Plannen om capaciteit van mailbox te verhogen?

• 25 March 2020
  • 6 reacties
  • 325 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Op dit moment krijgen wij 2GB aan ruimte als mailbox. Ik loop er nu regelmatig tegenaan dat ik boven de 90% zit en continue (oude) mails moet verwijderen. Op zich geen ramp, maar ik heb ook bepaalde bestanden die ik graag in mijn mailbox zou willen behouden (zoals facturen). Op enig moment loop ik tegen de 2GB grens aan. Veel andere mailproviders bieden een grotere inbox aan. Ziggo bijv. biedt 5GB aan, bij Gmail is dit 15GB. Zijn er plannen om de capaciteit van de mailboxen te verhogen? Ik vind persoonlijk 2GB erg weinig in deze tijd dat klanten soms mails sturen met bijlagen van 10 a 20 MB.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Kun je mail niet laten ophalen door Hotmail of Gmail en dat je dan op dat account je facturen wegschrijft. Zou hebben wij dat wel. En als je dan ook nog office 365 hebt krijg je 1T opslag.

Reputatie 7
Badge +16

@Goedhoesje.nl Momenteel staat die niet op de roadmap en blijft het bij 2GB. Je kunt je mail inderdaad laten (ook) laten binnen komen op Hotmail of Gmail. Let er dan wel op dat je het IMAP-protocol aanhoudt. De serverinstellingen hiervoor vind je hier

Als je echt structureel tegen deze problemen aanloopt is het wellicht de moeite waard om afscheid van onze webmail te nemen en je webmail onderbrengt via G-suite of Office365. Je e-mail adres blijft hetzelfde. Dit zijn echter wel betaalde diensten. 

Ik speel deze wens in ieder geval door naar ons productteam. Als jij dat ook wil doen via feedback.mijnwebwikel.nl, is dat helemaal mooi:handshake:

Reputatie 6
Badge +7

Ik laat mijn mail gewoon ophalen in outlook. Dat werkt voor mij veel fijner.

Reputatie 6
Badge +8

Ik laat mijn mail gewoon ophalen in outlook. Dat werkt voor mij veel fijner.

Ik vind het prettig om alle mails ook te kunnen raadplegen op mijn mobiel, ik kies dus voor de IMAP optie. Als ik de mails op laat halen met Outlook via POP3, dan zijn de mails niet meer aanwezig op de server. Heeft zijn voor- en nadelen. Ik denk dat ik de facturen lokaal ga opslaan i.p.v. in de mailbox, dat vergt momenteel het grootste deel van mijn mailcapaciteit.

Reputatie 1

As ik je ook maf adviseren, neem Gmail of nog beter Gsuite
Maar misschien moet je niet alles in je mail bewaren, maar soms ook archiveren of verwijderen? 

Reputatie 4
Badge +5

Een andere goede tip is om voor het juiste doel ook het juiste middel te gebruiken. Hoewel je in een een spreadsheetprogramma - met wat moeite - ook een brief kan opstellen, is een tekstverwerker daar vele malen beter voor geschikt. Datzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor mailprogramma’s. Je (web)mail is een eenvoudige tool om dingen te archiveren, maar hiermee voldoe je ook niet meteen aan de archiefwet. Speciale applicaties hiervoor houden rekening met de wettelijke bewaartermijnen en maken het zoeken door deze specifieke documenten ook nog eens makkelijker en beter.

Je ontvangen en verstuurde facturen bewaar je natuurlijk het beste in een boekhoudprogramma, waarin je eventueel verschillende grootboeknummers, debiteuren en crediteuren kunt aanmaken. En dan heb ik het nog niet eens over de eenvoud bij aangiften of simpelweg je financiële balans bekijken via een rapportje.

Je zult merken dat wanneer je alleen hele specifieke mailconversaties bewaard, en je bijlagen in de daarvoor bestemde applicaties opslaat, je met 2 Gigabyte een heel eind komt. Je hebt het dan over berichten van slechts enkele Kilobytes, in plaats van Megabytes.

Reageer