Vraag

Verborgen artikel toch zichtbaar

• 9 January 2023
  • 5 reacties
  • 99 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb ingesteld dat als het artikel op 0 staat en is uitverkocht deze niet meer zichbaar op de website moet zijn. Dit gebeurd bij de meeste artikelen maar niet alles. Ik merk dit sinds de laatste ‘update’? 

Wanneer je dit artikel aanklikt staat er wel ‘Dit artikel is uitverkocht’. Vervolgens wordt deze wel verborgen als ik hem zelf verberg maar dat haalt het punt weg van de optie die wordt aangeboden.

Ik merk dat dit met een aantal artikelen wel goed gaat en met andere niet. Ik weet niet waar dit precies aan ligt maar het is wel erg irritant omdat klanten in onze winkel wel aangeven dat deze op de site staat. 

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

5 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Heb je een voorbeeld van een product waarbij het wel goed gaat een een voorbeeld van een product waarbij het niet goed gaat? We kijken dan graag met je mee!

Reputatie 1
Badge +1

https://www.player2gamestore.nl/a-77374409/funko-pops-nieuw/game-of-thrones-funko-pop-cersei-051-nieuw/#description

Dit artikel is vindbaar in de webshop. Terwijl we de optie aan hebben staan ‘Verberg artikelen met een voorraad 0’

Reputatie 2
Badge +3

Bedankt voor dit voorbeeld. Ik heb het bekeken en zag inderdaad dat het product in het productoverzicht werd getoond. Ik zag niets bijzonders aan het product, behalve dat er een actieprijs was ingevuld. Verder zijn er geen varianten of extra velden gekoppeld aan het product. Ik heb de actieprijs weggehaald (via het tabblad algemeen) en toen werd het product niet meer getoond in het productoverzicht. Daarna heb ik de actieprijs weer ingevuld en het product werd niet opnieuw in het overzicht getoond.

Ik heb dit geprobeerd te reproduceren in een testwinkel door een actieprijs in te vullen en de voorraad handmatig op 0 te zetten. Daarna heb ik het getest door de actieprijs in te vullen en de voorraad op 1 te zetten en het product te bestellen, zodat deze automatisch op 0 kwam te staan. In beide gevallen werd het product direct niet meer getoond in het productoverzicht. Hier leek het dus toch niet aan te liggen.

Wellicht zit het ‘m in een andere stap die bij het product is uitgevoerd. Is er bijvoorbeeld een aanpassing gedaan via ‘Snel bewerken’ of via andere specifieke stappen dat je weet? Heb je eventueel nog andere voorbeelden van producten die nog worden getoond? Wellicht dat we daarin een rode draad kunnen ontdekken.

Reputatie 1
Badge +1

Ik merk dat het over het algemeen producten zijn die ik via snel bewerken op 0 zet. Als ik ze opnieuw bewerk gaan ze ook op verborgen. Het is sporadisch dat het gebeurd dus het is voor mij ook lastig bepalen. 

Reputatie 2
Badge +3

Bedankt voor deze informatie. Ik had al het vermoeden dat het wellicht aan ‘Snel bewerken’ zou kunnen liggen en deze informatie is zeker waardevol. 

Voor nu kunnen de getoonde uitverkochte producten in ieder geval uit het productoverzicht gehaald worden door ze opnieuw te bewerken, al verdient dit natuurlijk niet de schoonheidsprijs.

Ik ga het intern doorgeven en morgen kijken of het lukt om de situatie te reproduceren, zodat we wellicht een oorzaak kunnen vinden en daarmee ook aan een oplossing kunnen werken. Je geeft zelf aan dat het sporadisch gebeurt, dus misschien zal dit nog niet meteen lukken, maar ik ga mijn best doen.

Mocht jij zelf nog aanvullende informatie hebben, ontvangen wij die graag!