Nu het zo rustig is kan ik ook weer eens kritisch naar mijn website kijken. Ik heb hem nu 8 jaar (wel aan geknutseld en ontwikkeld) en heb denk ik veel blinde vlekken :-). Omdat het lange tijd zo druk is geweest dacht ik ook dat het waarschijnlijk een prima website is. Ik krijg ook complimenten van klanten.
Maar… ik ben ook eigenlijk maar een amateur. Ik doe alles zelf. Dus er zijn vast dingen die ik vergeet, over het hoofd zie of niet weet.
Ik vind het doodeng om te vragen, maar aan wie beter dan aan jullie!
Wat vinden jullie van mijn website? Nog tips en verbeterpunten?
Dank voor de moeite!
www.deviltwinkel.nl
Wat vinden jullie van mijn website? Nog tips?
Hi Kirsten,
Mijn excuses. Ik wilde er al naar kijken met je vorige berichtje maar ik heb mijn agenda vaak (veel te) vol gepland ;-)
En wat ik ook al zei: vanaf de 20ste trekt het altijd weer aan en hopelijk straks nog wat meer als mensen vakantiegeld ontvangen 🙂
Echter vind ik dat ik op zijn minst een paar minuutjes moet kunnen vrijmaken en dat heb ik net gedaan:
Het belangrijkste eerst: Ik vind je webwinkel er mooi, strak en (heel) goed verzorgd uitzien. Daar ligt het m.i. zeker niet aan.
- Waar je mogelijk wel iets kunt winnen is: Aanbieden van achteraf betalen. Die mis ik bij de betaalopties (via mollie is dit eenvoudig aan te vragen en je kunt/mag de meerkosten aan de klant doorberekenen
- Reviews/keurmerk. Ik kijk zelf als ik voor het eerst bij een nieuwe winkel bestel toch even naar ervaringen van andere klanten en of een winkelier reageert op beoordelingen. Net als dat ik kijk bij welk keurmerk ze aangesloten zijn. Dat geeft extra vertrouwen en kan iemand over de streep trekken. Ik zit zelf bij webwinkelkeur en heb daar goede ervaringen en ze zijn niet duur mee maar er zijn genoeg alternatieven (zoals kyoh voor reviews. Die is geloof ik zelfs gratis)
- Ik weet niet wat je doet met marketing want dat kan ik op je site niet zien natuurlijk maar om je een idee te geven: bij mij is mijn verdeling qua omzet als volgt:
35% dankzij google (en google shopping dus gedeeltelijk betaald)
30% (nog altijd) via marktplaats
35% via andere verkoopkanalen zoals bol.com (de grootste van dit onderdeel), vergelijkingssites en plekken als facebook/instagram etc. - Optie om te chatten op de site (kan via google tag manager en zijn verschillende opties)
Als ik afhankelijk zou zijn van puur mijn site en seo dan zou ik denk ik maar een kwart van mijn huidige omzet behalen.
Hopelijk kun je er wat mee. Want puur de site zelf is echt wel een mooie hoor 😃
Achteraf betalen is eigenlijk zelfs wettelijk verplicht.. Ik vond het heel lang te duur, maar ik zal het weer eens bekijken.
Ik heb reviews op mijn website, maar dat is vooral wat uit het oude gastenboek komt. Webwinkel keur wil ik ook onderzoeken.
Aan marketing doe ik momenteel niks. Het is lange tijd zo druk geweest dat dat niet nodig was. Daar ga ik ook naar kijken.
Op chatten was ik nooit gekomen. Eens kijken en denken of ik dat wel wil. Hebben mensen daar ervaring mee? Is dat een toevoeging? Ik heb niet de hele dag mijn computer aan staan, of gaat dat ook via de telefoon. Ook iets om uit te zoeken.
Ik zat bij klarna vanwege de goedkope achteraf betaal optie maar ben weggegaan vanwege de betrouwbaarheid waardoor het alsnog te duur was maar dan omdat ik bestellingen misliep.
Bij mollie kost het nu €1,50 +3% van de bestelling en ik reken die gewoon door aan de klant. Vinden ze het te duur dan moeten ze het vooral niet doen maar zo bied ik wel de optie…
Chatten doe ik ook pas sinds kort en je kunt het uit en aanzetten (als het uit staat krijg je een mailtje). Maar het werkt wel. Ik krijg niet heel veel respons maar een week geleden stelde iemand een vraag over een spelletje van €2 (er stond een verkeerde verwijzing bij). Heb ik uitgelegd en meteen aangepast. En daardoor bestelde de klant niet voor €2 maar voor €150 dus ik vond het de moeite meteen waard :-)
Ik heb ook even gekeken.
Ik vind je site ook duidelijk en mooi.
Wat ik zelf het nog mooier vind maken is om bij alle foto's dezelfde achtergrond te gebruiken( wij hebben dit ook nog niet maar wel volop mee bezig)
Je hebt onder in je footer twee keer verzenden staan ik zou dit in een regel doen. Ik zou dan kiezen voor die bij betalen en verzenden en daar de link naar je verzendkosten plaatsen.
Ik zou ook voor achteraf betalen kiezen wij berekenen de kosten ook door aan de klant en dit zien de klanten meteen dus de keus is aan hun of ze het willen.
Het chatten bevalt ons ook goed. Ik krijg ze gewoon op mijn 06.
Wij hebben deze: https://www.whatsapp.com/
Nadeel hiervan is dat als mensen geen whatsapp hebben (of niet op hun pc kunnen appen ze dus geen contact met ons op kunnen nemen.
Neem je die van Richard dan kunnen ze via mail contact opnemen.
natuurlijk hebben wij nog wel gewoon onze contactpagina dus ze kunnen altijd contact opnemen.
Succes met alles.
Niemand? 😔
Je website ziet er goed uit hoor.. netjes, mooie kleuren combi. Wat ik persoonlijk niet fijn vindt is de rechter kolom. Die zou ik weghalen zodat je pagina breder en overzichtelijker wordt. Dan heb je ook niet dat daar steeds hetzelfde staat als je 15 pagina’s bezoekt en kun je eens nadenken over een mooie banner of slideshow over de volle breedte van je webshop.
Je hebt ook twee dezelfde linken: meningen van klanten en blije klanten die bij de recensies van 2021 uitkomen.
Deze punten vielen me op bij het openen van je Home pagina. Je kunt blijven ‘rommelen’ aan de/een website 🤗
Webwinkelkeur ben ik niet mee bekend, die waren er later dan ik ooit de webshop begon. Let daar pers. bij andere webshops ook niet echt op, meer op een combi van andere punten. Geen idee/ervaring of dit ook echt conversieverhogend werkt. Ben wel benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft.
Tawk To werken we wel mee, erg prettig als je ‘s avonds aan het werk bent en het staat aan. Kun je wel snel antwoorden op een vraag van de klant. Je ziet ook op welke pagina de klant zit en om welk artikel het gaat.
Succes!
En van de 2 linken moet er inderdaad eentje weg. Is o.a. ook weer een rechterkolom dingetje.
Goede vraag of webwinkelkeur conversie verhogend werkt. Ik ben ook benieuwd naar andermans ervaringen. Wat me fijn lijkt is dat je er ook reviews mee kan verzamelen. En dat het ook extra betrouwbaarheid kan uitstralen. Tenminste dat denk ik…
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.