F.A.Q.

Zo voeg je specificaties toe aan je product

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

Je producten hebben ongetwijfeld meerdere kenmerken. Denk aan afmetingen, maat, merk gewicht, artikelnummer Et cetera. Om je klanten een zo goed mogelijk beeld te geven van je producten wil je dit natuurlijk tonen. Dat doe je met extra velden. 

Naast dat je jouw klanten volledige informatie hiermee geeft, kun je jouw klanten ook nog een laten filteren op de extra velden

Om extra velden toe te voegen ga je bij het product naar het tabblad ‘extra velden’ Je ziet hier al twee velden staan, gewicht en afmetingen. Deze hebben wij er al voor je ingezet. 

Het tabblad extra velden

Extra velden toevoegen

Extra velden moet je eerst aanmaken/toevoegen, daarna kun je de waarde toevoegen. Je kunt verborgen en zichtbare velden aanmaken. Vervolgens kun je kiezen of het veld voor alleen dit product geldt, of voor alle producten. 

:bulb: Wil je niet dat klanten de inkoopprijs zien? Maak hier dan een verborgen veld voor aan.

Er zijn verschillende soorten velden:

• Datumveld: Hiermee bepaal je tussen welke data je invoer moet liggen 
  • Prijsveld: Hier voer je een prijs in, bijvoorbeeld een marge of inkoopprijs
  • Vaste waarden: Hier voeg je een lijst toe met opties waaruit je bij het invullen van de waarde kan kiezen. Hiermee kan je de consistentie van je invoer bewaken. Dat is vooral handig als je meerdere artikelen met dezelfde velden invoert. 
  • Tekstveld: Hier kan je tekst invoeren zoals je meeste specificaties. Ook kan je hier een voor/achtervoegsel aanmaken, die voor of achter het veld wordt getoond. Denk aan eenheidssymbolen zoals Ω / ㎐ / ㏈, maar ook "jaar" (voor garantie) en andere valuta kun je hier plaatsen. 

Als je een keuze hebt gemaakt voor het type veld dan kan je nog drie opties kiezen:

• Invoeren per artikelvariant: Voor elke variant (keuzeoptie) van een artikel kan je een andere waarde invoeren. Standaard wordt hier de eerste veldwaarde voor gebruikt, die je kan overschrijven per variant.  
  • Standaard geactiveerd: Standaard staat dit veld dan aangevinkt. Dat is handig bij velden die voor alle artikelen worden toegevoegd, of bij een veldenset horen. 
  • Veldwaarde invoeren per taal: De veldwaarde is taalafhankelijk en kan dus per taal ingevoerd worden. Als er geen vertaling beschikbaar is de veldwaarde leeg.

Veldensets?

Er zijn ook nog veldensets die je kunt maken. Handig als je veel extra velden hebt die voor meerdere producten gelden. Je maakt dan één keer een veldenset aan. Dit is een soort verzameling van alle extra velden. Al deze velden worden dus in een veldenset opgeslagen. Je kunt dan bij de volgende producten de veldenset selecteren en alle velden worden toegevoegd. Lekker handig:ok_hand:

11 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Het toevoegen van de specificaties lukt prima. Echter verschilt de witruimte tussen ‘Specificaties’ en ‘Omschrijving’ bij twee verschillende producten. Hoe kan dit?

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Georgette, dat wil ik graag voor je checken. Heb je toevallig de linkjes van de producten waarbij dit optreedt?

Reputatie 3
Badge +4

Hi @Ebbe, m'n webwinkel staat nog niet online. Zodra dit het geval is, stuur ik je de linkjes door. 

Reputatie 7
Badge +16

Dat is goed :thumbsup:

Reputatie 3
Badge +4

Hi @Ebbe , hierbij de linkjes:
Bij deze is de witruimte prima:
https://www.meesteraap.nl/a-60719158/drinkbekers/camelbak-eddy-kids-400-ml-shark-squad/

Bij deze is de witruimte meer en storend teveel:

https://www.meesteraap.nl/a-60453474/schooltassen/skooter-rugzak-dino-xl/

Reputatie 7
Badge +16

@Georgette, ik ben het aan het uitzoeken. 

Reputatie 1
Badge

Ik heb gisteren een hele lijst met vaste waarden aangemaakt (kleuren) en deze kon ik toen aanpassen naar wens en in volgorde verplaatsen. 

Ik ben nu bezig om alle producten in mijn webwinkel deze vaste waarde mee te geven, maar het valt me op dat ik nu geen wijzigingen meer kan aanbrengen in deze lijst. 

Graag zou ik een aantal waarden willen wijzigen, maar dit lukt niet meer… Kijk ik ergens overheen, of kun je een lijst niet meer aanpassen nadat deze ‘actief’ is bij de artikelen?

Reputatie 4
Badge +7

Zo te zien zijn de icoontjes die je normaal gesproken ziet achter de vaste waarden, niet zichtbaar. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. 

Deze icoontjes zouden zichtbaar moeten zijn: 

Ze zijn er wel (hover er maar met je muis overheen) maar helaas zijn ze onzichtbaar geworden. We hebben dit direct gemaild bij het productteam en dit zal uiteraard opgelost worden! 

Reputatie 1
Badge

Aha, er verschijnt idd wel tekstuele toelichting, maar geen icoontjes! 

Ik los het dan eerst even zo op, maar fijn dat ernaar gekeken wordt!

Reputatie 4
Badge +7

Aha, er verschijnt idd wel tekstuele toelichting, maar geen icoontjes! 

Ik los het dan eerst even zo op, maar fijn dat ernaar gekeken wordt!

Als het goed is, is het nu ook helemaal opgelost en zijn de icoontjes weer zichtbaar 🙂 Ervaar jij dit ook zo?

Reputatie 2
Badge +3

Bij een voorbeeld hierboven zie ik de informatie onder de foto staan.

Bij mij staat de extra informatie onder specificaties.

Deze informatie had ik al op de webshop staan;

https://www.artistique-webshop.nl/a-61631130/home/boys-t-shirt-with-stiped-backside-and-contrast-sleeve-ends-b-nosy-golden-oak/#description

Deze informatie heb ik nu bij de extra velden ingevuld.

https://www.artistique-webshop.nl/a-61631130/home/boys-t-shirt-with-stiped-backside-and-contrast-sleeve-ends-b-nosy-golden-oak/#specs

Maar de klant moet nu zoeken door op de filterknop te klikken, deze staat nu op de pagina Kinderkleding: https://www.artistique-webshop.nl/c-4702464/kinderkleding/

Daar heb ik al veel artikelen naar toe gelinkt, die al op de webshop stonden en de extra velden aan toegevoegd.

Maar is moeilijk te vinden op de mobiel.

Moet ik alles koppelen dan aan de Home pagina, dan komen alle produkten er onder te staan, ik heb nu maar een paar produkten op de home pagina gelinkt.

Zeker nu ik niets in de winkel mag verkopen, wil je dat klanten het makelijk kunnen vinden, en de reacties zijn dat het niet makkelijk zoekt op de mobiel. Willen jullie met mij meedenken hoe ik dat nu gebruiksvriendelijker kan maken.Er staan ondertussen bijna 4000 artikelen op mijn website.

grioetjes,Ingrid

Reageer