Vraag

Feedback op mijn Webshop 'BijJolan'

• 30 September 2020
  • 9 reacties
  • 288 Bekeken

Badge

Hier een grote twijfelkont..

• Is de kleur wel goed?
  • Is het niet teveel tekst?
  • Is alles wel duidelijk?
  • Wat mist er nog?
  • Waarom heb ik zo weinig klanten in mijn webshop en loopt Bol.com wel goed
  • Wat doe ik fout.

Hebben jullie tips voor mij? Of is mijn website nu eindelijk goed en moet ik gewoon meer doen met reclame? 

www.BijJolan.nl

Hopelijk kunnen jullie mij helpen om mijn website nog meer te verbeteren, ondertussen ga ik hier verder neuzen naar bruikbare tips..

Groetjes Jolanda

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Jolanda,

Allereerst denk ik dat je in de basis al een goede shop hebt staan! Qua tekst is het niet te veel, het kan zelfs nog wat meer. Je zou eens kunnen onderzoeken of je de juiste zoekwoordenstrategie hebt gebruikt. Meer informatie hierover lees je hier
Wat ik nog een beetje mis in jouw shop zijn sfeerbeelden. Het zijn nu veelal productfoto's met een witte achtergrond. De sfeerbeelden kun je ook prima plaatsen op bijvoorbeeld je homepagina. Door de producten in '’de ruimte'’ te zitten zien je klanten meteen hoe het gebruikt kan worden. Kijk maar eens naar hoe Fonq dit doet. 

Mijn 2 tips:

• Kijk nog eens kritische naar je zoekwoorden
  • Voeg meer sfeerbeelden toe aan je shop. Niet alleen bij producten, maar ook op pagina's. Dit maakt het '’leuk'’ om je shop te bekijken en bezoekers zullen hierdoor minder snel afhaken. 

Succes en mocht je nog vragen hebben, laat het dan weten.

Groet,
Ebbe

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Jolanda,

Ik ben het inderdaad eens met Ebbe, hoe meer tekst je hebt - hoe interessanter je ook voor Google bent, en daarmee is dat beter voor je vindbaarheid. :wink:  En wanneer je recent je webshop gemaakt hebt, heeft Google ook even tijd nodig om alles te indexeren. 

Ik vind je kleurgebruik lekker fris, maar mis inderdaad ook de sfeerbeelden. Naast dat dit leuk is om te zien, geeft het iemand ook mee hoe groot een product is. Daar kun je je namelijk wel eens op verkijken online. En qua sfeerbeelden kun je bijvoorbeeld er eens aan denken om met de seizoenen mee te gaan. Ieder seizoen wenst een andere aanpak voor de tuin. Mocht iemand bijvoorbeeld op zoek zijn naar leuke herfstdecoratie voor in de tuin - maar nog niet wetende wat, en jouw voedertaarten zien op een buitentafel op een herfstige dag… Werkt mee aan beleving. :slight_smile:  Bol.com is een vergaarbak aan producten, en veel mensen zoeken hier ‘gericht'. Ik snap dat je dan goed verkoopt, wanneer iemand daar voedertaart intypt en jij een van de enigen bent die dat verkoopt. Maar stiekem wil je liever dat ze naar je eigen webshop gaan via Google. :wink: 

Je kunt ook eens kijken of je bijvoorbeeld blogs kunt gaan schrijven over herfstmusthaves, hoe maak je je tuin herfstklaar, vogels voeren in de winter etc. Je hebt met je webshop een niche te pakken, en je kunt laten zien dat jij de expert bent. Mijnwebwinkel heeft niet echt een blogfunctie, maar je kunt bijvoorbeeld wel een verbogen pagina aanmaken (die niet zichtbaar is in je menu, maar wel bestaat) waar je je blog schrijft, en hier bijvoorbeeld op je homepagina naar linken door middel van een afbeelding. Lees hier meer. Dat maakt je ook meteen interessanter voor Google! Let hierbij wel ook op je zoekwoorden, zoals Ebbe aangaf. 

Juridisch gezien mis ik nog je Privacy Verklaring en Disclaimer op je website. En wellicht nog een tip: je laat merken zien onderin je footer. Misschien is het leuk dat die clickable zijn en dat je naar een pagina gaat waar je producten van Esschert Design op staan bijvoorbeeld.

Succes!

Badge

Bedankt voor de tips, daar kan ik zeker wat mee! Mijn hoofd stroomt al over, bedankt!!

