangen omtrent de POP3 instellingen: “Na de migratie zijn deze instellingen deels gewijzigd.”

Lekker dat dit ook direct even gecommuniceerd wordt…. NOT….

Daarnaast krijg ik een link gestuurd met de juiste instellingen, die weer de IMAP instellingen weergeven, zucht…. 

Reputatie 5
Badge +5

Zojuist weer reactie ontvangen omtrent de POP3 instellingen: “Na de migratie zijn deze instellingen deels gewijzigd.”

Daarnaast krijg ik een link gestuurd met de juiste instellingen, die weer de IMAP instellingen weergeven, zucht…. 

Da's wel een beetje slordig….

Reputatie 5
Badge +8

Ik gebruik al jarenlang de app Bluemail en tot nu toe nooit problemen gehad. Ik gebruik de IMAP-protocol. Sinds de migratie is het 1 bak ellende. Bijlagen worden niet ingeladen, mails komen dubbel binnen en verdwijnen weer na het openen van 1 van de ongelezen mails etc. Meerdere keren account verwijderd en opnieuw toegevoegd maar het helpt niet. Dan wordt er doodleuk gezegd “gebruik de webmail” maar het moet toch mogelijk zijn om mijn eigen mailapp te kiezen wat al jaren goed heeft gewerkt?

Reputatie 2
Badge +2

Bedankt voor je berichtje en jammer om te horen dat het niet goed is opgelost. 

Je kunt nog steeds POP3 gebruiken. Gebruik daarvoor de volgende instellingen:

• IMAP-server: mail.myonlinestore.com
    Poort: 110 (SSL: 995)

• SMTP-server: mail.myonlinestore.com
    Poort: 465

De oude instellingen werken nog steeds, dit hebben we expres gedaan zodat niet iedereen de instellingen bij hun mailprogramma hoeft aan te passen. Wat we wel hebben gemerkt na de migratie, is dat het bij sommige winkeliers niet meer of nog maar half werkt. In dat geval raden we het aan om de instellingen aan te passen. Het probleem dat je beschrijft, dat mails opnieuw worden gedownload, betekent dat er iets niet goed gaat met de verbinding met de server. In dit geval raden we aan om de serverinstellingen opnieuw in te stellen. Soms helpt het om het mailaccount te verwijderen en daarna opnieuw toe te voegen aan het mailprogramma. 

Omdat je met POP3 werkt raden we aan om eerst een back-up te maken. Zo weet je zeker dat geen mails verloren gaan. 

Reputatie 5
Badge +5

Nu kan ik mij voorstellen dat webwinkeliers in de war raken als je een pop3 server moet installeren waarbij de instelling heet ‘ IMAP-server: mail.myonline.store.com. Je zou toch verwachten dat je dat POP3 server noemt….

Reputatie 2
Badge +3

Bedankt voor je berichtje en jammer om te horen dat het niet goed is opgelost. 

Je kunt nog steeds POP3 gebruiken. Gebruik daarvoor de volgende instellingen:

• IMAP-server: mail.myonlinestore.com
    Poort: 110 (SSL: 995)

• SMTP-server: mail.myonlinestore.com
    Poort: 465

De oude instellingen werken nog steeds, dit hebben we expres gedaan zodat niet iedereen de instellingen bij hun mailprogramma hoeft aan te passen. Wat we wel hebben gemerkt na de migratie, is dat het bij sommige winkeliers niet meer of nog maar half werkt. In dat geval raden we het aan om de instellingen aan te passen. Het probleem dat je beschrijft, dat mails opnieuw worden gedownload, betekent dat er iets niet goed gaat met de verbinding met de server. In dit geval raden we aan om de serverinstellingen opnieuw in te stellen. Soms helpt het om het mailaccount te verwijderen en daarna opnieuw toe te voegen aan het mailprogramma. 

Omdat je met POP3 werkt raden we aan om eerst een back-up te maken. Zo weet je zeker dat geen mails verloren gaan. 

Die instellingen gebruik ik al vanaf dag 1.

