Zou graag feedback en tips ontvangen over mijn webshop

• 6 juli 2020
  • 7 reacties
  • 146 Bekeken

Hallo ik ben karin en ben in mei begonnen met een webshop. Graag zou ik feedback en tips willen ontvangen over mijn site.

www.karinssieradenenmeer.nl

Alvast bedankt voor de moeite

groetjes karin

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Karin,

Leuk dat je om feedback vraagt! Ik heb 2 puntjes. Het eerste is om wat meer rust aan te brengen in je shop. Dit is overigens een subjectief punt, maar persoonlijk zou ik als achtergrond geen afbeelding gebruiken. Ik zou hiervoor een kleur gebruiken. 

Daarnaast zou ik in je footer wat meer overzicht aanbrengen. Je hebt je retourinformatie nu als tekst in je footer geplaats, maar deze kun je ook op een pagina plaatsen. Meer informatie over het maken van een toffe footer lees je hier → https://community.mijnwebwinkel.nl/vormgeving-en-indeling-6/maak-je-shop-af-met-een-schitterende-footer-33

Succes! 

Dank je wel voor je feedback hier ga ik zeker mee aan de slag!

Reputatie 7
Badge +16

Houd ons op de hoogte! Als je ergens vast loopt, laat het weten.

Reputatie 2
Badge +3
  • Hoi Karin,

Mijn eerste indruk, de home pagina is best ‘druk’ er gebeurt veel. Als bezoeker komt er een hoop mij af.
    Zoals Ebbe ook al zei, de achtergrond foto maakt het er niet rustiger op. :-)
    Effen kleur als achtergrond bijv. wit of de mint groene kleur.

• Logo zou ik iets kleiner maken. Als je een foto ernaast zou willen van een sieraad, dan zou ik er 1 afbeelding van maken en dat plaasten in header.
  • Slideshow gaat best wel snel heen en weer. Ik zelf zou voor foto’s van producten  als sfeerbeeld ipv van allemaal producten.
  • Tekst van ‘Home’ is best een hoop tekst. Als bezoeker zou ik  graageen kort en krachtige samenvatting willen. Je kan deze tekst wel bij een pagina maken ‘Over ons’.
  • Balk links ‘Actie’ zou ik de ‘kop’ Actie van de maand, in de donkere kleur groen doen. En maar 1 ! ipv !!!. Komt voor mij over, nu of nooit! ;-)
    Sale, ook groen. En is de kortingscode ‘50’? Dan is het misschien handig om de tekst zo te zetten - kortingscode: 50 -
  • ‘Webshop keurmerk’ links zou weg kunnen, omdat je in de rechte balk ook de reviews laat zien. Gastenboek zou dan ook weg kunnen. Nu is het dubbel op, vind ik. Maar dat is persoonlijk.
  • de footer, onderin, zout ik verschillen kopjes van maken met links erin. Nu een hele lap tekst.
    bijv.

Klantenservice
    Retour informatie
    Betaalmethode (met logo’s welke’)
    Privacy policy
    Cookie policy
    Algemene voorwaarden

Contact
    Over ons
    Adres gegevens

Mijn webwinkel heeft er ook een video van hoe je dit kan doen, vond ik handig.
    https://www.youtube.com/watch?v=EFRf6BnUkvQ

• Navigatiebalk, daar zitten veel ‘kopjes’ in. Misschien een idee om ook sub categorieën te maken?
    • bijv.
      - Hangemaakt > Handgemaakt dames
                             > Handgemaakt heren
                            > Handgemaakt silver
      Sieraden > Dames
                     > Heren
      Diverse (samen met ‘en meer...’
      Onderhoudstips
      Contact

Begrijp je wat ik bedoel?

Ik hoop dat je er iets mee kan. :-)

Hoi ebbe en lindsey,

Ik heb een hoop aangepast op de site en jullie feedback erin gebruikt. Ik vond de website inderdaad ook te druk en te veel. Ik denk dat het nu veel rustiger is en  daardoor duidelijker.

Echt super bedankt voor jullie feedback en meedenken!!!

groetjes karin

Reputatie 5
Badge +7

Wat misschien nog wat rustiger overkomt in de menu structuur is dat je onder dames sieraden in de subs “dames”weg laat, dit staat er ook al in het hoofdmenu. Dit heb je bij “handgemaakte” sieraden wel gedaan. Zo komt de site net wat consequenter over denk ik. En persoonlijk zou ik het logo wat kleiner maken nog zodat de klanten eerder je content zien. Mobiel zie ik een half scherm alleen een logo en daaronder een stukje van je slideshow.

Hoi michel

Heb het nog verder aangepast.

Echt super bedankt allemaal, de website is nu inderdaad veel rustiger en meer overzicht.

groetjes karin

Reageer