Vraag

Wat vinden jullie van mijn webshop Lieve Giraf?

• 14 November 2021
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Hallo allemaal,

Onze webshop https://www.lievegiraf.nl/ staat nu een paar maanden online en we zijn nog steeds volop aan het werk aan de webshop. 

Wij zijn benieuwd wat jullie van onze webshop vinden en zijn nieuwsgierig of jullie nog tips of opmerkingen hebben waar we aan kunnen werken. 

Alvast bedankt!

2 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Hoi!

Ik heb naar je leuke shop gekeken. Ik vond zelf het een beetje ‘veel geel' qua vormgeving. :wink:  Je hebt veel producten met een witte achtergrond, dus wellicht is het qua vormgeving wat rustiger als je het middengebied wit houdt, met dan de artikelen zonder lijntje eromheen. Of wellicht het lichte geel nóg een tintje lichter. Ik vind persoonlijk het lettertype die je gekozen hebt wat lastiger leesbaar, ik zou zelf persoonlijk een strakker lettertype kiezen. Vooral de stukken tekst lezen in dit lettertype vind ik lastig. Je kunt het wellicht wel gebruiken als kopteksten, maar voor de leestekst zou ik iets anders kiezen. 

Ik vind je menustructuur duidelijk en je kunt ook gemakkelijk spullen vinden. En je hebt een uitgebreide collectie!

Tip: gebruik wat meer tekst op je homepagina, dit zorgt voor een betere vindbaarheid voor je shop. Geldt ook voor de overige pagina's, gebruik hierin ook zoekwoorden waar jouw potentiele klant op zou kunnen zoeken. Misschien is het ook leuk om bij binnenkomst een mooie sfeerfoto te tonen, zie het als een soort etalage van je shop. En top dat je een keurmerk hebt! Dit werkt conversieverhogend en wekt vertrouwen.

Succes! 

Hoi!

Ik heb naar je leuke shop gekeken. Ik vond zelf het een beetje ‘veel geel' qua vormgeving. :wink:  Je hebt veel producten met een witte achtergrond, dus wellicht is het qua vormgeving wat rustiger als je het middengebied wit houdt, met dan de artikelen zonder lijntje eromheen. Of wellicht het lichte geel nóg een tintje lichter. Ik vind persoonlijk het lettertype die je gekozen hebt wat lastiger leesbaar, ik zou zelf persoonlijk een strakker lettertype kiezen. Vooral de stukken tekst lezen in dit lettertype vind ik lastig. Je kunt het wellicht wel gebruiken als kopteksten, maar voor de leestekst zou ik iets anders kiezen. 

Ik vind je menustructuur duidelijk en je kunt ook gemakkelijk spullen vinden. En je hebt een uitgebreide collectie!

Tip: gebruik wat meer tekst op je homepagina, dit zorgt voor een betere vindbaarheid voor je shop. Geldt ook voor de overige pagina's, gebruik hierin ook zoekwoorden waar jouw potentiele klant op zou kunnen zoeken. Misschien is het ook leuk om bij binnenkomst een mooie sfeerfoto te tonen, zie het als een soort etalage van je shop. En top dat je een keurmerk hebt! Dit werkt conversieverhogend en wekt vertrouwen.

Succes! 

Bedankt voor je uitgebreide feedback, we zaten zelf ook te stoeien met deze punten en zijn er direct mee aan de slag gegaan.

We hebben de gele kleuren iets aangepast en de kleur in het middengebied wat meer richting het witte gedaan. We hebben ook wit geprobeerd maar dit was het toch niet voor ons.

Verder hebben we het lettertype voor de teksten en de koppen aangepast. Het oorspronkelijke lettertype hebben we behouden voor het navigatiemenu. Verder hebben we het logo ook nog aangepast.

Met de teksten voor de vindbaarheid en sfeerfoto's moeten we nog aan de slag.

Mocht je in de tussentijd nog extra tips of feedback hebben dan is dat van harte welkom.

Reageer