F.A.Q.

Op zoek naar de serverinstellingen voor de (web)mail? Je vindt ze hier!

  • 24 March 2020
  • 41 reacties
  • 1953 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2786 reacties

Om jouw webmail (info@jouwdomein.nl) binnen te laten komen in je gebruikelijke mailprogramma, heb je de serverinstellingen nodig. Ik deel hieronder alleen de instellingen voor het IMAP-protocol. Ik adviseer jullie om ook altijd, en alleen, te kiezen voor IMAP. Het Pop3-protocol is mogelijk, alleen is ontzettend vervelend als je de mail op meerdere apparaten bekijkt. Bij IMAP blijft de e-mail altijd op de server staan. Alle mappen (inbox, verzonden e-mail, prullenbak, etc) worden op alle apparaten met elkaar gesynchroniseerd. Zo heb je altijd en overal toegang tot al je mail.

Hieronder volgend de instellingen:

  • IMAP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 143 (SSL: 993)
     
  • SMTP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 465
    Beveiligingstype: SSL
    Aanmelden vereist: Ja
    Authenticatie: Normaal wachtwoord

Lukt het niet om je mail in te stellen? Let me know! 


41 reacties

Badge

@MeneerThee kun je de tip van Miranda eens proberen?

Dank je Miranda & Ebbe!

De tips hebben geholpen; mijn email komt nu in MS Outlook binnen.

Reputatie 7
Badge +16

hm @byjeevan, kun je eens bij de inkomende e-mail de versleutelingsmethode op SSL/TLS zetten en de poort dan wijzigingen naar 993. Wat krijg je dan? Als je een foutmelding krijgt, wil je die dan met mij delen?

Reputatie 7
Badge +16

@Miranda Zou jij de screenshots van de instellingen kunnen sturen naar info@mijnwebwinkel.nl. Zij gaan het onderzoeken en eventueel met teamviewer meekijken om het probleem op te lossen.  

Reputatie 3
Badge +2

@Miranda Zou jij de screenshots van de instellingen kunnen sturen naar info@mijnwebwinkel.nl. Zij gaan het onderzoeken en eventueel met teamviewer meekijken om het probleem op te lossen.  

Ga ik doen

Dank je wel

Reputatie 7
Badge +16

Hoi ik krijg uitgaande mail op mijn iPhone niet ingesteld hij blijft controleren

het wachtwoord staat ingevuld maar niet te zien door screenshot

op mijn Samsung was het geen probleem

kan je ff meekijken?

 

Ik heb hetzelfde probleem. Bij het aanpassen van de serverport blijft hij hangen op een iphone….

Ik verwacht dat we voor jou ook het wachtwoord moeten resetten. Dit verzoek kun je per mail indienen via info@mijnwebwinkel.nl. 

Reputatie 7
Badge +16

Als het werkt, werkt het @Miranda :thumbsup:

het lukt langs geen kanten

Reputatie 7
Badge +16

Heb je wel het wachtwoord ingevuld @Catharina?

Ik heb helaas ook problemen bij het instellen van mijn e-mail op mijn iPhone. Dit zijn de gegevens en deze foutmelding krijg ik. Ik heb al geprobeerd om hem naar 993 te zetten maar dan blijft hij controleren, er gebeurd niks. 
 

 

Ik heb helaas ook problemen bij het instellen van mijn e-mail op mijn iPhone. Dit zijn de gegevens en deze foutmelding krijg ik. Ik heb al geprobeerd om hem naar 993 te zetten maar dan blijft hij controleren, er gebeurd niks. 
 

 

Ondertussen heb ik het versturen al wel werkend gekregen. Ik kan er alleen niks mee ontvangen 

Reputatie 7
Badge +16

@lisavdh Wat kun je onder de knop geavanceerd invullen?

@lisavdh Wat kun je onder de knop geavanceerd invullen?

 

Reputatie 7
Badge +16

Thanks @lisavdh Ik kan hier niet echt uit ophalen waarom het niet werkt. Ik zou toch support een mail sturen en vragen of zij jouw wachtwoord kunnen resetten en het daarna opnieuw proberen. Zij zijn te bereiken via info@mijnwebwinkel.nl 

Badge

Om jouw webmail (info@jouwdomein.nl) binnen te laten komen in je gebruikelijke mailprogramma, heb je de serverinstellingen nodig. Ik deel hieronder alleen de instellingen voor het IMAP-protocol. Ik adviseer jullie om ook altijd, en alleen, te kiezen voor IMAP. Het Pop3-protocol is mogelijk, alleen is ontzettend vervelend als je de mail op meerdere apparaten bekijkt. Bij IMAP blijft de e-mail altijd op de server staan. Alle mappen (inbox, verzonden e-mail, prullenbak, etc) worden op alle apparaten met elkaar gesynchroniseerd. Zo heb je altijd en overal toegang tot al je mail.

Hieronder volgend de instellingen:

  • IMAP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 143 (SSL: 993)
     
  • SMTP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 465
    Beveiligingstype: SSL
    Aanmelden vereist: Ja
    Authenticatie: Normaal wachtwoord

Lukt het niet om je mail in te stellen? Let me know! 

Hoi Ebbe,

Helaas; maar ook krijg de mail niet verbonden in Thunderbird (mijn email programma).

Kennelijk kan Thunderbird geen verbinding maken, het wachtwoord is niet veranderd. Zie hieronder de schermprint met melding van Thunderbird.

