F.A.Q.

Op zoek naar de serverinstellingen voor de (web)mail? Je vindt ze hier!

  • 24 March 2020
  • 32 reacties
  • 1639 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2690 reacties

Om jouw webmail (info@jouwdomein.nl) binnen te laten komen in je gebruikelijke mailprogramma, heb je de serverinstellingen nodig. Ik deel hieronder alleen de instellingen voor het IMAP-protocol. Ik adviseer jullie om ook altijd, en alleen, te kiezen voor IMAP. Het Pop3-protocol is mogelijk, alleen is ontzettend vervelend als je de mail op meerdere apparaten bekijkt. Bij IMAP blijft de e-mail altijd op de server staan. Alle mappen (inbox, verzonden e-mail, prullenbak, etc) worden op alle apparaten met elkaar gesynchroniseerd. Zo heb je altijd en overal toegang tot al je mail.

Hieronder volgend de instellingen:

  • IMAP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 143 (SSL: 993)
     
  • SMTP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 465
    Beveiligingstype: SSL
    Aanmelden vereist: Ja
    Authenticatie: Normaal wachtwoord

Lukt het niet om je mail in te stellen? Let me know! 


32 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Thanks @lisavdh Ik kan hier niet echt uit ophalen waarom het niet werkt. Ik zou toch support een mail sturen en vragen of zij jouw wachtwoord kunnen resetten en het daarna opnieuw proberen. Zij zijn te bereiken via info@mijnwebwinkel.nl 

@lisavdh Wat kun je onder de knop geavanceerd invullen?

 

Reputatie 7
Badge +16

@lisavdh Wat kun je onder de knop geavanceerd invullen?

Ik heb helaas ook problemen bij het instellen van mijn e-mail op mijn iPhone. Dit zijn de gegevens en deze foutmelding krijg ik. Ik heb al geprobeerd om hem naar 993 te zetten maar dan blijft hij controleren, er gebeurd niks. 
 

 

Ondertussen heb ik het versturen al wel werkend gekregen. Ik kan er alleen niks mee ontvangen 

Ik heb helaas ook problemen bij het instellen van mijn e-mail op mijn iPhone. Dit zijn de gegevens en deze foutmelding krijg ik. Ik heb al geprobeerd om hem naar 993 te zetten maar dan blijft hij controleren, er gebeurd niks. 
 

 

Reputatie 7
Badge +16

Als het werkt, werkt het @Miranda :thumbsup:

Reputatie 3
Badge +2

Eindelijk heb ik vandaag mijn webwinkel mail adres weer kunnen toevoegen.

Ik dacht nog een keer proberen voor ik ga bellen. (ik wilde eerder bellen, maar mijn gezondheid liet het niet toe)

Alleen krijg ik het dus alleen werkend met 587 als uitgaande server poort.

Ik neem aan dat dit verder geen kwaad kan en dat ik blij ben dat het weer werkt  hier.

Reputatie 7
Badge +16

Nee dat was het probleem niet, ook al was dat wel een fout. Blijft de zelfde fout geven.
Maar vind het raar dat ik geen ssl in kan vullen is normaal toch wel altijd?

Hm jammer. Stuur support even een mailtje en vraag of ze eventueel mee willen kijken via teamviewer. Wat je eventueel ook nog kunt proberen is de poort van de inkomende server wijzigen naar 993

Reputatie 5
Badge +7

Nee dat was het probleem niet, ook al was dat wel een fout. Blijft de zelfde fout geven.
Maar vind het raar dat ik geen ssl in kan vullen is normaal toch wel altijd?

Reputatie 7
Badge +16

@Humiez ik denk dat het mis gaat hij de smtp server voor de uitgaande mail. Je hebt daar een tikfoutje gemaakt, msil.mijnwebwinkel.nl. Moet mail mail.mijnwebwinkel.nl zijn. Kun je dat eens proberen? 

Reputatie 5
Badge +7

Hoi Ebbe,

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn mails via outlook op mijn telefoon of tablet te krijgen.
Als ik kies voor een account toevoegen en dan imap en alles invul krijg ik te horen dat het niet lukt door de beveiliging maar ik kan nergens die ssl invullen.

Hij geeft deze melding:
 

 

Reputatie 7
Badge +16

Top, dat is goed om te lezen. Bedankt voor de terugkoppeling @Klimgreep 

Badge

Wachtwoord reset heeft het probleem verholpen

Reputatie 7
Badge +16

Hoi ik krijg uitgaande mail op mijn iPhone niet ingesteld hij blijft controleren

het wachtwoord staat ingevuld maar niet te zien door screenshot

op mijn Samsung was het geen probleem

kan je ff meekijken?

 

Ik heb hetzelfde probleem. Bij het aanpassen van de serverport blijft hij hangen op een iphone….

