F.A.Q.

Zo voeg je downloadbare bestanden toe

• 19 March 2020
  • 3 reacties
  • 686 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

Soms is het handig - of zelfs verplicht - dat je aanvullende informatie bij producten of op pagina's plaatst. Denk bijvoorbeeld aan handleidingen, instructies en productfolders. Lees verder om erachter te komen hoe je dit in je shop fixt. 

Juridsche documenten is the place to be

In de beheeromgeving voeg je de .pdf bestanden toe die klanten kunnen downloaden. Dit doe je via ‘juridisch/juridische documenten’ . 

Klik op de knop 'Kies een bestand' en selecteer vervolgens het document dat je wil uploaden en klik op 'toevoegen'. Hier kun je maximaal 5 PDF-documenten uploaden met een bestandsgrootte tot maximaal 2 MB. Heb je een meertalige winkel? Dan kun je per taal 5 documenten uploaden.

Via de linkknop achter het document dat je hebt geüpload, kun je de URL naar het document kopiëren. Die kun je vervolgens gebruiken als link in je footer, een pagina of artikelomschrijving. Makkelijk, toch?

Heb je meer dan 5 bestanden?

In dit geval zijn externe clouddiensten de oplossing. Externe clouddiensten gebruik je ook als je bestanden groter zijn dan 2mb. Voorbeelden van clouddiensten zijn Google Drive en Dropbox. Voor deze diensten heb je wel een account nodig. 

Let op: Omdat Google Drive een cloudopslagdienst is die niet word beheerd door Mijnwebwinkel, kunnen wij geen garantie geven voor de opslag, back-up, rechtmatigheid en geldigheid van de link. Voor meer informatie hierover, verwijzen we je graag de aanbieder van de cloudopslagdienst.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Toch zou het wel ideaal zijn dat je in het mww systeem bij extra velden een downloadbare knop/link zou kunnen plaatsen. Dan heb je het ook altijd netjes en altijd op de juiste plek staan in je shop. We hebben bij elk artikel een handleiding. Ik heb dit ook als suggestie in de roadmap aangegeven. Dit zijn juiste de dingen die net het verschil maken.

mvg Robert,

powerfulproducts.nl

Reputatie 2
Badge +3

@Nanaas  Ik heb het nu anders gedaan. Al mijn producten hebben een gewicht vanaf 0,020 gram. Ik heb tot 100 gram € 2,95 verzendkosten.

Nu heb ik zo ingesteld, dat tot 0,005 gram. Geen verzendkosten zijn, dat worden bij mij dus de gratis PDF’s. Want als ze er nog een kaartje erbij zouden gaan doen, dan komt er verzendkosten bij. Moet ik nog testen of dit goed gaat. :grin:

Gisteren lopen flik flooien, hoe ik in MWW een gratis PDF kan laten downloaden, als de module van de nieuwsbrief niet dubbel gebruikt kan worden.

Nu gedaan:

• Een nieuwe pagina aangemaakt met GRATIS (Nu nog verborgen).
  • Test pagina aangemaakt met tekst ‘10 tips bruiloft’,
  • Product aangemaakt ‘10 gratis tips’, wat ze het kunnen bestellen, alleen ze moeten dan wel alle adres gegevens invullen. Dat vind ik wel jammer (vind ik niet handig voor de klant), Waarschijnlijk kan ik niet op product niveau aangeven in het winkelmandje, dat alleen naam en email verplicht is, de rest niet. @Ebbe 
  • ‘Juridische documenten’ PDF geüpload, link gekopieerd
  • Sub pagina gemaakt (VERBORGEN) van de test pagina ‘10 tips bruiloft’, die kan ik dan opmaken als goede landingspagina, dat de klant de PDF kan downloaden.

• Als de klant besteld, kan ik met een email van ‘betaald’ de  tekst veranderen, met link erin. Dit moet ik dan allemaal handmatig doen, niet echt praktisch:face_palm_tone2: , maar ik weet op dit moment ook niet wat een handige manier is in het systeem van MWW.

Reputatie 7
Badge +16

Zo creatief hoor :ok_hand: Knap bedacht! De invoervelden in de checkout zijn niet aan te passen. Je moet dus ook bij een digitale download alle gegevens vragen. 

Wat betreft je laatste punt, gebruik je vaker de status betaald? En bied je altijd dezelfde download aan? In dat geval kun je namelijk de status mail 1 keer wijzigen en opslaan voor volgend gebruik. Je hoeft dan niet elke keer de inhoud aan te passen. 

Reageer