Beantwoord

Waarom slaat MWW bij artikelen met meerdere keuzelijsten niet op wat ik gedaan heb?

• 25 April 2020
  • 3 reacties
  • 90 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Wij verkopen onder andere kleding.
Elk artikel kan variëren in kleur en maat, dus ik gebruik 2 keuzelijsten, 1 voor maat en 1 voor kleur.
Als ik op het tabblad varianten de betreffende artikelnummers invoer en de voorraad per artikel, dan slaat het systeem dit (zeer regelmatig) niet op!!!

Super irritant want dan zit je onnodig dubbel werk te doen!!!

Als je het artikel dan weer opent en terug gaat naar het tabblad varianten, blijkt dat er gewoon 1 van de twee keuzelijsten niet is aangevinkt, terwijl ik dat wel heb gedaan.
Tot nu toe maar 1 oplossing daarvoor gevonden.
Opslaan - opslaan - opslaan 
Bijna na elke invoer en dan nog is het geen garantie dat het wel goed gaat.
Dit issue is er al een poosje en blijft steeds terug komen.
Wanneer hebben jullie in de planning om dat definitief goed in te richten?

icon

Beste antwoord door Ebbe 28 April 2020, 16:19

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Dieni,

Bij het wijzigen van de keuzelijsten, dan moet je inderdaad vaker opslaan. Op zowel het diskette icoontje (groene knop) en nog eens opslaan. Doe jij dat ook? En gaat het dan nog mis?

Reputatie 2
Badge +2

Hi Dieni,

Bij het wijzigen van de keuzelijsten, dan moet je inderdaad vaker opslaan. Op zowel het diskette icoontje (groene knop) en nog eens opslaan. Doe jij dat ook? En gaat het dan nog mis?

Hi Ebbe,

Dat is inderdaad de manier van werken die storingsvrij werkt.
Alleen ben ik natuurlijk best wel een verwend mens...
Dus het steeds weer opslaan schiet er nog wel eens bij in.
Niet voor wat betreft het icoontje, wel voor het (tussendoor) extra opslaan van het artikel.

En, eerlijk gezegd, vind ik ook dat het niet nodig zou moeten zijn…. :wink:
Blijkbaar is er een soort van time-out voor de bewerkingstijd van een artikel?

Overigens, ik wijzig niet de keuzelijst.
Ik wijzig de combinatie van de twee keuzelijsten (maat en kleur)
Daar voer ik voor elke combinatie de artikelcode in die er bij hoort.
Dat kan aardig oplopen...
Als iets bijvoorbeeld in maat 30 t/m 42 en in 3 lengtematen en in 3 kleuren verkrijgbaar is...

Als mijn werkwijze  niet de juiste is, sta ik (graag) open voor tips om het anders te doen.

Reputatie 7
Badge +16

Snap ik helemaal Dieni. We zijn dit ook langzamerhand aan het rechttrekken. Op sommige plekken hoef je niet meer op ‘opslaan’ te klikken, maar wordt de wijziging automatisch opgeslagen, zoals bij filters. De pagina varianten is nog een '’oude'’ pagina en daarvoor moet er nog een hoop gebeuren om de manier van opslaan te wijzigen. We delen zeker je mening dat het niet nodig hoeft te zijn! Maar nu nog wel:sweat_smile:

Jouw werkwijze is overigens correct! 

Reageer