Beantwoord

Webshop vernieuwen

• 15 maart 2021
  • 1 reactie
  • 85 Bekeken

Badge +1

Mijn webshop kan wel een opfrisbeurt gebruiken dus ben ik aan de slag gegaan met wat voorbeelden die ik in de community voorbij heb zien komen. Mijn webshop is www.natuurlijkpuur.info.

Nu loop ik tegen een aantal punten aan waar jullie misschien tips voor hebben:

1. De posts over de onscherpe foto's op de pagina's ben ik tegengekomen en ga ik mee aan de slag. Echter lijken de foto's op de pagina's ‘afgesneden’ en wordt het erg ‘opgepropt’ op de pagina. Ik heb in de vormgeving wat instellingen gewijzigd maar niet voor de foto's. Op veel pagina's zie ik mooie grote duidelijke foto's. Hoe kan ik dat doen?
  1. Verder zag ik de tip over de blogs en het aanmaken van artikelen waarin de tekst gedeeld wordt. Als artikel verschijnen de teksten nu naast de foto in een smalle kolom. Bij anderen zie ik ze wel onder de foto verschijnen wat het natuurlijk veel leesbaarder maakt. Ik kom er niet uit hoe ik dat kan doen.
  2. ook over de breedte zag ik eerder topics staan, waarbij ik ook heb gekeken naar de instellingen daarvoor (pixel ed). Ik gebruik geen kolommen maar qua breedte lijkt er geen extra ruimte bij te komen. Als ik kijk naar de navigatiebalk (en het aantal topics) begrijp ik niet zo goed waar ik het zo kan aanpassen dat alles op één regel past. Ik heb het met het lettertype geprobeerd, maar houd ik nog steeds de ruimte aan de buitenkanten over. Ook de pijltjes heb ik daarom weer weggehaald. 
  3. In de navigatiebalk zijn de woorden Welkom en Contact onderstreept. Ik heb geen idee wat ik heb gedaan om dat voor elkaar te krijgen en dus ook niet wat ik kan doen om het weer weg te halen. Ze hoeven nl. niet onderstreept. 
  4. Bij het tonen van artikelen kan je selecteren op titel, prijs e.d. Nu zou ik graag de optie willen voor titel, prijs en winkelwagentje (of bestelknop) zónder de omschrijving. Kan dat ook?
  5. Ik wil klanten graag de mogelijkheid bieden om bij het afrekenen in de winkelwagen een bepaald bedrag te geven voor een goed doel. Het mooiste is als ze alleen een vinkje hoeven te zetten bij een vast bedrag, bv 1 euro of zelf een bedrag in kunnen vullen. Kan dit in de webshop?

Zo een aantal vragen om mijn webshop te vernieuwen :) 

icon

Beste antwoord door Ebbe 17 maart 2021, 10:24

Hi @Natuurlijk Puur,

Ik ga je hopelijk helpen :sunglasses:

1. Je hebt via vormgeving/template instellingen/algemeen de optie om artikelafbeeldingen uit te vullen. Deze moet je uitvinken. De artikelafbeeldingen worden dan goed getoond. 

2. Dit heeft dan met de ‘artikelweergave’ te maken. Heb je een voorbeeld van welke je goed vindt? Dan kan ik aangeven welke je moet gebruiken. 

3. De zijkanten zijn niet te gebruiken om content te plaatsen. Deze zijkanten worden namelijk niet getoond op kleinere schermen. Je kunt de inhoud alleen binnen de binneste 1100 pixels plaatsen en daar maak jij gebruik van. De enige optie die je nog hebt om het navigatiemenu op 1 regel te krijgen is toch het lettertype flink te verkleinen. 

4. Dit heb ik opgelost. Via vormgeving/template instellingen/navigatie heb je de ‘opmaak’ optie. Hier kun je het eventueel nog aanpassen.

5. Goed nieuws, dit komt eraan! Dit is een nieuwe weergave die we beschikbaar gaan stellen. Ik heb deze eerdere deze week getest en de laatste bugs worden er nog uitgehaald. Ik verwacht dat het niet lang meer zal duren voordat we deze kunnen lanceren. Zodra het zo ver is, deel ik het op de community. 

6. Hier is nog geen mogelijkheid voor. Er zijn een paar feedback verzoeken hierop binnen gekomen. Laat hier vooral je stem op achter → https://feedback.mijnwebwinkel.nl/142 en https://feedback.mijnwebwinkel.nl/189

Hopelijk kun je hier mee verder en anders hoor ik het graag. 

Groet,
Ebbe

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Natuurlijk Puur,

Ik ga je hopelijk helpen :sunglasses:

1. Je hebt via vormgeving/template instellingen/algemeen de optie om artikelafbeeldingen uit te vullen. Deze moet je uitvinken. De artikelafbeeldingen worden dan goed getoond. 

2. Dit heeft dan met de ‘artikelweergave’ te maken. Heb je een voorbeeld van welke je goed vindt? Dan kan ik aangeven welke je moet gebruiken. 

3. De zijkanten zijn niet te gebruiken om content te plaatsen. Deze zijkanten worden namelijk niet getoond op kleinere schermen. Je kunt de inhoud alleen binnen de binneste 1100 pixels plaatsen en daar maak jij gebruik van. De enige optie die je nog hebt om het navigatiemenu op 1 regel te krijgen is toch het lettertype flink te verkleinen. 

4. Dit heb ik opgelost. Via vormgeving/template instellingen/navigatie heb je de ‘opmaak’ optie. Hier kun je het eventueel nog aanpassen.

5. Goed nieuws, dit komt eraan! Dit is een nieuwe weergave die we beschikbaar gaan stellen. Ik heb deze eerdere deze week getest en de laatste bugs worden er nog uitgehaald. Ik verwacht dat het niet lang meer zal duren voordat we deze kunnen lanceren. Zodra het zo ver is, deel ik het op de community. 

6. Hier is nog geen mogelijkheid voor. Er zijn een paar feedback verzoeken hierop binnen gekomen. Laat hier vooral je stem op achter → https://feedback.mijnwebwinkel.nl/142 en https://feedback.mijnwebwinkel.nl/189

Hopelijk kun je hier mee verder en anders hoor ik het graag. 

Groet,
Ebbe

Reageer