F.A.Q.

Zo kunnen je klanten een eigen tekst meegeven bij een product (beschikbaar vanaf PRO)

• 14 augustus 2020
  • 8 reacties
  • 147 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Community Manager
  • 988 reacties

Deze functie is onder andere handig voor als je gepersonaliseerde producten aanbiedt. Zo kunnen je klanten bij het product aangeven welke tekst zij op bijvoorbeeld een t-shirt willen hebben.

Je bepaalt zelf of de klant letters, cijfers of een kort verhaal kwijt kan in een invoerveld. Ook kun je het tekstveld voorzien van een voor- of achtervoegsel, bijvoorbeeld Euro of cm.

Elk veld heeft de volgende instelmogelijkheden:

• Minimaal of maximaal getal bij numerieke invoer
  • Numerieke velden instellen met of zonder decimalen
  • Invoerveld verplicht of optioneel
Naam? is het invoerveld waar de klant zelf de naam intypt. 

Invoerveld toevoegen

Bij elk product kun je een invoerveld toevoegen. Hiervoor ga je in de beheeromgeving naar het desbetreffende product. Op het tabblad ‘algemeen’ staat onderaan de knop ‘invoerveld koppelen’. Hier klik je op om vervolgens het veld naar wens in te stellen. Mocht je meerdere invoervelden of keuzelijsten hebben gekoppeld, dan kun je ervoor kiezen om de volgorde te wijzigen. Je versleept de keuzelijst of het invoerveld naar beneden of boven door te klikken op de drie streepjes. Je laat pas los zodra het veld op de juiste plek staat. 

8 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb deze week deze invoervelden voor het eerst ingesteld. Echt top, maar ik mis iets…. dat een concurrerende website heeft… en ik ook nodig heb.

Een optie (instelmogelijkheid)  bij de invoervelden:
1 waarin we zelf een vrij lange zin kunnen typen, en waarbij de klant ‘akkoord’ moet aanvinken.

Zoals in het voorbeeld in bijlage….
Kan dit?

Reputatie 7
Badge +4

Hi Vanessa,

Bedankt voor het meesturen van een voorbeeld, dat is top! Er worden een checkboxen ondersteund, deze kun je dus niet toevoegen. Wellicht dat je iets met keuzelijsten kunt proberen? Je maakt dan een keuzelijst aan met de titel naar wens en vult dat 1 optie toe, bijvoorbeeld ja. Je klanten moeten deze dan selecteren voordat ze verder kunnen met de order. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +1

Het is inderdaad een alternatief. Alhoewel het maar een kleintje zou zijn om er een checkbox bij in te voeren…
Ik heb het geprobeerd, en het kan maar...
Helaas, wel weer beperkt in het aantal karakters, waardoor ik de ingekorte zin, nog korter moet krijgen.
(ideaal zou zijn, langere zin mogelijk maken, en in kleiner lettertype weer kunnen geven dan de rest...)

Reputatie 7
Badge +4

Hm het is het net niet inderdaad. Op dit moment heb ik geen alternatieven. Ik heb je suggestie intern gedeeld, wil jij het ook delen? Dat kan via feedback.mijnwebwinkel.nl. 

Reputatie 2
Badge +1

Hm het is het net niet inderdaad. Op dit moment heb ik geen alternatieven. Ik heb je suggestie intern gedeeld, wil jij het ook delen? Dat kan via feedback.mijnwebwinkel.nl. 

Deed ik 3 dagen geleden reeds, nu aangevuld met de feedback.

Reputatie 4
Badge +1

Het is inderdaad een alternatief. Alhoewel het maar een kleintje zou zijn om er een checkbox bij in te voeren…
Ik heb het geprobeerd, en het kan maar...
Helaas, wel weer beperkt in het aantal karakters, waardoor ik de ingekorte zin, nog korter moet krijgen.
(ideaal zou zijn, langere zin mogelijk maken, en in kleiner lettertype weer kunnen geven dan de rest...)

Kun je er dan geen iets kortere zin van maken? Bijvoorbeeld ‘Hierbij akkoord op bovenstaande gegevens, dit product kan niet geretourneerd worden.’

Je kunt altijd in de productomschrijving nog een wat langere tekst schrijven. Eventueel zet je nog een sterretje achter de zin boven, dan refereer je weer naar je productomschrijving. 

De keuze om een tekst toevoegen voor de klant is ook voor mij van belang,

Heb jullie verhaal 2 keer gelezen, maar zie echt geen functie om een invoerveld te kunnen toevoegen op mijn scherm??

Kijk ik nu echt verkeerd of is deze functie alleen vanaf een bepaald pakket beschikbaar?

Reputatie 7
Badge +4

Hi Andre,

Excuus, dat had ik wel in deze post kunnen plaatsen. De vrije velden zijn beschikbaar vanaf het PRO pakket. 

Groet,
Ebbe

Reageer