uitstraling en vindbaarheid van de website

• 30 July 2021
  • 5 reacties
  • 62 Bekeken

Goedemorgen,

Eind april ben ik begonnen met mijn eigen webwinkel. Geheel onbevangen en met veel enthousiasme. En ik moet zeggen, ik vind het heel leuk om te doen. Maar helaas blijven de aankopen achter bij wat ik me ervan had voorgesteld. En ja, het is komkommertijd maar toch. Ik had geen ervaring met het inrichten van een webshop toen ik er mee begon en ben ook flink aan het stoeien geweest met de inrichting. Kunnen jullie eens meekijken en mij van tips voorzien? 

Nog een vraagje waar ik niet uit kom is de footer. Hoe krijg ik hier mijn voorwaarden in?

De website kan je vinden via www.labelby62.nl. Een website voor cadeaudecoratie en inpakmateriaal.

Bevindingen en ideeën mag je ook naar mijn e-mailadres sturen info@labelby62.nl

Je helpt me er enorm mee. Bij voorbaat dank en alvast een fijn weekend toegewenst.

Margriet van den Hoogen

Labelby62

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hallo Margriet,

Het duurt echt wel even voor je gevonden wordt. Daarbij mis ik veel informatie die verplicht is in je webshop als privacy policy, hoe je met klachten omgaat, retourbeleid etc. Dit zou mij al tegenhouden om te bestellen.

Hoe je de algemene voorwaarden in je footer kunt zetten wordt  in deze video uitgelegd.

https://www.youtube.com/watch?v=EFRf6BnUkvQ

Zie ook deze link:

https://www.mijnwebwinkel.be/gidsen/je-webwinkel-vormgeven/je-footer-ontwerpen

Groetjes, Jacqueline

Hallo Jacqueline, bedankt voor het mee kijken, de algemene voorwaarden, retourneren,  privacy ed staan wel op mijn website alleen niet in de footer omdat mij dit niet lukte. Ze zijn te vinden als je de algemene voorwaarden aanklikt.

Ik ga de door jou aanbevolen video's bekijken en hard aan het werk om het duidelijker te krijgen. 

Nogmaals bedankt voor je feedback back en een fijn weekend.

Margriet van den Hoogen

Labelby62 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Marlies,

ik zie ze nu staan inderdaad maar die info moet dus eigenlijk gelijk zichtbaar zijn als je op de webshop komt. Zodra je ze in de footer hebt staan is dat prima dus.

Succes!

Groetjes, Jacqueline

Reputatie 6
Badge +8

Hoi Margriet!

Het duurt inderdaad even voordat je vindbaar bent, indexatie van Google kan ook een tijdje duren. Daarnaast heeft vindbaarheid met meer dingen te maken dan enkel op het internet bestaan. Denk hierbij aan SEO (zoekmachineoptimalisatie), waarbij je werk met zoekwoorden die relevant zijn voor jouw doelgroep. Hier heeft Mijnwebwinkel ook een aantal blogs over geschreven: https://www.mijnwebwinkel.nl/blog/seo-content-de-manier-om-als-kleine-ondernemer-vindbaar-te-zijn Let hierbij ook op de woorden die jouw potentiële klant zou gebruiken. Bijvoorbeeld een categorie als ‘Inpakken met deze leukerds’, daar zal niemand op zoeken. Dan zou je beter een categorie ‘Inpakken’ of ‘Inpakbenodigdheden’ kunnen gebruiken bijvoorbeeld. 

Je footer oogt wat mij betreft wat kaal, hier dien je zelf teksten, links, afbeeldingen etc. aan toe te voegen. En zoals Jacqueline ook al zei; let op de verplichte documenten en de AVG-wetgeving. 

Het kleurgebruik vind ik mooi gekozen. Mooie tinten bij elkaar en oogt vriendelijk. Misschien is het leuk om met wat grotere foto's te werken op je homepagina bijvoorbeeld. Dat geeft meteen sfeer en een idee voor een potentiële klant. Zie het als een soort ‘etalage’ waar iemand voorbij komt. :blush: Zelf vind ik het altijd overzichtelijker als de menubalk bovenin zit (in plaats van aan de zijkant), maar dat is misschien een persoonlijk dingetje.

Mocht je ooit hulp nodig hebben bij de vormgeving kun je me altijd een e-mailtje sturen (info@ontwerpstudionanaa.nl), ik werk voor veel Mijnwebwinkel-merchants en ben ook officiële designpartner van Mijnwebwinkel. 

Succes!

Beste Rianne, bedankt voor je feedback back. Ik ga er volgende week eens goed voor zitten en al je bevindingen aandacht geven. Mocht ik er niet uitkomen dan is het fijn dat er een mogelijkheid is om er samen naar te kijken. Ik heb je e-mailadres genoteerd. 

Met vriendelijke groet en een fijn weekend,

Margriet van den Hoogen 

Labelby62 

Reageer