Vraag

Niet alle E-mails zijn zichtbaar in de Webmail

• 16 February 2021
  • 10 reacties
  • 112 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Ik heb een domein en emailadres via MWW, zo nu en dan moet ik inloggen via de Webmail en vandaag viel me op dat alleen de mails zichtbaar zijn die ik ontvangen heb vanaf 01-02-2021. 

Iemand een idee of ik dit kan aanpassen of dat er een storing is? Want ik moet oudere mails inzien en die vind ik nu dus niet terug.

B.v.d.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Laad je de mail ook nog in een ader email programma ? zodat je ze bv als imap inleest. Als je ze dan daar zal verwijderen gaan ze ook weg in je webmailbox. Staan ze ook niet in de prullenbak ?

Reputatie 2
Badge +3

Nee ik gebruik een POP3 in outlook. Op mijn mobiel wel een IMAP, maar ik verwijder niks wat ik nog nodig heb.

We zijn nu weer paar dagen verder en nu zie ik alleen nog de mails vanaf 04-02.

Er lijkt dus een 14 dagen limiet te zijn!? 

Reputatie 7
Badge +11

Nee ik gebruik een POP3 in outlook. Op mijn mobiel wel een IMAP, maar ik verwijder niks wat ik nog nodig heb.

We zijn nu weer paar dagen verder en nu zie ik alleen nog de mails vanaf 04-02.

Er lijkt dus een 14 dagen limiet te zijn!? 

Kan je ook zien wanneer outlook de laatste keer de mails heeft ingeladen ? 

Reputatie 2
Badge +3

Gewoon dagelijks ;) of begrijp ik je vraag niet?

Outlook gebruik ik op mijn pc en heb ik ingesteld als POP3.

Op mijn mobiel wel IMAP, maar dan "5.000 berichten" en daar zit ik nog lang niet aan ;) 

Reputatie 7
Badge +11

Gewoon dagelijks ;) of begrijp ik je vraag niet?

Outlook gebruik ik op mijn pc en heb ik ingesteld als POP3.

Op mijn mobiel wel IMAP, maar dan "5.000 berichten" en daar zit ik nog lang niet aan ;) 

Op je pc krijg je wel de nieuwe mails binnen ? alleen op je mobiel niet. 

Reputatie 2
Badge +3

Nee wacht, het probleem is niet dat ik nieuwe mails niet binnen krijg (dat gebeurd wel gewoon), maar dat ik mails die vóór 4-2 binnengekomen zijn niet meer terug kan zien.

Op de PC heb ik die mails wel, maar die worden dus lokaal bewaard.

Als ik inlog op de webmail, zie ik dat er pas 3% schijfruimte gebruikt is.

Reputatie 7
Badge +16

Dat komt waarschijnlijk omdat je pop3 gebruikt. Met pop3 haal je de mail binnen op het apparaat waarmee je deze bekijkt. Deze worden dan lokaal opgeslagen. Op andere apparaten is deze mail dan niet meer te zien. Als je de mail op meerdere apparaten bekijkt, kun je het beste gebruik maken van het Imap protocol.

Reputatie 2
Badge +3

Dat klopt niet, gezien ik zeker 6 accounts op deze manier gebruik en dat gaat wel goed.

Daarnaast zou dat niet verklaren waarom ik wel de mails van de afgelopen 14 dagen zie!? Die heb ik immers ook al met Outlook en het POP3 account geopend en lokaal opgeslagen.

POP3 haalt juist een kopie van de server en doet niks met het origineel, i.t.t  IMAP.

Reputatie 7
Badge +11

POP3 haalt juist een kopie van de server en doet niks met het origineel, i.t.t  IMAP. D

Dat klopt niet, gezien ik zeker 6 accounts op deze manier gebruik en dat gaat wel goed.

Daarnaast zou dat niet verklaren waarom ik wel de mails van de afgelopen 14 dagen zie!? Die heb ik immers ook al met Outlook en het POP3 account geopend en lokaal opgeslagen.

POP3 haalt juist een kopie van de server en doet niks met het origineel, i.t.t  IMAP.

Dat is standaard niet als je dat niet aangevinkt hebt (kopie bewaren op de server)

Reputatie 2
Badge +3

Zoals gezegd, doe ik dit voor 6 andere account ook op deze manier. Het vinkje staat inderdaad gewoon aan voor de “kopie op de server bewaren”.

Ik vind dit dus erg vervelend, want als ik onderweg ben kan ik maar mails inzien van de afgelopen 2 weken. Morgen zal ik de mails van 4-2 niet meer kunnen zien, maar die vanaf 5-2 pas weer.

Reageer