Vraag

Mail wordt geblokkeerd

• 28 January 2021
  • 8 reacties
  • 93 Bekeken

Badge

Ik ben er zojuist achter gekomen dat klanten met een email adres van @hetnet.nl mijn mails niet ontvangen. Deze komen direct in de spambox terecht of zijn helemaal onvindbaar. Het gaat om berichten die ik beantwoord maar ook de orderstatus mails vanuit de webshop. Heel vervelend, want ze denken nu dat ik niet reageer. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Supportafdeling van Mijnwebwinkel geeft aan hier niets aan te kunnen doen (?!).

8 reacties

Badge

Inmiddels ben ik er achter dat dit voor alle e-mail adressen van KPN geldt :rage:

Reputatie 7
Badge +11

Het enigste is wat je zou kunnen doen. Vragen aan mensen die jou mail in de spambox hebben staan om te vragen hem te selecteren als niet spam.

Badge

OK, maar is de spamfilter van KPN dan zo "slim” dat je op een gegeven moment van die lijst af gaat?

Reputatie 7
Badge +11

OK, maar is de spamfilter van KPN dan zo "slim” dat je op een gegeven moment van die lijst af gaat?

Het heeft zeker geen negatief effect. Zo zou het wel moeten werken. Tevens moet ik er ook wel bij opmerken dat in het algemeen mensen heel slecht tot niet op mails reageren. Maars als ze in de spambox komen zullen mensen ze ook niet lezen. Ik lees trouwens net ook dat de kpn filter wel erg straks staat afgesteld. Dat er veel klachten over zijn dat hij goede mails in de spambox plaatst. (lees kpn forum)

Gewenste e-mail komt in spambox | KPN Community

Reputatie 7
Badge +8

Misschien is het dan slim om bij je checkout een melding te zetten dat mensen ook even hun spambox  controleren. Als meerdere mensen dit dan doen en je als niet spam melden kom je er op een gegeven moment niet meer in als het goed is.

Badge

Ik heb inderdaad mn tekst bij de checkout en bij het contactformulier aangepast. Op hoop van zegen dan maar…..

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat als e.e.a. super strak bij KPN staat afgesteld, je daar vrij weinig aan kunt doen helaas. Tip inderdaad je klant dat ze altijd ook bij spam moeten kijken. Ik heb er overigens tot op heden nog geen issues mee gehad… 

Badge

het is heel raar. het is een probleem dat ik pas nu ervaar. ik heb nog een tweede webshop en heb daar geen problemen mee.

Reageer