F.A.Q.

Op zoek naar de serverinstellingen voor de (web)mail? Je vindt ze hier!

• 24 March 2020
  • 41 reacties
  • 1945 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2778 reacties

Om jouw webmail (info@jouwdomein.nl) binnen te laten komen in je gebruikelijke mailprogramma, heb je de serverinstellingen nodig. Ik deel hieronder alleen de instellingen voor het IMAP-protocol. Ik adviseer jullie om ook altijd, en alleen, te kiezen voor IMAP. Het Pop3-protocol is mogelijk, alleen is ontzettend vervelend als je de mail op meerdere apparaten bekijkt. Bij IMAP blijft de e-mail altijd op de server staan. Alle mappen (inbox, verzonden e-mail, prullenbak, etc) worden op alle apparaten met elkaar gesynchroniseerd. Zo heb je altijd en overal toegang tot al je mail.

Hieronder volgend de instellingen:

• IMAP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 143 (SSL: 993)

• SMTP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 465
    Beveiligingstype: SSL
    Aanmelden vereist: Ja
    Authenticatie: Normaal wachtwoord

Lukt het niet om je mail in te stellen? Let me know! 

41 reacties

het lukt langs geen kanten

Reputatie 7
Badge +16

Heb je wel het wachtwoord ingevuld @Catharina?

Het lukt niet! Waarom geen idee. Enig idee wat ik verkeerd doe?

Reputatie 7
Badge +16

hm @byjeevan, kun je eens bij de inkomende e-mail de versleutelingsmethode op SSL/TLS zetten en de poort dan wijzigingen naar 993. Wat krijg je dan? Als je een foutmelding krijgt, wil je die dan met mij delen?

hm @byjeevan, kun je eens bij de inkomende e-mail de versleutelingsmethode op SSL/TLS zetten en de poort dan wijzigingen naar 993. Wat krijg je dan? Als je een foutmelding krijgt, wil je die dan met mij delen?

Het is gelukt! dank je wel!

Reputatie 7
Badge +16

Top, goed bezig👏

Reputatie 2
Badge +2

Hoi Ebbe,

Ik hoop dat je mij ook kan helpen! Ik probeer namelijk de webmail van mijnwebwinkel.nl in gmail te krijgen op mijn laptop. Het wil me echter niet lukken.

Weet jij hoe dit zit!?

Ik hoor het graag.

Groet,

Kim

Reputatie 7
Badge +16

@bierenwielen Hi Kim,

Waar gaat het mis? Lukt het versturen of ontvangen niet? Of juist beide? Kun je screenshots maken van je huidige instellingen en deze mailen naar info@mijnwebwinkel.nl? Dan gaan we het controleren. 

Groet,
Ebbe

Badge

Hoi ik krijg uitgaande mail op mijn iPhone niet ingesteld hij blijft controleren

het wachtwoord staat ingevuld maar niet te zien door screenshot

op mijn Samsung was het geen probleem

kan je ff meekijken?

ik krijg het ook niet voor elkaar. 

Reputatie 7
Badge +16

@DogSportShop @peartreecottage hebben jullie - voordat je de mail probeert in te stellen - het wachtwoord gewijzigd? Als dat het geval is, stuur dan even een mail naar info@mijnwebwinkel.nl en vraag of ze het wachtwoord kunnen resetten.

Reputatie 3
Badge +2

Ik krijg de mailtjes wel op mijn Iphone via de mail
Maar Ik krijg niet alles binnen in Outlook op de pc?

Net als vanochtend kreeg ik in Outlook en op mijn Iphone een bericht vanuit mijn webwinkel van een klant.
Ik stuur direct een email terug naar de klant met enkele voorbeelden van een artikel.
En vervolgens krijg ik weer reactie van de klant, maar deze mail kreeg ik alleen op mijn Iphone en niet in mijn Outlook op de pc?

Snapt iemand waaraan dit kan liggen? ik heb hier nu een paar weken al last van.
Dit zijn trouwens mijn instellingen.

