Onscherpe foto's op de homepagina

• 29 maart 2020
  • 16 reacties
  • 616 Bekeken

Hi allemaal! 

Tof dat er nu een community is, i’m in! 
Ik heb gelijk een vraag waarbij ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.. Ik heb ingesteld dat elk toegevoegd of bewerkt product op mijn homepagina komt te staan.

Nu heb ik (ondanks ik geen professional ben) nieuwe productfoto’s gemaakt en deze toegevoegd aan mijn webwinkel. Echter is elke nieuw toegevoegde foto onscherp op mijn homepagina. Als ik op het product klik of bij het overzicht van dat onderwerp kijk, is hij wel scherp. Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe.. Ik heb de foto’s al aangepast in grootte van 800kb tot 2,5 MB en zelfs naar7 MB maar niks helpt.. Iemand met een soortgelijk probleem? Zie hier de onscherpe foto’s:

Met vriendelijke groet,

Melanie ( www.hoppybunniesstore.com )

16 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Probeer de afbeelding eens als .png op te slaan i.p.v. .jpg (als je dat nog niet deed)? Bij mij maakte dat wel enige verschil met de headerafbeelding.

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben benieuwd wat het resultaat is als je de afbeelding als .png opslaat, zoals Goedhoesje.nl aangeeft.Mocht het te onscherp blijven, dan horen we het graag. 

Bedankt beide voor de reactie! Ik heb hem als PNG opgeslagen en veranderd, maar dit werkt helaas niet..

Reputatie 7
Badge +4

Oke, dat is jammer:sweat_smile: Zou je de originele afbeelding eens als bijlage aan dit topic kunnen toevoegen? Via de paperclip kun je een bijlage toevoegen. Dan ga ik ook wat dingen proberen. 

Ik kan de foto niet in PNG invoegen omdat het bestand dan te groot is. Hierbij de JPG versie:

Bedankt voor de moeite, Ebbe!

Reputatie 7
Badge +4

@hoppybunniesstore Deze afbeelding heeft een afmeting van 800 pixels breed en 331 pixels hoog. De beste afmeting voor productfoto's varieert tussen 500x500 pixels en 1500x1500 pixels, als ze maar vierkant zijn. Wat mijn advies voor deze afbeeldingen is om aan de boven en onderkant witruimte te voegen. De inhoud van de afbeelding wordt dan iets kleiner, maar hoeft niet uitvergroot te worden, dit is uiteindelijk beter voor de scherpte. 

Succes en laat het weten als je er niet uitkomt. 

Ik ga ermee aan de slag, bedankt voor de tip ;)

Hi, ik heb hetzelfde probleem! Ook het logo in mijn header op de webshop blijft onscherp. Hoe los ik dit op? Dank alvast!

Reputatie 7
Badge +4

Ik pak je vraag op in het topic wat je hiervoor hebt aangemaakt👍

Hoi

Ik heb net hetzelfde probleem: productfoto’s zijn wel scherp, maar op homepagina en paginaoverzichten zijn mijn productfoto’s wazig of onscherp. ik heb alle bovenstaande tips geprobeerd, ook het ‘vierkant’ zetten, maar niets helpt...

Reputatie 7
Badge +4

@Ellen Loncke Kun je de foto's een doormailen? Dan ga ik kijken of ik nog iets kan bedenken. Je kunt deze mailen naar info@mijnwebwinkel.nl t.a.v. Ebbe

@Ebbe net verstuurd. Hopelijk vind je een oplossing. Fingers crossed!

Reputatie 7
Badge +4

Thanks @Ellen Loncke, ik zorg ervoor dat je een mail ontvangt. 

Reputatie 1
Badge +1

Ik zie dit topic nu pas, had er zelf ook eentje gestart. Helaas heb ik het probleem dat ze op desktop wel scherp zijn, maar op de mobiele versie niet. Vanuit MWW wordt er aangegeven dat hier op dit moment niet zoveel aan te doen valt. Echter heb ik voorbeelden gezien van andere shop die ik heb bekeken zowel op desktop als op mobiel en daar zijn alle afbeeldingen wel scherp. Het moet dus wel degelijk kunnen. Wie kan me hierbij verder helpen? Een website met onscherpe afbeeldingen vind ik echt een no-go.

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb in Photoshop een logo gemaakt van 1200 x 200 pixels. Bij het uploaden past het systeem de maat aan naar 660 x 110 pixels. Om dit bestand toch paginabreed te tonen op de homepage moet ik hem weer vergroten met als gevolg een onscherpe foto.

Reputatie 7
Badge +4

Hin @Richard Jenneke, zou jij ook de afbeelding naar mij willen mailen? Ik ben dit aan het controleren. Het is mij nog niet duidelijk waarom de afbeelding automatisch verkleind getoond wordt. Hoe meer voorbeelden, hoe beter. Je kunt de afbeelding mailen naar info@mijnwebwinkel.nl t.a.v. Ebbe

Thanks!

Reageer