De afgelopen dagen heb ik mijn webwinkel verhuisd van Lightspeed naar MWW. De domeinnaam en het het binnenhalen/verzenden van e-mails in Outlook verliep destijds apart via TransIP. De domeinnaam is inmiddels verhuisd en per e-mail heb ik inloggegevens ontvangen voor het instellen van de e-mail. Ik ontving en verzond alle e-mails met Microsoft Outlook, iets wat ik nu weer wil doen. Webmail vind ik niet prettig. Wat mij alleen niet duidelijk is, is hoe ik dit moet instellen. Naar mijn idee heb ik het oude account van hetzelfde e-mailadres nu verwijderd in Outlook. Het stappenplan wat ik nu heb uitgevoerd om het ‘nieuwe’ account toe te voegen is:
- Bestand
- Account toevoegen
- E-mailadres ingevoerd
- Verbinding maken
- POP
- Inkomende mail → Server: mail.mijnwebwinkel.nl - Poort 110
- Uitgaande mail → mail.mijnwebwinkel.nl - Poort 25
- Verder heb ik niks aangevinkt/aangepast
- Volgende
- Wachtwoord: ‘wat ik heb ontvangen van MWW per e-mail’
- Verbinding maken
Helaas krijg ik dan het volgende in beeld:
Er is iets misgegaan. De inkomende (POP-)server is niet gevonden. Controleer de naam van de inkomende (POP-)server en probeer het opnieuw.
Iemand enig idee wat ik niet goed doe? Of kan het met verwerkingstijd te maken hebben (vandaag einde middag e-mailfunctie TransIP opgezegd)?