F.A.Q.

Op zoek naar de serverinstellingen voor de (web)mail? Je vindt ze hier!

  • 24 March 2020
  • 41 reacties
  • 2333 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

Om jouw webmail (info@jouwdomein.nl) binnen te laten komen in je gebruikelijke mailprogramma, heb je de serverinstellingen nodig. Ik deel hieronder alleen de instellingen voor het IMAP-protocol. Ik adviseer jullie om ook altijd, en alleen, te kiezen voor IMAP. Het Pop3-protocol is mogelijk, alleen is ontzettend vervelend als je de mail op meerdere apparaten bekijkt. Bij IMAP blijft de e-mail altijd op de server staan. Alle mappen (inbox, verzonden e-mail, prullenbak, etc) worden op alle apparaten met elkaar gesynchroniseerd. Zo heb je altijd en overal toegang tot al je mail.

Hieronder volgend de instellingen:

  • Webmail: webmail.myonlinestore.com
     
  • IMAP-server: mail.myonlinestore.com
    Poort: 143 (SSL: 993)
     
  • SMTP-server: mail.myonlinestore.com
    Poort: 465
    Beveiligingstype: SSL
    Aanmelden vereist: Ja
    Authenticatie: Normaal wachtwoord

Lukt het niet om je mail in te stellen? Let me know! 


41 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @Ebbe 
ik heb mijn nieuwe email keurig kunnen instellen in outlook. 
Ontvang mailtjes, kan mailtjes versturen. 
Kon eerst geen mailtjes verwijderen, maar dat heb ik ook opgelost via de instellingen in webmail, dat ik ze ook in outlook kan verwijderen. 
mijn verzonden mail werd eerst niet opgeslagen, ook niet in map verzonden. 
toen gaf iemand advies om een map SENT aan te maken, dat gedaan.
Dus heb nu een map verzonden en een map SENT. En nu komen de mails ineens wel in map verzonden (en niet in sent, hhahaha) dus maf, maar geen vraag meer, en kan dit bericht niet verwijderen. 

Badge

@MeneerThee kun je de tip van Miranda eens proberen?

Dank je Miranda & Ebbe!

De tips hebben geholpen; mijn email komt nu in MS Outlook binnen.

Reputatie 1
Badge +1

Ook hier lukt het niet te installeren op iPhone. Krijg melding; Fout in account; geen wachtwoord opgegeven…

Er is toch echt (inmiddels 20x) een wachtwoord ingevoerd...

Badge

Dank voor de reacties, helaas is het met de tip van Miranda niet gelukt.

Ik probeer het opnieuw met de tip van Ebbe. Wordt vervolgd ☺️

Reputatie 7
Badge +16

@MeneerThee Het kan zijn dat je bij de uitgaande server ook de verbindingsbeveiliging moet aanpassen nar tls als je de serverpoort op 587 zet. 

 

Reputatie 7
Badge +16

@MeneerThee kun je de tip van Miranda eens proberen?

Reputatie 3
Badge +2

Om jouw webmail (info@jouwdomein.nl) binnen te laten komen in je gebruikelijke mailprogramma, heb je de serverinstellingen nodig. Ik deel hieronder alleen de instellingen voor het IMAP-protocol. Ik adviseer jullie om ook altijd, en alleen, te kiezen voor IMAP. Het Pop3-protocol is mogelijk, alleen is ontzettend vervelend als je de mail op meerdere apparaten bekijkt. Bij IMAP blijft de e-mail altijd op de server staan. Alle mappen (inbox, verzonden e-mail, prullenbak, etc) worden op alle apparaten met elkaar gesynchroniseerd. Zo heb je altijd en overal toegang tot al je mail.

Hieronder volgend de instellingen:

  • IMAP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 143 (SSL: 993)
     
  • SMTP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 465
    Beveiligingstype: SSL
    Aanmelden vereist: Ja
    Authenticatie: Normaal wachtwoord

Lukt het niet om je mail in te stellen? Let me know! 

Hoi Ebbe,

Helaas; maar ook krijg de mail niet verbonden in Thunderbird (mijn email programma).

Kennelijk kan Thunderbird geen verbinding maken, het wachtwoord is niet veranderd. Zie hieronder de schermprint met melding van Thunderbird.

 

 

Alvast dank voor jouw hulp!

Ik kreeg het alleen werkend met 587 als uitgaande server poort
Misschien werkt het ook voor jou?

Badge

Om jouw webmail (info@jouwdomein.nl) binnen te laten komen in je gebruikelijke mailprogramma, heb je de serverinstellingen nodig. Ik deel hieronder alleen de instellingen voor het IMAP-protocol. Ik adviseer jullie om ook altijd, en alleen, te kiezen voor IMAP. Het Pop3-protocol is mogelijk, alleen is ontzettend vervelend als je de mail op meerdere apparaten bekijkt. Bij IMAP blijft de e-mail altijd op de server staan. Alle mappen (inbox, verzonden e-mail, prullenbak, etc) worden op alle apparaten met elkaar gesynchroniseerd. Zo heb je altijd en overal toegang tot al je mail.

Hieronder volgend de instellingen:

  • IMAP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 143 (SSL: 993)
     
  • SMTP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 465
    Beveiligingstype: SSL
    Aanmelden vereist: Ja
    Authenticatie: Normaal wachtwoord

Lukt het niet om je mail in te stellen? Let me know! 

Hoi Ebbe,

Helaas; maar ook krijg de mail niet verbonden in Thunderbird (mijn email programma).

Kennelijk kan Thunderbird geen verbinding maken, het wachtwoord is niet veranderd. Zie hieronder de schermprint met melding van Thunderbird.

 

 

Alvast dank voor jouw hulp!