Ik verwacht dat we voor jou ook het wachtwoord moeten resetten. Dit verzoek kun je per mail indienen via info@mijnwebwinkel.nl. 

Badge

Hoi ik krijg uitgaande mail op mijn iPhone niet ingesteld hij blijft controleren

het wachtwoord staat ingevuld maar niet te zien door screenshot

op mijn Samsung was het geen probleem

kan je ff meekijken?

 

Ik heb hetzelfde probleem. Bij het aanpassen van de serverport blijft hij hangen op een iphone….

Reputatie 3
Badge +2

@Miranda Zou jij de screenshots van de instellingen kunnen sturen naar info@mijnwebwinkel.nl. Zij gaan het onderzoeken en eventueel met teamviewer meekijken om het probleem op te lossen.  

Ga ik doen

Dank je wel

Reputatie 7
Badge +16

@Miranda Zou jij de screenshots van de instellingen kunnen sturen naar info@mijnwebwinkel.nl. Zij gaan het onderzoeken en eventueel met teamviewer meekijken om het probleem op te lossen.  

Reputatie 3
Badge +2

Ik krijg de mailtjes wel op mijn Iphone via de mail
Maar Ik krijg niet alles binnen in Outlook op de pc?

Net als vanochtend kreeg ik in Outlook en op mijn Iphone een bericht vanuit mijn webwinkel van een klant.
Ik stuur direct een email terug naar de klant met enkele voorbeelden van een artikel.
En vervolgens krijg ik weer reactie van de klant, maar deze mail kreeg ik alleen op mijn Iphone en niet in mijn Outlook op de pc?

Snapt iemand waaraan dit kan liggen? ik heb hier nu een paar weken al last van.
Dit zijn trouwens mijn instellingen.


 

 

 

Update.

Een paar uur verder komen ineens de mailtjes binnen.

Nu al weken problemen met de email.
Nu wil ik het email account opnieuw toevoegen, maar dat lukt helemaal niet.
Ik krijg de volgende melding
failed to connect to smtp server 'mail.mijnwebwinkel.nl’ Port '465’.
Ik snap er helemaal niets meer van dus graag hulp

Reputatie 3
Badge +2

Ik krijg de mailtjes wel op mijn Iphone via de mail
Maar Ik krijg niet alles binnen in Outlook op de pc?

Net als vanochtend kreeg ik in Outlook en op mijn Iphone een bericht vanuit mijn webwinkel van een klant.
Ik stuur direct een email terug naar de klant met enkele voorbeelden van een artikel.
En vervolgens krijg ik weer reactie van de klant, maar deze mail kreeg ik alleen op mijn Iphone en niet in mijn Outlook op de pc?

Snapt iemand waaraan dit kan liggen? ik heb hier nu een paar weken al last van.
Dit zijn trouwens mijn instellingen.


 

 

 

Update.

Een paar uur verder komen ineens de mailtjes binnen.

Badge

@DogSportShop @peartreecottage hebben jullie - voordat je de mail probeert in te stellen - het wachtwoord gewijzigd? Als dat het geval is, stuur dan even een mail naar info@mijnwebwinkel.nl en vraag of ze het wachtwoord kunnen resetten.

Hoi Ebbe, 
nee dat heb ik niet.
Het is nu op mijn samsung telefoon nog werkend vandaar dat ik het echt niet snap

Reputatie 3
Badge +2

Ik krijg de mailtjes wel op mijn Iphone via de mail
Maar Ik krijg niet alles binnen in Outlook op de pc?

Net als vanochtend kreeg ik in Outlook en op mijn Iphone een bericht vanuit mijn webwinkel van een klant.
Ik stuur direct een email terug naar de klant met enkele voorbeelden van een artikel.
En vervolgens krijg ik weer reactie van de klant, maar deze mail kreeg ik alleen op mijn Iphone en niet in mijn Outlook op de pc?

Snapt iemand waaraan dit kan liggen? ik heb hier nu een paar weken al last van.
Dit zijn trouwens mijn instellingen.


 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@DogSportShop @peartreecottage hebben jullie - voordat je de mail probeert in te stellen - het wachtwoord gewijzigd? Als dat het geval is, stuur dan even een mail naar info@mijnwebwinkel.nl en vraag of ze het wachtwoord kunnen resetten.

ik krijg het ook niet voor elkaar. 

 

Badge

Hoi ik krijg uitgaande mail op mijn iPhone niet ingesteld hij blijft controleren

het wachtwoord staat ingevuld maar niet te zien door screenshot

op mijn Samsung was het geen probleem

kan je ff meekijken?

 

Reputatie 7
Badge +16

@bierenwielen Hi Kim,

Waar gaat het mis? Lukt het versturen of ontvangen niet? Of juist beide? Kun je screenshots maken van je huidige instellingen en deze mailen naar info@mijnwebwinkel.nl? Dan gaan we het controleren. 

Groet,
Ebbe

Reageer