Vraag

Wat vinden jullie van mijn webshop? :)

• 22 October 2021
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

Ik durf de vraag bijna niet te stellen, omdat ik zelf stiekem al weet dat er heel veel verbeterd kan worden qua foto’s en lay-out maar ik kom soms handen te kort. 

Schiet maar raak en het liefst met tips waar ik snel mee aan de slag kan gaan. Ik ben geen vormgever, maar mocht iemand hierbij willen helpen dan neem ik graag contact met je op.

www.minimalismfashion.nl 

Hartelijke groet,

Marloes

3 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Dag Marloes, heb jouw site bekeken en ik moet zeggen dat mijn eerste indruk positief is! Het ziet er allemaal netjes uit. Ik heb een paar kleine tips / opmerkingen:

De foto's onderaan op je homepage (volgens mij is dit een instagram-reel), daarvan zie ik op mobiel maar anderhalve foto. Op de laptop zie ik er een aantal meer maar ik kan zowel op mobiel als op de laptop niet verder scrollen om meer foto's te bekijken. Ik weet niet of dit een tekortkoming is van Mijnwebwinkel of dat er wellicht iets niet goed is gegaan met instellen?

Verder nog een vraag over de footer. Heb je bewust gekozen voor een witregel tussen de verschillende links die in je footer staan? Op mobiel ziet dit er naar mijn mening minder strak uit. Misschien omdat ik zelf gewend ben dat de links zonder witregel onder elkaar staan in de meeste footers, maar dit is slechts een tip van mij.

Als laatste zou ik de pictogrammen in de footer onder het kopje “follow us” met een transparant achtergrond kiezen. Je kan via google zoeken op “pinterest logo png” bijvoorbeeld, dan heb je een logo met transparant achtergrond i.p.v. wit. Dat oogt net wat strakker en netter.

Verder hele nette productfoto's en over het algemeen een rustige en mooie kleurthema. Succes!

Reputatie 2
Badge +1

Wat @Goedhoesje.nl zegt. Ziet er netjes uit allemaal.

Ook een kleine tip van mij, om het beeld op de home-pagina wat rustiger te maken is het misschien mooi om de foto’s (collage) dezelfde breedte te geven als de rest in het scherm. Of bijvoorbeeld 2/3 foto’s naast elkaar.

Veel succes!

Groetjes, Annet

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Marloes,

Ik vind je logo heel tof! Ook je kleurenthema vind ik mooi rustig. Maar mijn eerste indruk is wel: wat verkoop je? Dat is namelijk niet direct terug te zien in bijvoorbeeld je logo of op je homepagina. Sfeerbeelden van de kleding zouden hierbij kunnen helpen. Kijk ook maar eens hoe de ‘grote’ modewebshops dat doen ter inspiratie. Je kunt bijvoorbeeld ook bij je Snelkoppelingen een tekstje plaatsen zoals ‘Duurzame kleding geïnspireerd op passie en liefde voor natuur', en dat deze doorlinkt naar de ‘Ons groene verhaal’-pagina bijvoorbeeld. 

Ik vraag me ook af waarom je in het menu de ‘niet actieve’ pagina's in grijs hebt gekozen, en niet het groen van de balk zelf. Vaak is het duidelijker om een afwijkende kleur te kiezen voor de pagina die op dat moment actief is - in plaats van andersom. Dus daar zou je nog eens mee kunnen spelen.

Verder ben ik het ook eens met @Goedhoesje.nl wat betreft je Instagram-feed en footer. Daar is nog wel wat te halen qua verduidelijking denk ik. Succes!

En mocht je ooit eens hulp nodig hebben, ik ben grafisch vormgever en ontwerp ook voor andere webshops. Voor meer informatie: https://www.nanaas.nl/c-4749631/ontwerp-advies/ Je kunt me altijd eens een mailtje sturen via info@ontwerpstudionanaa.nl

Reageer