Vraag

Kan ik notificaties van de webwinkel op twee e-mailadressen ontvangen?

• 21 November 2021
  • 8 reacties
  • 100 Bekeken

Sinds kort helpt mijn partner me met de webshop.

Ik vroeg me af of het mogelijk was dat mijn partner op haar e-mailadres ook notificaties kan ontvangen als er bijvoorbeeld een bestelling binnenkomt.

Kortgezegd moeten de notificaties (bijvoorbeeld de “Nieuwe bestelling in je webwinkel” e-mail) dus niet alleen op mijn primaire adres binnenkomen, maar ook op die van mijn partner die een ander e-mailadres gebruikt. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt!

Groetjes Sander

Fennah.nl

8 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ik denk niet dat dit kan via mww maar volgens mij kun je in je mailsysteem wel ergens een mail automatisch laten doorsturen, ik ben zelf niet heel handig met mailservers instellen maar misschien dat er iemand meeleest die daar meer van weet.

Ik denk niet dat dit kan via mww maar volgens mij kun je in je mailsysteem wel ergens een mail automatisch laten doorsturen, ik ben zelf niet heel handig met mailservers instellen maar misschien dat er iemand meeleest die daar meer van weet.

Hoi Michel, 

Ik heb gekeken in de omgeving van webmail.mijnwebwinkel.nl maar daar kan ik die optie nergens vinden. Kan zijn dat ik er langs kijk? Misschien dat iemand er inderdaad meer van weet!

Bedankt voor je reactie!

Reputatie 7
Badge +8

Dit zal denk ik ook niet in de webmail van mww moeten gebeuren. Ik haal de mail binnen met thunderbird. Ik denk dat je hiermee ( en met andere mail programma's) wel automatisch kunt doorsturen. Ik heb zelf thunderbird in de laptop staan maar ik heb de serverinstellingen ook in de gmail app in de telefoon. Hier kan ik ook de mail zien e.d.hiervoor moet je de mail niet binnenhalen maar op de server van mww laten staan oftwel werken met imap ipv pop3. 

Reputatie 6
Badge +9

Wij gebruiken het algemene info e-mailadres ook op meerdere locaties en zien zo overal dezelfde e-mails binnenkomen én ook als iemand al op een mail heeft gereageerd. Dat werkt erg prettig.. net als Michel al zegt, je mail wel als IMAP instellen.

Op ieder apparaat kun je wel een eigen handtekening/afzender instellen, dat is mss ook een optie. 

MWW heeft er wel iets over geschreven: https://www.mijnwebwinkel.nl/support/kan-ik-meer-e-mailadressen-aanmaken

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag!

Je kan de mail vanuit de webmail met behulp van filters eventueel ook standaard doorsturen naar een ander mailadres. 
Filters maak je aan onder het kopje filters bij de instellingen van de webmail. In dit voorbeeld gaan we een kopie van alle binnengekomen e-mail doorsturen naar een ander e-mailadres.

1. Log in op webmail en klik rechts bovenin op instellingen    
  2. Selecteer in de kolom met instellingen filters 
  3. Klik onderin de kolom filters op de + om een nieuwe filter te maken
  4. Geef de filter een naam. In het voorbeeld heet de filter kopie doorsturen
  5. We willen alle e-mail gaan doorsturen, selecteer daarom alle berichten (wil je alleen bepaalde mail doorsturen? Stel hiervoor een regel in!)
  6. Stel de actie in die er met de mail moet worden uitgevoerd. In dit geval: bericht doorsturen naar
  7. Vul het e-mailadres in waarnaar je de mail naar wil doorsturen
  8. Klik tot slot op opslaan en zorg ervoor dat de filter ingeschakeld is

Reputatie 6
Badge +9

Zie je in dit geval ook wanneer iemand al gereageerd heeft op een e-mail @Arjan of moet je dan met (b)cc werken?

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome je zal dan inderdaad met een (b)cc moeten werken of op een andere manier intern moeten afspreken wie welke mail beantwoordt.

Reputatie 6
Badge +9

Dankjewel! Dan laten we het zo.. werkt prima! :wink:

Reageer