 

 

Badge

Om jouw webmail (info@jouwdomein.nl) binnen te laten komen in je gebruikelijke mailprogramma, heb je de serverinstellingen nodig. Ik deel hieronder alleen de instellingen voor het IMAP-protocol. Ik adviseer jullie om ook altijd, en alleen, te kiezen voor IMAP. Het Pop3-protocol is mogelijk, alleen is ontzettend vervelend als je de mail op meerdere apparaten bekijkt. Bij IMAP blijft de e-mail altijd op de server staan. Alle mappen (inbox, verzonden e-mail, prullenbak, etc) worden op alle apparaten met elkaar gesynchroniseerd. Zo heb je altijd en overal toegang tot al je mail.

Hieronder volgend de instellingen:

  • IMAP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 143 (SSL: 993)
     
  • SMTP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 465
    Beveiligingstype: SSL
    Aanmelden vereist: Ja
    Authenticatie: Normaal wachtwoord

Lukt het niet om je mail in te stellen? Let me know! 

Hoi Ebbe,

Helaas; maar ook krijg de mail niet verbonden in Thunderbird (mijn email programma).

Kennelijk kan Thunderbird geen verbinding maken, het wachtwoord is niet veranderd. Zie hieronder de schermprint met melding van Thunderbird.

 

 

Alvast dank voor jouw hulp!

Reputatie 3
Badge +2

Om jouw webmail (info@jouwdomein.nl) binnen te laten komen in je gebruikelijke mailprogramma, heb je de serverinstellingen nodig. Ik deel hieronder alleen de instellingen voor het IMAP-protocol. Ik adviseer jullie om ook altijd, en alleen, te kiezen voor IMAP. Het Pop3-protocol is mogelijk, alleen is ontzettend vervelend als je de mail op meerdere apparaten bekijkt. Bij IMAP blijft de e-mail altijd op de server staan. Alle mappen (inbox, verzonden e-mail, prullenbak, etc) worden op alle apparaten met elkaar gesynchroniseerd. Zo heb je altijd en overal toegang tot al je mail.

Hieronder volgend de instellingen:

  • IMAP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 143 (SSL: 993)
     
  • SMTP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 465
    Beveiligingstype: SSL
    Aanmelden vereist: Ja
    Authenticatie: Normaal wachtwoord

Lukt het niet om je mail in te stellen? Let me know! 

Hoi Ebbe,

Helaas; maar ook krijg de mail niet verbonden in Thunderbird (mijn email programma).

Kennelijk kan Thunderbird geen verbinding maken, het wachtwoord is niet veranderd. Zie hieronder de schermprint met melding van Thunderbird.

 

 

Alvast dank voor jouw hulp!

Ik kreeg het alleen werkend met 587 als uitgaande server poort
Misschien werkt het ook voor jou?

Reputatie 7
Badge +16

@MeneerThee kun je de tip van Miranda eens proberen?

Reputatie 7
Badge +16

@MeneerThee Het kan zijn dat je bij de uitgaande server ook de verbindingsbeveiliging moet aanpassen nar tls als je de serverpoort op 587 zet. 

 

Reputatie 2
Badge +2

Hoi Ebbe,

 

Ik hoop dat je mij ook kan helpen! Ik probeer namelijk de webmail van mijnwebwinkel.nl in gmail te krijgen op mijn laptop. Het wil me echter niet lukken.

 

Weet jij hoe dit zit!?

 

Ik hoor het graag.

 

Groet,

Kim

Reputatie 7
Badge +16

@bierenwielen Hi Kim,

Waar gaat het mis? Lukt het versturen of ontvangen niet? Of juist beide? Kun je screenshots maken van je huidige instellingen en deze mailen naar info@mijnwebwinkel.nl? Dan gaan we het controleren. 

Groet,
Ebbe

Badge

Dank voor de reacties, helaas is het met de tip van Miranda niet gelukt.

Ik probeer het opnieuw met de tip van Ebbe. Wordt vervolgd ☺️

Reputatie 1
Badge +1

Ook hier lukt het niet te installeren op iPhone. Krijg melding; Fout in account; geen wachtwoord opgegeven…

Er is toch echt (inmiddels 20x) een wachtwoord ingevoerd...

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @Ebbe 
ik heb mijn nieuwe email keurig kunnen instellen in outlook. 
Ontvang mailtjes, kan mailtjes versturen. 
Kon eerst geen mailtjes verwijderen, maar dat heb ik ook opgelost via de instellingen in webmail, dat ik ze ook in outlook kan verwijderen. 
mijn verzonden mail werd eerst niet opgeslagen, ook niet in map verzonden. 
toen gaf iemand advies om een map SENT aan te maken, dat gedaan.
Dus heb nu een map verzonden en een map SENT. En nu komen de mails ineens wel in map verzonden (en niet in sent, hhahaha) dus maf, maar geen vraag meer, en kan dit bericht niet verwijderen. 

Het lukt niet! Waarom geen idee. Enig idee wat ik verkeerd doe?

 

hm @byjeevan, kun je eens bij de inkomende e-mail de versleutelingsmethode op SSL/TLS zetten en de poort dan wijzigingen naar 993. Wat krijg je dan? Als je een foutmelding krijgt, wil je die dan met mij delen?

Het is gelukt! dank je wel!

Reageer