Vraag

Vormgeving tekst en afbeelding - Mobiel vs Laptop

• 22 February 2023
  • 5 reacties
  • 99 Bekeken

Badge

Kan iemand mij helpen met het volgende: 

Als ik op een pagina tekst en afbeelding wil plaatsen, waar ik de tekst naast wil hebben, lijn ik de afbeelding links uit. Maar ik krijg dan een issue met weergave op mobiele site vs computer weergave.

• Computerweergave, hier komt het volgende stukje tekst ook naast de afbeelding te staan. Dan moet ik enteren om te zorgen dat de volgende tekst onder de afbeelding komt
  • Mobiele weergave: door die enters, is in de mobiele weergave dan opeens veel ruimte tussen de afbeelding met tekst en het volgende kopje tekst. 

Hoe kan ik dit oplossen, zodat in beiden weergaves dit er goed uit ziet: Een afbeelding met tekst ernaast en daaronder de volgende alinea tekst. 

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Sophie

5 reacties

Badge

@Kim MWW  kan jij hier bij helpen?

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb het een keer nagevraagd - bij mij is alles vanuit het midden uitgelijnd.

ik heb 2 afbeeldingen naast elkaar - totale breedte van pagina is 820 pixels (als je net als ik een zij-menu hebt)

Ik heb de foto's zo gemaakt dat ik al een witrand om de foto heb.

omdat ik er 2 naast elkaar heb heb ik een breedte van 402 met een randdikte (bovenop de witrand van de foto) van 3 pixels - rand is dan kleur wit (FFFFF).

Voor de afbeeldingen die de gehele breedte zijn heb ik gekozen voor afmeting van 820 met een randdikte van 4 pixels

heb je hier iets aan?

Badge

ik heb 2 afbeeldingen naast elkaar - totale breedte van pagina is 820 pixels (als je net als ik een zij-menu hebt)

omdat ik er 2 naast elkaar heb heb ik een breedte van 402 met een randdikte (bovenop de witrand van de foto) van 3 pixels - rand is dan kleur wit (FFFFF).

Voor de afbeeldingen die de gehele breedte zijn heb ik gekozen voor afmeting van 820 met een randdikte van 4 pixels

heb je hier iets aan?

Dankjewel, dat kan ik proberen, als er geen andere oplossing is! Maar heb het idee dat het toch gewoon zou moeten kunnen? Als een nieuwe alinea/tekstblok in je tekst oid. 

Reputatie 7
Badge +9

heb je hier iets aan?

Dankjewel, dat kan ik proberen, als er geen andere oplossing is! Maar heb het idee dat het toch gewoon zou moeten kunnen? Als een nieuwe alinea/tekstblok in je tekst oid. 

Je kunt helaas geen apart tekstblok neerzetten in Mijnwebwinkel. Je kunt dit enkel met tabellen doen, maar die werken dan weer niet op mobiel (dan valt je tekst zelfs buiten beeld, dus dat is niet aan te raden). Wat ik veel zie is dat mensen zelf een tekstblok maken als een afbeelding, maar die is weer niet (althans, maar voor een gedeelte) indexeerbaar door Google. 

Badge

heb je hier iets aan?

Je kunt helaas geen apart tekstblok neerzetten in Mijnwebwinkel. Je kunt dit enkel met tabellen doen, maar die werken dan weer niet op mobiel (dan valt je tekst zelfs buiten beeld, dus dat is niet aan te raden). Wat ik veel zie is dat mensen zelf een tekstblok maken als een afbeelding, maar die is weer niet (althans, maar voor een gedeelte) indexeerbaar door Google. 

Dankjewel voor je reaktie! Ja idd het kan als plaatje, maar ik wil zeker dat de tekst indexeerbaar is, anders wordt ik niet organisch door google gevonden. Ga maar eens mailtje naar mijn webwinkel sturen, vraag me of er in formatting geen oplossing is hiervoor. 

Reageer