Badge

@DogSportShop @peartreecottage hebben jullie - voordat je de mail probeert in te stellen - het wachtwoord gewijzigd? Als dat het geval is, stuur dan even een mail naar info@mijnwebwinkel.nl en vraag of ze het wachtwoord kunnen resetten.

Hoi Ebbe, 
nee dat heb ik niet.
Het is nu op mijn samsung telefoon nog werkend vandaar dat ik het echt niet snap

Reputatie 3
Badge +2

Net als vanochtend kreeg ik in Outlook en op mijn Iphone een bericht vanuit mijn webwinkel van een klant.
Ik stuur direct een email terug naar de klant met enkele voorbeelden van een artikel.
En vervolgens krijg ik weer reactie van de klant, maar deze mail kreeg ik alleen op mijn Iphone en niet in mijn Outlook op de pc?

Update.

Een paar uur verder komen ineens de mailtjes binnen.

Reputatie 3
Badge +2

Update.

Een paar uur verder komen ineens de mailtjes binnen.

Nu al weken problemen met de email.
Nu wil ik het email account opnieuw toevoegen, maar dat lukt helemaal niet.
Ik krijg de volgende melding
failed to connect to smtp server 'mail.mijnwebwinkel.nl’ Port '465’.
Ik snap er helemaal niets meer van dus graag hulp

Reputatie 7
Badge +16

@Miranda Zou jij de screenshots van de instellingen kunnen sturen naar info@mijnwebwinkel.nl. Zij gaan het onderzoeken en eventueel met teamviewer meekijken om het probleem op te lossen.  

Reputatie 3
Badge +2

@Miranda Zou jij de screenshots van de instellingen kunnen sturen naar info@mijnwebwinkel.nl. Zij gaan het onderzoeken en eventueel met teamviewer meekijken om het probleem op te lossen.  

Ga ik doen

Dank je wel

Badge

Hoi ik krijg uitgaande mail op mijn iPhone niet ingesteld hij blijft controleren

kan je ff meekijken?

Ik heb hetzelfde probleem. Bij het aanpassen van de serverport blijft hij hangen op een iphone….

Reputatie 7
Badge +16

kan je ff meekijken?

Ik heb hetzelfde probleem. Bij het aanpassen van de serverport blijft hij hangen op een iphone….

Ik verwacht dat we voor jou ook het wachtwoord moeten resetten. Dit verzoek kun je per mail indienen via info@mijnwebwinkel.nl. 

Badge

Wachtwoord reset heeft het probleem verholpen

Reputatie 7
Badge +16

Top, dat is goed om te lezen. Bedankt voor de terugkoppeling @Klimgreep 

Reputatie 5
Badge +7

Hoi Ebbe,

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn mails via outlook op mijn telefoon of tablet te krijgen.
Als ik kies voor een account toevoegen en dan imap en alles invul krijg ik te horen dat het niet lukt door de beveiliging maar ik kan nergens die ssl invullen.

Hij geeft deze melding:

Reputatie 7
Badge +16

@Humiez ik denk dat het mis gaat hij de smtp server voor de uitgaande mail. Je hebt daar een tikfoutje gemaakt, msil.mijnwebwinkel.nl. Moet mail mail.mijnwebwinkel.nl zijn. Kun je dat eens proberen? 

Reputatie 5
Badge +7

Nee dat was het probleem niet, ook al was dat wel een fout. Blijft de zelfde fout geven.
Maar vind het raar dat ik geen ssl in kan vullen is normaal toch wel altijd?

Reputatie 7
Badge +16

Nee dat was het probleem niet, ook al was dat wel een fout. Blijft de zelfde fout geven.
Maar vind het raar dat ik geen ssl in kan vullen is normaal toch wel altijd?

Hm jammer. Stuur support even een mailtje en vraag of ze eventueel mee willen kijken via teamviewer. Wat je eventueel ook nog kunt proberen is de poort van de inkomende server wijzigen naar 993

Reageer