Vraag

Gegevens overzetten in Outlook

Reputatie 1
Badge +1

De afgelopen dagen heb ik mijn webwinkel verhuisd van Lightspeed naar MWW. De domeinnaam en het het binnenhalen/verzenden van e-mails in Outlook verliep destijds apart via TransIP. De domeinnaam is inmiddels verhuisd en per e-mail heb ik inloggegevens ontvangen voor het instellen van de e-mail. Ik ontving en verzond alle e-mails met Microsoft Outlook, iets wat ik nu weer wil doen. Webmail vind ik niet prettig. Wat mij alleen niet duidelijk is, is hoe ik dit moet instellen. Naar mijn idee heb ik het oude account van hetzelfde e-mailadres nu verwijderd in Outlook. Het stappenplan wat ik nu heb uitgevoerd om het ‘nieuwe’ account toe te voegen is:

• Bestand
  • Account toevoegen
  • E-mailadres ingevoerd
  • Verbinding maken
  • POP
  • Inkomende mail → Server: mail.mijnwebwinkel.nl - Poort 110
  • Uitgaande mail → mail.mijnwebwinkel.nl - Poort 25
  • Verder heb ik niks aangevinkt/aangepast
  • Volgende
  • Wachtwoord: ‘wat ik heb ontvangen van MWW per e-mail’
  • Verbinding maken

Helaas krijg ik dan het volgende in beeld:
Er is iets misgegaan. De inkomende (POP-)server is niet gevonden. Controleer de naam van de inkomende (POP-)server en probeer het opnieuw.

Iemand enig idee wat ik niet goed doe? Of kan het met verwerkingstijd te maken hebben (vandaag einde middag e-mailfunctie TransIP opgezegd)?

15 reacties

Reputatie 4
Badge +2
  • Webmail: webmail.mijnwebwinkel.nl

• POP3-server: mail.mijnwebwinkel.nl 
    Poort: 110 (SSL: 995)

• IMAP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 143 (SSL: 993)

• SMTP-server: mail.mijnwebwinkel.nl
    Poort: 465
    Beveiligingstype: SSL
    Aanmelden vereist: Ja
    Authenticatie: Normaal wachtwoord

https://www.mijnwebwinkel.nl/support/wat-zijn-de-serveradressen-voor-e-mail

Reputatie 1
Badge +1

Zover was ik ook al, en zoals omschreven heb ik dat ook uitgevoerd toch? ;-)

Reputatie 4
Badge +2

Dan zou ik toch even contact opnemen met de support van MWW. Dan kunnen ze hem even testen.

Reputatie 7
Badge +4

@Georgette, kun je de poort eens wijzigen naar 995?

Reputatie 1
Badge +1

@Georgette, kun je de poort eens wijzigen naar 995?

Voor de inkomende mail alleen?

Reputatie 7
Badge +4

Ja. En als dat niet lukt, maak dan even een screenshot van je instellingen, dan controleer ik het. 

Reputatie 1
Badge +1

Helaas nog niet gelukt @Ebbe 

Reputatie 7
Badge +4

@Georgette Kun je het volgende overnemen:

Inkomende mail:
Server: mail.mijnwebwinkel.nl poort: 110

Uitgaande mail:
Servermail.mijnwebwinkel.nl poort995
VersleutelingsmethodeSSL/TLS (of alleen SSL)

:fingers_crossed:

Reputatie 1
Badge +1

Helaas @Ebbe :(

Reputatie 1
Badge +2

Dit bericht doet mij vermoeden dat niet het juiste wachtwoord is ingevoerd. Zou je met de inloggegevens willen testen of je kan inloggen via webmail.mijnwebwinkel.nl? Als dit niet het geval is, stuur dan even een mailtje en we voorzien je van de juiste inloggegevens. 

Met de serverinstellingen zoals eerder aangegeven zou het verder moeten lukken. 

Reputatie 1
Badge +1

@Merel daar zou het probleem kunnen liggen. Ik heb het wachtwoord voor webmail aangepast. Echter als ik dit aangepaste wachtwoord invoer in Outlook, krijg ik alsnog dezelfde melding. Hopelijk lukt het dan met een nieuw wachtwoord. Zodra ik Outlook weer kan gebruiken, heb ik webmail niet meer nodig.

Reputatie 1
Badge +2

Heb je mapnamen waarin een cijfer of leesteken voorkomt? Zo ja: zou je dit willen aanpassen en dan outlook nog eens willen installeren? Dit zou het probleem ook kunnen zijn omdat outlook hier niet mee om kan gaan. 

Reputatie 1
Badge +1

In Outlook stond een aantal mapnamen met cijfers en leestekens. Dit heb ik allemaal aangepast. Helaas zelfde meldingen bij het toevoegen van een nieuw account :(

Reputatie 1
Badge +1

@Merel ik ontvang graag een nieuw wachtwoord, zodat ik het daarmee kan proberen :)

Reputatie 7
Badge +4

@Georgette, ik heb je een privé bericht gestuurd. 

Reageer