Vraag

voorbeeld klantaccount

• 10 August 2020
  • 9 reacties
  • 207 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Graag zou ik een voorbeeld zien, wat klanten zien als ze inloggen op hun klant account. In de support kan ik alleen zien dat ze de bestelgeschiedenis in kunnen zien, maar kunnen ze dan ook de facturen inzien en/of nogmaals downloaden? 

Alvast bedankt, 

9 reacties

Reputatie 4
Badge +7

Hi! Heb je al zelf een klantaccount gemaakt in jouw webwinkel? Dan zie je direct álles wat jouw klanten ook zien!

Reputatie 1
Badge

Beste Merel, uiteraard heb ik dat gedaan, maar wil geen onnodige test bestellingen doen. 
Ik dacht wellicht is er iemand die een screenshot zou willen delen of zou kunnen vertellen wat klanten kunnen zien en doen als ze inloggen met hun account. 
Wellicht iets beter geformuleerd:

1. Zien de klanten met klantaccount hun bestelhistorie?
  2. Kunnen de klanten met klantaccount hun facturen nogmaals downloaden?
  3. Kunnen de klanten met klantaccount versneld een herhaal bestelling doen?
  4. Kunnen klanten met klantaccount (die eerder hun IBAN voor automatische incasso hebben gegeven) sneller bestellen zonder dat ze wederom hun iban gegevens hoeven in te vullen?
Reputatie 2
Badge +2

Ik ben hier ook benieuwd naar! 

Reputatie 7
Badge +16

Ik ga wat voorbeelden maken en deze hier zo delen :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +16

Klanten kunnen - als ze met het account een order hebben geplaatst - hun bestelgeschiedenis terugzien. Via het klantaccount klik je op de knop bestelgeschiedenis. Je komt dan op onderstaand scherm.

Het ordernummer is onderstreept, hier kun je dus op klikken. Je komt dan in onderstaand scherm terecht.

Deze pagina kun je niet printen. De klant moet dan een screenshot of iets dergelijks maken. 

Vanuit deze pagina kan er geen herhaalbestelling worden geplaatst. De klant moet het product opnieuw in de winkelwagen plaatsen. Wel zijn alle klantgegevens bewaard en al ingevuld. De klant hoeft dus niet nog eens zijn/haar adres gegevens in te vullen. Bij deze gegevens horen het IBAN nummer en BTW nummer. Als de klant deze tijdens de eerste bestelling heeft ingevuld, worden deze gegevens opgeslagen in het account. Als de klant met dat account een nieuwe order plaatst, worden deze gegevens automatisch ingevuld. 

Hopelijk is het zo duidelijk, en anders hoor ik het graag. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +2

Dank je wel Ebbe! 

Reputatie 1
Badge

Dank je wel Ebbe!

Badge

Hallo Ebbe, is het opnieuw bestellen direct vanuit de bestel geschiedenis nog een optie die wellicht zal worden toegevoegd? Ik heb hier al wat vragen over gekregen van onze klanten. 

Reputatie 7
Badge +16

@Marrit Dat staat niet op de roadmap. Plaats je suggestie op feedback.mijnwebwinkel.nl, deze komt dan rechtstreeks bij het productteam terecht. Eventueel kun je 'm hier nog onder de aandacht brengen op de community. 

Groet,
Ebbe

Reageer