Uitverkochte artikelen ineens weer zichtbaar

Reputatie 3
Badge +5

Heel fijn om deze mail te ontvangen net.
Maar niet heus.

We zien traagheid op ons platform. Deze wordt veroorzaakt door de optie om uitverkochte producten niet in je webwinkel te tonen. Om de traagheid te verhelpen gaan we deze optie uitzetten.

Wat betekent dit voor jou?
Had je geen voorraad van een product, dan werd deze automatisch niet meer getoond. Deze optie vervalt, waardoor uitverkochte producten nu dus wel getoond worden in je webwinkel. Klanten kunnen deze producten niet bestellen, maar wel zien.

Wil je een uitverkocht product niet tonen in je webwinkel? Dan kun je deze handmatig op verborgen zetten. 

Onze excuses voor het ongemak. 

Team Mijnwebwinkel’

Kan ik nu duizenden uitverkochte artikelen handmatig allemaal bij langs, om ze te verbergen of te verwijderen.
Is er ook aan gedacht wat er zal gebeuren met gelinkte uitverkochte artikelen?
Als je een link handmatig op verborgen zet, komt dat niet zomaar weer tot voorschijn als het artikel weer wordt getoond. 
Hele winkel ziet er nu uit als een puinzooi. 
Ik snap wel dat er tamelijk nieuwe winkeltjes zullen zijn, met maar een kleine voorraadje, die er weinige last van zullen ondervinden, maar er zijn ook heel grote winkels, die zoals ik, een decennium of langer bezig zijn.
Wat een enorme verslechtering.

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Emma, 

Het is een ontzettende rot situatie, dat begrijpen wij al te goed. Deze maatregel is alleen niet voor niets besloten. We moesten dit doorvoeren, anders waren shops helemaal niet te bereiken. We gaan alles op alles zetten dat dit een tijdelijk maatregel is, ik kan je op dit moment hier nog niet 100% duidelijkheid over geven. Het enige wat ik je kan beloven is dat we deze functie niet zomaar uitschakelen en we alle mogelijke manieren bedenken om ervoor te zorgen dat deze maatregel van tijdelijke aard is. 

Wij werken de komende avond/nacht door om de situatie te monitoren en de mogelijke alternatieven te onderzoeken. 

We informeren jullie zodra er meer bekend is. 

Groet,

Ebbe

Reputatie 3
Badge +5

Oké, ik zal wat tijd in steken om wat heel oud artikelen voorgoed te verwijderen.
Zoals ik zei, ben ik bijna 10 jaar bezig bij jullie, en sommige artikelen zullen ook nooit meer terugkomen.
Het is jammer, want ook de niet zichtbare artikelen trekken veel kijkers via google.
Gelukkig blijken de gekoppelde links allemaal op zichtbaar of onzichtbaar te gaan, samen met het oorspronkelijk artikel. 
Ik ben er benieuwd of anderen dit ook een probleem vinden. 

Reputatie 1
Badge +1

Heel erg bedankt om dit te besluiten en een mail te sturen nadat jullie gesloten zijn. We zijn nu met 2 man de hele avond aan het werken om deze artikelen op verborgen te zetten. Heel erg bedankt voor NIETS en heel veel extra werk.

We hebben verzamel artikelen die niet standaard leverbaar zijn en geen ge update prijzen. Hierdoor ga ik veel scheve gezichten krijgen van klanten laat staan dat morgen mijn telefoon roodgloeiend staat. Echt tof...zorg dat je zaken op orde zijn en zadel ons niet op met deze shit. Ik ben echt woest!

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb de email van mijnwebwinkel niet eens ontvangen. Klanten beginnen ineens te mailen wanneer ik de uitverkochte items binnen krijg. Prijzen zijn ook niet meer actueel.

Wij verkopen tweedehands artikelen. Meeste artikelen hebben we maar 1 item van. Nu is alles zichtbaar wat we ooit maar verkocht hebben. Handmatig geen doen om alles op verborgen te zetten, meer dan 5000 artikelen.

Hoe snel kan dit probleem opgelost zijn? Ben aan het overwegen om voor nu hele site op slot te gooien.

Reputatie 1
Badge +1

@Kerstdorpfan.nl , bij ons exact hetzelfde probleem. Verkopen ook tweedehandse spullen waar zeldzame artikelen bij zitten die vrijwel niet meer te krijgen zijn. Mijnwebwinkel proberen te bellen/mailen/twitter maar die hebben heel slim de mail om 17:08 te sturen, deurtje dicht en naar huis. 

