Beantwoord

Webshop ziet er anders uit op samsung en apple

• 30 October 2022
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Badge +1

Hoi,

Zoals al eerder deze week geschreven ben ik de laatste puntjes op de i aan het zetten voor mijn webshop. Nu heb ik een vriendin en mijn broertje laten checken op hun mobiele telefoon hoe het eruit ziet. En wat blijkt, zowel samsung en apple hebben allebei een andere weergave van mijn webshop. Het zit 'm met name in de afbeeldingen die ik op de home page heb staan (op desktop 2x 3 afbeeldingen naast elkaar). Op mijn telefoon (Oneplus → android) komen ze netjes onder elkaar met witregel ertussen. Bij samsung 3 afbeeldingen aan elkaar en dan witregel en dan nogmaals 3 afbeeldingen aan elkaar. Bij Apple is het 2 afbeeldingen bij elkaar en dan een witregel en het verspringt ook nog.

Weet iemand hoe je dit kunt ondervangen?

Hoor het heel graag!

Groetjes, Kaya (de spelende aapjes)

icon

Beste antwoord door Nanaas 2 November 2022, 11:25

Bekijk origineel

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Kaya,

Het verschilt per scherm waar je op kijkt (grootte), en iedere browser (Apple heeft bijvoorbeeld Safari) werkt ook weer anders. Je kunt de afbeeldingen die aan elkaar geplakt zitten in ieder geval ondervangen door je afbeeldingen bij het plaatsen een witte rand te geven (er vanuit gaande dat je achtergrond ook wit is). Dan plakken de afbeeldingen niet tegen elkaar aan op mobiel. Je kunt ook de afbeeldingen in een bewerkprogramma al een witte rand geven, maar binnen het systeem van Mijnwebwinkel kan dit ook. 

Het verder verspringen en ondervangen op ieder scherm lijkt me onbegonnen werk, want je hebt zó veel smartphones, tablets, laptops en desktops met een bepaalde schermafmeting, dat daar niet tegenop te werken is naar mijn inziens. 

Succes met de opening!

Badge +1

@Nanaas: bedankt voor je uitgebreide reactie. Die witrand is een goede om te onthouden. Heb nu de afbeeldingen onder elkaar staan en gecentreerd in het midden. Mocht ik in de toekomst meer afbeeldingen willen toevoegen, dan ga ik die witrand zeker gebruiken.