Ik heb gisteren wel zoals jullie aanraden het account verwijderd in Outlook en opnieuw toegevoegd. Of dat de oplossing is geen idee, want ik heb wel nog wat testmailtjes succesvol kunnen versturen en ontvangen, maar sinds even daarna ontvang ik geen enkele mail meer, niet via POP op de PC en ook niet via IMAP op de mobiel (niks veranderd daar, krijg de melding "Fout synchroniseren mail: netwerkfout. Unexpected end of network stream")

Ik zie de nieuwe mails wel in de webmail zelf staan, dus die gebruik ik voor nu maar even.

Kortom, de mail is 1 groot drama momenteel 🙈

En inderdaad, je POP3 server "IMAP-server" noemen is verdomd verwarrend 😅

Reputatie 5
Badge +7

Mails opnieuw binnen halen. Ik zei van de week dat wij daar geen last van hebben, maar vandaag zowel op pc en laptop worden alle mails weer opnieuw binnengehaald. PC was zelfs al gewoon opgestart de mail vanmorgen en net begon hij gewoon weer alle mails opnieuw binnen te halen. Postvak in is dan ook echt helemaal leeg.
En ik krijg nog steeds geen bericht als iemand hier op een bericht heeft gereageerd. 

Reputatie 7
Badge +10

Mails opnieuw binnen halen. Ik zei van de week dat wij daar geen last van hebben, maar vandaag zowel op pc en laptop worden alle mails weer opnieuw binnengehaald. PC was zelfs al gewoon opgestart de mail vanmorgen en net begon hij gewoon weer alle mails opnieuw binnen te halen. Postvak in is dan ook echt helemaal leeg.
En ik krijg nog steeds geen bericht als iemand hier op een bericht heeft gereageerd. 

Is het dan niet gewoon een storing van het community systeem?

Reputatie 2
Badge +3

Ik ben dus blijkbaar niet de enige, van de ene kant geruststellend, van de andere kant zorgwekkend! 🤔

Ik heb hun instructies opgevolgd en zowel het POP als IMAP account verwijderd en daarna weer toegevoegd (ben je stiekem toch weer een uur mee bezig),maar het mocht niet baten, probleem op de mobiel met IMAP blijft dat mails ongelezen weer terug komen na het verwijderen (zelfs ook vaak zonder dat ik ze verwijder, dan open ik de mail, klik hem weg en ploep ik krijg een nieuwe mail binnen, dezeflde mail weer terug) en zojuist ging ie toch weer alles downloaden op het POP3 account op de PC… Zucht 🙄

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben dus blijkbaar niet de enige, van de ene kant geruststellend, van de andere kant zorgwekkend! 🤔

Ik heb hun instructies opgevolgd en zowel het POP als IMAP account verwijderd en daarna weer toegevoegd (ben je stiekem toch weer een uur mee bezig),maar het mocht niet baten, probleem op de mobiel met IMAP blijft dat mails ongelezen weer terug komen na het verwijderen (zelfs ook vaak zonder dat ik ze verwijder, dan open ik de mail, klik hem weg en ploep ik krijg een nieuwe mail binnen, dezeflde mail weer terug) en zojuist ging ie toch weer alles downloaden op het POP3 account op de PC… Zucht 🙄

Ik ben hier een leek in. Maar even simpel gedacht dan zou je toch niet pop3 en imap samen kunnen gebruiken? dat zit toch continu met elkaar in conflict. het is alles pop3 of alles imap

Reputatie 7
Badge +8

Is het ook niet zo dat je bij pop alles binnen haalt en bij imap van de server leest. Dan lijkt het me dat je de mails ook dubbel te zien gaat krijgen. 

Reputatie 5
Badge +8

IMAP synchroniseert met de server dus alles wat je met IMAP doet (lezen, verwijderen, beantwoorden etc) wordt ook direct zichtbaar op de server / in de webmail. Mails dubbel binnenkrijgen zou dus niet ter sprake moeten zijn.

Reageer