Vraag

Ik krijg e-mail op een mailadres dat niet van mij is

• 4 April 2022
  • 8 reacties
  • 97 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hallo allemaal, 

Ik krijg veel e-mail binnen op het mailadres contact@metm.nl dat niet van mij is en die ik ook niet aangemaakt heb. Het adres eindigt wel op mijn bedrijfsnaam @metm.nl . Er zit ook persoonlijke mail tussen dus erg vervelend. Hoe kan dit opgelost worden? Ik weet ook niet of de eigenaar van het mailadres de mails ook binnen krijgt.

Alvast dank!

Groeten Miranda - MetM

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Miranda,

Je krijgt van ons één e-mailadres, het info@ e-mailadres. Dit adres ontvangt álle e-mail die gericht wordt aan het domein. Je kunt dus alles voor het @-teken zetten, dit komt allemaal in je info@ mailbox aan. Dit 'catch-all' e-mailadres kan echter alleen mail versturen vanaf het info@ e-mailadres. 

Reputatie 2
Badge +1

Hallo Arjan, 

dankjewel maar kan ik er iets aan doen zodat ik die mail niet meer krijg?

Groeten Miranda

Reputatie 7
Badge +8

Hallo Arjan, 

dankjewel maar kan ik er iets aan doen zodat ik die mail niet meer krijg?

Groeten Miranda

Zijn de e-mails dan niet alsnog voor jou bedoeld? Of is het spam?

Reputatie 2
Badge +1

Hoi, nee ze zijn niet voor mij en het is ook geen spam. Het zijn mails gericht aan iemand anders. De naam heb ik dus wel, die staat bovenaan de mails. 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi, nee ze zijn niet voor mij en het is ook geen spam. Het zijn mails gericht aan iemand anders. De naam heb ik dus wel, die staat bovenaan de mails. 

Wellicht kun je eens Googlen of iemand dat e-mailadres op zijn/haar website heeft staan? Of eens terugmailen waar diegene dat e-mailadres vandaan heeft. Wellicht kun je het op die manier rechtstreeks oplossen.

Ik krijg ook wel eens mails die geen spam zijn, maar ook niet voor mij bedoeld zijn (maar voor een andere webshop). Vaak blijkt iemand dan een deel van mijn tekst of footer gekopieerd en geplakt te hebben op zijn/haar eigen shop, inclusief mijn e-mailadres. 😅

Reputatie 7
Badge +9

Dat is toch ook wat dat men dat helemaal zo letterlijk 1 op 1 kopieert.

Reputatie 7
Badge +8

Dat is toch ook wat dat men dat helemaal zo letterlijk 1 op 1 kopieert.

Ja, daar loop ik al zó lang tegenaan. Het is ook wel een compliment hoor, als mensen mijn teksten 1 op 1 overnemen. Soms gaat het om productteksten, als iemand toevallig hetzelfde product verkoopt, maar meestal zijn het mijn Veelgestelde vragen die gekopieerd worden. Terwijl ik die in opdracht voor mensen ook schrijf, en daar dus voor betaald wordt. 😅 Beetje jammer als iemand ze dan (inclusief mijn e-mailadres...) overnemen. Maar ik heb inmiddels via een tip van Ebbe hier ervoor kunnen zorgen dat de kopieermodus niet werkt op mijn shop, dus nu is het voor mij opgelost. 🤗

Reputatie 2
Badge +1

Dank voor de reacties, ik heb zelf naar het e-mailadres gemaild dus hopelijk leest ie t ;-)

Groeten,

Miranda

Reageer