Beantwoord

Twee sliders op 1 pagina

• 5 April 2020
  • 6 reacties
  • 280 Bekeken

Hi allemaal, 

Newby hier met twee vragen.

Ik ben dit weekend lekker aan het rondneuzen op mijnwebwinkel.nl via de GO versie om te kijken of het wat voor mij is. Een belangrijk onderdeel zijn voor mij de sliders. Het is mij tot nu toe gelukt om twee sliders aan te maken: 1 met afbeeldingen en 1 met artikelen. Idealiter laat ik beide sliders straks op de homepage zien. Is het mogelijk om 2 sliders te plaatsen op 1 pagina (wellicht in een uitgebreider pakket)? Ik krijg er nu max. 1. 

Daarnaast: is het mogelijk om artikelen die op de home via desktop/laptop ‘gewoon’ naast elkaar staan op mobiel automatisch in een slider te laten weergeven? Nu krijg ik op een klein scherm een hele rits aan artikelen onder elkaar. 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, 

Mariëlle

icon

Beste antwoord door Ebbe 6 April 2020, 17:29

Bekijk origineel

6 reacties

Dankjewel voor het uitgebreid beantwoorden van mijn vragen Ebbe! De optie van de modules ga ik eens goed bekijken. 

Reputatie 7
Badge +10

Een slideshow haalt zeker de snelheid uit je shop. Je zal het kunnen testen met en zonder slideshow.

GTmetrix | Website Performance Testing and Monitoring

Reputatie 7
Badge +10

Kijk er wel een beetje mee uit. Het haalt wel enorm de snelheid uit de website. dus niet omdat het wel leuk lijkt op elke pagina slideshow plaatsen met extreem veel afbeeldingen 

Reputatie 7
Badge +16

Hey Mariëlle, goed dat je jouw vragen hier stelt:thumbsup:

Sliders
Je kunt per pagina 1 slideshow kwijt. Je zult dus moeten kiezen. Wellicht is het een idee om op de homepagina een slideshow met afbeeldingen te tonen en op diezelfde pagina aan aantal nieuwe artikelen te tonen. Dit laatste stel je in via ‘modules’

Mobiele weergave
De afbeeldingen die je naast elkaar plaatst worden inderdaad op een klein scherm onderaan geplaatst. We zijn bezig met het ontwikkelen van een nieuwe vormgeving. Dit is een groot project en duurt dus nog wel even. Hier wordt de vormgeving voor kleine schermen ook meegenomen. Ik deel jouw feedback hierover met het productteam. Zodra er meer informatie beschikbaar is over deze nieuwe vormgeving deel ik die. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 3
Badge +2

Kijk er wel een beetje mee uit. Het haalt wel enorm de snelheid uit de website. dus niet omdat het wel leuk lijkt op elke pagina slideshow plaatsen met extreem veel afbeeldingen 

Ik heb nu mijn slider (Twee afbeeldingen) op al mijn 1500 pagina’s zichtbaar.

Zou het enorm schelen in snelheid voor mobiel wanneer ik hem slechts op een paar pagina’s toon of maakt dat niets uit? Mijn snelheid mobiel is erg traag. Op de desktop niet. Maar ik durf niet te zeggen of het door de slider komt.

www.kralenstulpje.nl

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb nu mijn slider (Twee afbeeldingen) op al mijn 1500 pagina’s zichtbaar.

Zou het enorm schelen in snelheid voor mobiel wanneer ik hem slechts op een paar pagina’s toon of maakt dat niets uit? Mijn snelheid mobiel is erg traag. Op de desktop niet. Maar ik durf niet te zeggen of het door de slider komt.

www.kralenstulpje.nl

Volgens mij haalt een slideshow wel de snelheid uit je website. Het zal overigens wel qua laadsnelheid per pagina gaan, volgens mij is het niet zo dat meteen al jouw 1500 pagina's geladen worden bij het bezoek van je homepagina.

Reageer