Vraag

Verschil in beeld tussen desktop en mobiel

• 16 maart 2021
  • 8 reacties
  • 47 Bekeken

Badge +1

In mijn webshop (die ik nog aan het opzetten ben) heb ik een afbeelding geplaatst zodat klanten de ware grootte kunnen zien. Dit is in mijn geval belangrijk voor wat ik verkoop.

Nu zie ik dat hij deze ware grootte wel weergeeft op mijn pc maar als ik mijn site bezoek op mijn mobiel niet. Is dit aan te passen of niet?

8 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Je website op mobiel is responsive, zodat mensen zo optimaal mogelijk je website op een kleiner scherm kunnen bekijken. Dus daar heb je verder weinig invloed op. 

Maar heb je een voorbeeld welke afbeelding je precies bedoeld?

Badge +1

Het gaat om de grootte van penningen.

Is er geen manier om hier wat aan te doen?

Misschien is de afbeelding te breed?

Dit is een screenshot van mijn mobiel.

Reputatie 5
Badge +7

Ik zou zorgen dat er iets bij staat met een schaalverdeling zoals een stukje meetlint. Als iemand op de pc de browser op 150 procent kijkt vanwege slechte ogen klopt er ook niks meer van namelijk. Dat is nooit overal goed. Als iemand een andere resolutie op zijn scherm heeft klopt de maat ook niet meer bv.

Reputatie 5
Badge +6

Ik zou zorgen dat er iets bij staat met een schaalverdeling zoals een stukje meetlint. Als iemand op de pc de browser op 150 procent kijkt vanwege slechte ogen klopt er ook niks meer van namelijk. Dat is nooit overal goed. Als iemand een andere resolutie op zijn scherm heeft klopt de maat ook niet meer bv.

Ik heb idd ook mijn browser op 110% staan omdat dat net ff fijner kijkt en ik weet dat mijn moeder hem nog groter heeft staan. Dus ik denk dat Michel hier wel een goed punt heeft.

Reputatie 6
Badge +8

Ik ben het eens met Michel. Je kunt er beter een schaalverdeling bijzetten, iedereen neemt een andere resolutie. :wink:  Overigens zou ik zelf een liniaaltje erbij pakken hoor als ik iets zou bestellen. Lijkt me ook duidelijk omdat je de mm's er onder hebt staan. Ik zou niet meten vanaf een scherm als ik zoiets zou aanschaffen.

Badge +1

Bedankt, jullie hebben allemaal gelijk, ik heb daar helemaal niet bij nagedacht.
Ik dacht ook al om er bv een euro munt oid bij te plaatsen zodat mensen een idee van de grootte hebben.

Ik ga nog even wat dingetjes aanpassen!

Badge +1

Inmiddels zo opgelost, is dit duidelijk?

Reputatie 6
Badge +8

Inmiddels zo opgelost, is dit duidelijk?

Ja, lijkt mij zeker duidelijk!

Reageer