F.A.Q.

Op zoek naar de serverinstellingen voor de (web)mail? Je vindt ze hier!

  • 24 maart 2020
  • 11 reacties
  • 892 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 1331 reacties

Om jouw webmail (info@jouwdomein.nl) binnen te laten komen in je gebruikelijke mailprogramma, heb je de serverinstellingen nodig. Ik deel hieronder alleen de instellingen voor het IMAP-protocol. Ik adviseer jullie om ook altijd, en alleen, te kiezen voor IMAP. Het Pop3-protocol is mogelijk, alleen is ontzettend vervelend als je de mail op meerdere apparaten bekijkt. Bij IMAP blijft de e-mail altijd op de server staan. Alle mappen (inbox, verzonden e-mail, prullenbak, etc) worden op alle apparaten met elkaar gesynchroniseerd. Zo heb je altijd en overal toegang tot al je mail.

Hieronder volgend de instellingen:

  • IMAP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 143 (SSL: 993)
     
  • SMTP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 465
    Beveiligingstype: SSL
    Aanmelden vereist: Ja
    Authenticatie: Normaal wachtwoord

Lukt het niet om je mail in te stellen? Let me know! 


11 reacties

het lukt langs geen kanten

Reputatie 7
Badge +16

Heb je wel het wachtwoord ingevuld @Catharina?

Het lukt niet! Waarom geen idee. Enig idee wat ik verkeerd doe?

 

Reputatie 7
Badge +16

hm @byjeevan, kun je eens bij de inkomende e-mail de versleutelingsmethode op SSL/TLS zetten en de poort dan wijzigingen naar 993. Wat krijg je dan? Als je een foutmelding krijgt, wil je die dan met mij delen?

hm @byjeevan, kun je eens bij de inkomende e-mail de versleutelingsmethode op SSL/TLS zetten en de poort dan wijzigingen naar 993. Wat krijg je dan? Als je een foutmelding krijgt, wil je die dan met mij delen?

Het is gelukt! dank je wel!

Reputatie 7
Badge +16

Top, goed bezig👏

Reputatie 1
Badge +1

Hoi Ebbe,

 

Ik hoop dat je mij ook kan helpen! Ik probeer namelijk de webmail van mijnwebwinkel.nl in gmail te krijgen op mijn laptop. Het wil me echter niet lukken.

 

Weet jij hoe dit zit!?

 

Ik hoor het graag.

 

Groet,

Kim

Reputatie 7
Badge +16

@bierenwielen Hi Kim,

Waar gaat het mis? Lukt het versturen of ontvangen niet? Of juist beide? Kun je screenshots maken van je huidige instellingen en deze mailen naar info@mijnwebwinkel.nl? Dan gaan we het controleren. 

Groet,
Ebbe

Hoi ik krijg uitgaande mail op mijn iPhone niet ingesteld hij blijft controleren

het wachtwoord staat ingevuld maar niet te zien door screenshot

op mijn Samsung was het geen probleem

kan je ff meekijken?

 

ik krijg het ook niet voor elkaar. 

 

Reputatie 7
Badge +16

@DogSportShop @peartreecottage hebben jullie - voordat je de mail probeert in te stellen - het wachtwoord gewijzigd? Als dat het geval is, stuur dan even een mail naar info@mijnwebwinkel.nl en vraag of ze het wachtwoord kunnen resetten.

Reageer