Vraag

verschillende lettertypes

• 25 September 2020
  • 8 reacties
  • 149 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hi!

Ik zit nog met een vraag over verschillende lettertypes. Ik heb via de template instellingen een lettertype voor mijn standaardteksten ingesteld en een ander lettertype voor de kopjes/navigatie. Nu wilde ik echter voor mijn footer nog een ander (derde) lettertype gebruiken. Je kunt in het menuutje van de pagina’s ook nog lettertypes veranderen, maar de keuze is dan beperkt (en het lettertype dat ik wil gebruiken staat er niet tussen). Kan ik dit nog op een andere manier bereiken of is dat andere lettertype dan gewoonweg geen optie?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Chantal, 

De footer kun je geen losse lettertype meegeven. Deze wordt overgenomen vanuit de instellingen bij teksten

Reputatie 1
Badge +2

Hi Ebbe,

Dankjewel voor je antwoord. Ik ging er al vanuit, maar misschien had ik niet goed gekeken.

Reputatie 7
Badge +16

Altijd vragen, je weet maar nooit:muscle:

Reputatie 7
Badge +9

Ik las ook dat je niet het lettertype dat je wil kunt gebruiken. Dit komt omdat wordt gewerkt met Google fonts, die zijn namelijk zichtbaar op iedere computer en in iedere browser. Wellicht kun je wel een gelijkend alternatief kiezen? Ik kan me voorstellen dat je een lettertype in je huisstijl bijvoorbeeld hebt. Ik ben een liefhebber van lettertypes, dus wie weet kan ik je een alternatief lettertype aandragen. :wink:

Reputatie 1
Badge +2

Ik las ook dat je niet het lettertype dat je wil kunt gebruiken. Dit komt omdat wordt gewerkt met Google fonts, die zijn namelijk zichtbaar op iedere computer en in iedere browser. Wellicht kun je wel een gelijkend alternatief kiezen? Ik kan me voorstellen dat je een lettertype in je huisstijl bijvoorbeeld hebt. Ik ben een liefhebber van lettertypes, dus wie weet kan ik je een alternatief lettertype aandragen. :wink:

Hi! Nee, het is niet zozeer dat het lettertype in het geheel niet beschikbaar is in MWW, maar ik moet dat lettertype dan voor de hele site instellen. De footer kent geen apart lettertype (in dat menuutje waarbij je in de pagina zelf een lettertype kunt instellen zijn de opties dan maar beperkt to een stuk of 5)…. hmmm … ik weet niet of je nu begrijpt wat ik bedoel…..

Reputatie 1
Badge

Hallo Chantal,

Je zou gebruik kunnen maken van afbeeldingen. Dus een plaatje maken van de tekst in het gewenste lettertype en dat in de footer plakken. Desgewenst aanklikbaar maken en klaar.

Reputatie 7
Badge +9

Hi! Nee, het is niet zozeer dat het lettertype in het geheel niet beschikbaar is in MWW, maar ik moet dat lettertype dan voor de hele site instellen. De footer kent geen apart lettertype (in dat menuutje waarbij je in de pagina zelf een lettertype kunt instellen zijn de opties dan maar beperkt to een stuk of 5)…. hmmm … ik weet niet of je nu begrijpt wat ik bedoel…..

Ik snap 'm! :wink:

Hallo Chantal,

Je zou gebruik kunnen maken van afbeeldingen. Dus een plaatje maken van de tekst in het gewenste lettertype en dat in de footer plakken. Desgewenst aanklikbaar maken en klaar.

Dit zou ik niet adviseren. Tekst is namelijk leesbaar voor Google en een afbeelding niet.

Reputatie 1
Badge +2

Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik het lettertype van de footer niet kan aanpassen :slight_smile: . Ik weet ook helemaal niet of dit nou zo mooi zou zijn geweest, maar had het even willen uitproberen :wink:

Bedankt voor jullie reacties!

Reageer