Badge

Om jouw webmail (info@jouwdomein.nl) binnen te laten komen in je gebruikelijke mailprogramma, heb je de serverinstellingen nodig. Ik deel hieronder alleen de instellingen voor het IMAP-protocol. Ik adviseer jullie om ook altijd, en alleen, te kiezen voor IMAP. Het Pop3-protocol is mogelijk, alleen is ontzettend vervelend als je de mail op meerdere apparaten bekijkt. Bij IMAP blijft de e-mail altijd op de server staan. Alle mappen (inbox, verzonden e-mail, prullenbak, etc) worden op alle apparaten met elkaar gesynchroniseerd. Zo heb je altijd en overal toegang tot al je mail.

Hieronder volgend de instellingen:

  • IMAP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 143 (SSL: 993)
     
  • SMTP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 465
    Beveiligingstype: SSL
    Aanmelden vereist: Ja
    Authenticatie: Normaal wachtwoord

Lukt het niet om je mail in te stellen? Let me know! 

Hoi Ebbe,

Helaas; maar ook krijg de mail niet verbonden in Thunderbird (mijn email programma).

Kennelijk kan Thunderbird geen verbinding maken, het wachtwoord is niet veranderd. Zie hieronder de schermprint met melding van Thunderbird.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Thanks @lisavdh Ik kan hier niet echt uit ophalen waarom het niet werkt. Ik zou toch support een mail sturen en vragen of zij jouw wachtwoord kunnen resetten en het daarna opnieuw proberen. Zij zijn te bereiken via info@mijnwebwinkel.nl 

@lisavdh Wat kun je onder de knop geavanceerd invullen?

 

Reputatie 7
Badge +16

@lisavdh Wat kun je onder de knop geavanceerd invullen?

Ik heb helaas ook problemen bij het instellen van mijn e-mail op mijn iPhone. Dit zijn de gegevens en deze foutmelding krijg ik. Ik heb al geprobeerd om hem naar 993 te zetten maar dan blijft hij controleren, er gebeurd niks. 
 

 

Ondertussen heb ik het versturen al wel werkend gekregen. Ik kan er alleen niks mee ontvangen 

Ik heb helaas ook problemen bij het instellen van mijn e-mail op mijn iPhone. Dit zijn de gegevens en deze foutmelding krijg ik. Ik heb al geprobeerd om hem naar 993 te zetten maar dan blijft hij controleren, er gebeurd niks. 
 

 

Reputatie 7
Badge +16

Als het werkt, werkt het @Miranda :thumbsup:

Reputatie 3
Badge +2

Eindelijk heb ik vandaag mijn webwinkel mail adres weer kunnen toevoegen.

Ik dacht nog een keer proberen voor ik ga bellen. (ik wilde eerder bellen, maar mijn gezondheid liet het niet toe)

Alleen krijg ik het dus alleen werkend met 587 als uitgaande server poort.

Ik neem aan dat dit verder geen kwaad kan en dat ik blij ben dat het weer werkt  hier.

Reputatie 7
Badge +16

Nee dat was het probleem niet, ook al was dat wel een fout. Blijft de zelfde fout geven.
Maar vind het raar dat ik geen ssl in kan vullen is normaal toch wel altijd?

Hm jammer. Stuur support even een mailtje en vraag of ze eventueel mee willen kijken via teamviewer. Wat je eventueel ook nog kunt proberen is de poort van de inkomende server wijzigen naar 993

Reputatie 5
Badge +7

Nee dat was het probleem niet, ook al was dat wel een fout. Blijft de zelfde fout geven.
Maar vind het raar dat ik geen ssl in kan vullen is normaal toch wel altijd?

Reputatie 7
Badge +16

@Humiez ik denk dat het mis gaat hij de smtp server voor de uitgaande mail. Je hebt daar een tikfoutje gemaakt, msil.mijnwebwinkel.nl. Moet mail mail.mijnwebwinkel.nl zijn. Kun je dat eens proberen? 

Reputatie 5
Badge +7

Hoi Ebbe,

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn mails via outlook op mijn telefoon of tablet te krijgen.
Als ik kies voor een account toevoegen en dan imap en alles invul krijg ik te horen dat het niet lukt door de beveiliging maar ik kan nergens die ssl invullen.

Hij geeft deze melding:
 

 

Reputatie 7
Badge +16

Top, dat is goed om te lezen. Bedankt voor de terugkoppeling @Klimgreep 

Badge

Wachtwoord reset heeft het probleem verholpen

Reputatie 7
Badge +16

Hoi ik krijg uitgaande mail op mijn iPhone niet ingesteld hij blijft controleren

het wachtwoord staat ingevuld maar niet te zien door screenshot

op mijn Samsung was het geen probleem

kan je ff meekijken?

 

Ik heb hetzelfde probleem. Bij het aanpassen van de serverport blijft hij hangen op een iphone….

Ik verwacht dat we voor jou ook het wachtwoord moeten resetten. Dit verzoek kun je per mail indienen via info@mijnwebwinkel.nl. 

Badge

Hoi ik krijg uitgaande mail op mijn iPhone niet ingesteld hij blijft controleren

het wachtwoord staat ingevuld maar niet te zien door screenshot

op mijn Samsung was het geen probleem

kan je ff meekijken?

 

Ik heb hetzelfde probleem. Bij het aanpassen van de serverport blijft hij hangen op een iphone….

Reputatie 3
Badge +2

@Miranda Zou jij de screenshots van de instellingen kunnen sturen naar info@mijnwebwinkel.nl. Zij gaan het onderzoeken en eventueel met teamviewer meekijken om het probleem op te lossen.  

Ga ik doen

Dank je wel

Reageer