Reputatie 6
Badge +8

Als aanvulling, als ik nu klik op de afbeeldingen op jouw homepage, wordt er een nieuw tabblad geopend. Persoonlijk vind ik dit niet prettig. Je kan beter instellen dat de nieuwe pagina geopend wordt binnen hetzelfde tabblad. Dit doe je door de afbeelding aan te klikken, te kiezen voor “link invoegen / wijzigen” en bij tabblad “doelvenster” kies je voor “hele venster”. Nu staat deze bij jou ingesteld op “nieuw venster” als het goed is. Succes verder met je webshop!

Badge

Als aanvulling, als ik nu klik op de afbeeldingen op jouw homepage, wordt er een nieuw tabblad geopend. Persoonlijk vind ik dit niet prettig. Je kan beter instellen dat de nieuwe pagina geopend wordt binnen hetzelfde tabblad. Dit doe je door de afbeelding aan te klikken, te kiezen voor “link invoegen / wijzigen” en bij tabblad “doelvenster” kies je voor “hele venster”. Nu staat deze bij jou ingesteld op “nieuw venster” als het goed is. Succes verder met je webshop!

Top dank je wel, ik ging er altijd van uit dat het handiger was in een nieuw tabblad.
Ik heb het aangepast.

Reputatie 7
Badge +9

Top dank je wel, ik ging er altijd van uit dat het handiger was in een nieuw tabblad.
Ik heb het aangepast.

Als je iets in een nieuw tabblad laat openen, dan heb je meer kans dat een bezoeker afhaakt. :blush:  Ik zou dat enkel doen wanneer je linkt naar een externe pagina buiten jouw shop om (dat er een tabblad open blijft staan met jouw website). 

Badge

Zouden jullie nogmaals mijn pagina willen beoordelen?
Ik denk dat ik het goed voor mekaar heb, maar krijg maar weinig mensen die daadwerkelijk kopen.

BijJolan

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb even gekeken. Ik zou de “kopfoto” waar ook je logo in staat weghalen en onder het menu zetten, maar dan gewoon scherp en helder. Zodat je goed kan zien wat er op staat. Ik neem aan dat er producten op staan die je verkoopt. Deze foto zou je steeds aan kunnen passen door het jaar heen. 
Boven de menubalk zou ik dan alleen je logo plaatsen, met de subtekst. 

Voor mij zijn je reviews niet duidelijk waar die vandaan komen. Dat zou ik erbij zetten. Dat is sinds kort ook verplicht.

De nieuwe artikelen op je homepage zou ik niet onder elkaar zetten, maar naast elkaar. 

Als je op Handgemaakte artikelen en Tuindecoratie klikt kom je nergens uit. Bij Woondecoratie en Stanionery is dat wel zo. Ik zou daar ook nog wat tekst toevoegen. 

Ik zou sowieso pagina’s titels geven en meer tekst plaatsen, vind Google ook fijn. 

Kleur, sfeer en footer vind ik mooi. 
De informatie over de levertijd, verzenden e.d. is erg duidelijk. 
Bij contact zou ik nog een telefoonnr. toevoegen. 

Reputatie 7
Badge +9

@BijJolan Ik heb ook weer eens naar je shop gekeken. 

Ben het inderdaad ook eens met @DeViltwinkel wat betreft je recensies. Nu zou je die zelf geschreven kunnen hebben. Misschien kun je eens kijken of bijvoorbeeld Webwinkelkeur iets voor je is. Daar kun je relatief eenvoudig en voor een vriendelijk bedrag starten met het verzamelen van reviews, die dan middels een widget op je webshop getoond worden. Draagt ook bij aan je betrouwbaarheid en is conversieverhogend. 

Je kleuren vind ik nog steeds erg fris en is prettig om naar te kijken. Ook is je webshop overzichtelijk vind ik! Wat ik nog mis zijn wel teksten, ook als een soort ‘landingspagina's’. Je zou bijvoorbeeld pagina's als ‘Woondecoratie’ etc. uit je menu kunnen voorzien van een titel en tekst (die je dan weer SEO-technisch geschreven hebt, met voldoende tekst en zoekwoorden). Iemand zou dan vanuit Google op zo'n pagina kunnen ‘landen’ en verder je shop bekijken. Lees ook eens de blogs van Mijnwebwinkel voor tips hierover om het laagdrempelig toe te gaan passen: https://www.mijnwebwinkel.nl/blog/5-onmisbare-seo-tips-voor-2021

Ik zou je winkelwagenknop een andere kleur geven, die moet namelijk opvallen. Nu is deze gelijk aan je menukleur en headerkleur. Je kunt deze bijvoorbeeld de okergele kleur geven die je ook op je homepagina gebruikt. Dat valt wel lekker op en past ook bij je kleurenpalet. 

Reageer