Reputatie 7
Badge +16

Dit is een ontzettend vervelende situatie, maar momenteel de enige situatie om de shops bereikbaar te houden. Op dit moment wordt er door iedereen doorgewerkt om tot een fundamentele oplossing te komen. We doen er alles aan om deze maatregel zo snel mogelijk te herstellen. Helaas heb ik om dit moment nog geen tijdsindicatie. 

Zodra er meer informatie is, laat ik het jullie weten.

Groet, Ebbe

Reputatie 2
Badge +1

@Kerstdorpfan.nl , bij ons exact hetzelfde probleem. Verkopen ook tweedehandse spullen waar zeldzame artikelen bij zitten die vrijwel niet meer te krijgen zijn. Mijnwebwinkel proberen te bellen/mailen/twitter maar die hebben heel slim de mail om 17:08 te sturen, deurtje dicht en naar huis. 

Wij hebben er nu voor gekozen de webwinkel op slot te zetten (althans alle pagina's met artikelen te verbergen en melding op de website te zetten). Er is zoveel ineens zichtbaar wat we niet zichtbaar willen hebben dat we het onverantwoord vinden om hier de klanten doorheen te laten snuffelen.

Als duidelijk wordt dat dit dagen gaat duren gaan we alles handmatig verbergen. Ik hoop dat daar snel duidelijkheid over komt. Onze omzet staat al enorm onder druk door alle corona perikelen, dan wil je dit soort gedoe er niet ook nog bij hebben :-(

Reputatie 3
Badge +5

Ik zie dat dit handmatig verbergen en weer aanzetten van gekoppelde artikelen (al mijn artikelen staan op gemiddelde 4 of 5 pagina's) helaas toch niet goed werkt.

Verberg je het op één plek, blijft het toch alsnog zichtbaar op een andere pagina.
Je moet echt overal bij langs.
Het is ook niet zomaar terug te draaien, als iets weer in voorraad komt en weer zichtbaar moet worden.
Dan is het zoeken naar al de koppelingen om die ook weer aan te zetten.
Ik hoop van harte dat dit gauw weer goed komt.

Reputatie 7
Badge +16

Deze ochtend is er overleg met de verschillende teams, ik kom in de loop van de dag met een update en uitkomst van het overleg. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb nog een ander probleem wat ineens sinds kort is aangepast. Heel lastig als je best veel producten als dropshipper verkoopt. Krijg je onderstaande zin in de checkout als het product niet op voorraad is.

Eén of meer producten in de winkelwagen zijn niet (volledig) op voorraad. De verwachte levertijd kan afwijken.  

Oplossing zou zijn alles waar geen voorraad is op ombeperkt zetten. Maar dan gaan al deze producten ook ineens mee lopen in mijn google ads. Lopen hier meer mensen tegen aan ? 

Groetjes Robert

Reputatie 7
Badge +16

Hoi mensen, een update. Ik wil nog even benadrukken dat de maatregel die we gisteren hebben doorgevoerd uit nood is ontstaan. In de mail die gisteren is gestuurd, is niet duidelijk naar voren gekomen dat het om een tijdelijk maatregel gaat.

Door het ontwikkelteam worden momenteel verschillende handelingen verricht. Hier merken jullie niets van, maar zorgt er wel voor dat wij beter kunnen zien wat er speelt. Aan het eind van de dag worden jullie per mail op de hoogte gebracht van het resultaat en wat de vervolgstappen zijn. 

Voor nu sluit ik dit topic, dit houdt in dat er geen reacties meer kunnen worden geplaatst. De reden hiervan is dat we de communicatie op 1 centrale plek willen hebben om het overzicht te bewaken. Hoewel jullie de community al hebben weten te vinden, geldt dit zeker niet voor veel van jullie collega’s. Voor vragen of opmerkingen over dit onderwerp kun je een e-mail sturen naar info@mijnwebwinkel.nl. Voor alle andere vragen en/of opmerkingen zijn jullie natuurlijk wel welkom op de community.  

Nogmaals, jullie ontvangen aan het einde van de dag een e-mail waarin we de vervolgstappen zullen toelichten.

Groet,

Ebbe