Vraag

Wat kan ik verbeteren in mijn webwinkel?

Hoi allemaal, 

Ik zou graag horen van jullie wat ik kan verbeteren in mijn webshop. Ik ben pas sinds kort online, dus nog een beetje zoekende. Hoor het graag als jullie verbeterpunten zien. Mis je iets? Laat het me weten! Kan er iets beter? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt voor de moeite. 

Groetjes, Denise van Babytuttelz

11 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Denise, deel even een linkje van je shop. Dan weten we zeker dat de goede shop wordt bekeken 😎

Hoi Ebbe,

Ja dat is natuurlijk wel handig.

Thanks!

https://www.babytuttelz.nl

Reputatie 7
Badge +16

Hi Denise, 

Ik heb met een aantal collega's jouw shop bekeken. Lastige vraag die je stelt, waar moeten wij beginnen? Nee zonder gekheid, wat heb jij een toffe shop gemaakt! We kunnen heel erg gaan mierenneuken (mag ik dat zeggen?) en dan zou je kunnen aanraden om je header iets minder hoog te maken. Op die manier komt de inhoud (de producten) van je shop wat sneller tevoorschijn. 

Qua vormgeving is er verder helemaal niks op aan te merken, mijn complimenten:clap: Er is wel iets waar je even naar kunt kijken, en dat is om ervoor te zorgen dat op alle pagina teksten staan. Google indexeert namelijk geen afbeeldingen, maar alleen tekst. Op de pagina 'speenkoorden’ bijvoorbeeld staan alleen producten en geen tekst. Deze pagina wordt dus minder snel getoond in de zoekresultaten.

Verder ga ik informatie opzoeken over hoe je what's app klikbaar kunt maken. Dit is mogelijk, maar dat moet ik even uitzoeken en in normale taal schrijven. Zodra ik hier een antwoord op heb, laat ik je het weten. 

Fijn weekend alvast en goed bezig!

:v: Ebbe

Hoi Ebbe, 

Wauw, dank je wel voor de mooie complimenten en heel erg bedankt voor de feedback en de moeite die jij en je collega’s genomen hebben om te reageren. Hier kan ik zeker wat mee. Ik ga er mee aan de slag: teksten, SEO en een lagere header! En heel fijn, ik ontvang graag informatie over het klikbaar maken van WhatsApp!

Thanks!:pray_tone1:

Denise

Reputatie 6
Badge +8

Hoi Denise, ik heb even jouw webshop bekeken op een mobiel apparaat. Allereerst ziet de site er erg netjes en overzichtelijk uit, complimenten! Wat mij wel opviel zijn de fletse kleuren van de categorieën op de homepage. De kleuren passen op zich goed bij jouw aanbod, maar dit i.c.m. een witte tekst, zorgt ervoor dat de categorieën minder goed opvallen / leesbaar zijn. Wellicht een idee om de lettertypekleur aan te passen naar een donkerdere kleur? Of wat nog mooier zou zijn, de categorieën weergeven met een afbeelding uit die categorie en daaronder de categoriebenaming. Dan valt het nog beter op en weten mensen direct waar ze op moeten klikken. Dit kan ook iets persoonlijks zijn hoor, maar dat viel mij alleen op. Veel succes verder met je onderneming!

Reputatie 1

Hallo Denise,

Ook ik heb je webshop even bekeken, en ziet er goed uit. Nu is het natuurlijk zaak om verkeer naar je site te krijgen. Dit doe je door een zoekwoordenonderzoek en zoekmachine optimalisatie. Kijk ook vooral waar je klanten naar zoeken en waar ze zitten.

Op dit moment wordt je organisch nog niet goed gevonden zoals je hierboven kan zien.

Hallo Denise,

Ook ik heb je webshop even bekeken, en ziet er goed uit. Nu is het natuurlijk zaak om verkeer naar je site te krijgen. Dit doe je door een zoekwoordenonderzoek en zoekmachine optimalisatie. Kijk ook vooral waar je klanten naar zoeken en waar ze zitten.

Op dit moment wordt je organisch nog niet goed gevonden zoals je hierboven kan zien.

Dank je wel! Ik dacht al dat dit niet hoog zou scoren, ik ga er mee aan de gang. 

Hoi Denise, ik heb even jouw webshop bekeken op een mobiel apparaat. Allereerst ziet de site er erg netjes en overzichtelijk uit, complimenten! Wat mij wel opviel zijn de fletse kleuren van de categorieën op de homepage. De kleuren passen op zich goed bij jouw aanbod, maar dit i.c.m. een witte tekst, zorgt ervoor dat de categorieën minder goed opvallen / leesbaar zijn. Wellicht een idee om de lettertypekleur aan te passen naar een donkerdere kleur? Of wat nog mooier zou zijn, de categorieën weergeven met een afbeelding uit die categorie en daaronder de categoriebenaming. Dan valt het nog beter op en weten mensen direct waar ze op moeten klikken. Dit kan ook iets persoonlijks zijn hoor, maar dat viel mij alleen op. Veel succes verder met je onderneming!

Dank je wel! Ik ga zorgen dat de kleuren en contrasten duidelijker worden. 

Reputatie 7
Badge +16

@Babytuttelz Ik heb de informatie gevonden over het klikbaar maken van WhatsApp en inmiddels toegevoegd. Je vindt deze via de volgende link: https://community.mijnwebwinkel.nl/vormgeving-en-indeling-6/whatsapp-klik-en-chat-zo-stel-je-het-in-112 

@Ebbe Super, dank je wel! Het is gelukt!

Hi Denise

Wat ik wel handig vind, is dat je afbeeldingen op je voorpagina  klikable zijn :)
Voor de rest vind ik het geweldig :)

Reageer