Beantwoord

Subpagina's verbergen navigatiebalk

• 13 March 2021
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

Badge

Goedenavond,

Ik heb een nieuwe hoofdpagina (Click & Collect) aangemaakt. Deze pagina heeft een flink aantal submenu’s die ik alleen via de pagina zelf wil tonen (middels afbeeldingen) en niet via een uitklapmenu in de navigatie. Sommige submenu’s hebben ook onderliggende pagina’s, deze zijn niet allemaal zichtbaar in het uitklapmenu. Alleen wanneer ik de lettergrootte verminder past alles op het scherm, maar ik wil geen kleinere lettergrootte.

Hoe pak ik dat aan? Ik kan mij herinneren dat dit in het verleden wel mogelijk was.

icon

Beste antwoord door Nanaas 15 March 2021, 08:48

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hallo,

Ik begrijp de vraag niet helemaal maar bedoel je dit?

Ga naar Vormgeving > template instellingen > navigatie

Dan naar: Een pijltje bij onderliggende pagina's (uitzetten)

Johan

Badge

Hi Johan,

Dat is helaas niet wat ik bedoel.

Ik wil bij één van mijn hoofdpagina’s (Click & Collect) in de navigatiebalk géén uitklapbaar menu met opsomming van de (vele) onderliggende subpagina’s omdat dit erg veel info is, rommelig wordt en omdat sub-subpagina’s buiten het scherm vallen. Dat laatste zou ik kunnen veranderen door de lettergrootte te verkleinen, echter dan worden alle koppen in de navigatiebalk ook verkleind. En dat wil ik niet.

Op pagina Click & Collect heb ik afbeeldingen geplaatst die één voor één verwijzen naar een categorie/ productgroep. Elke afbeelding linkt naar de pagina met alle artikelen behorend tot de productgroep.

Misschien handig erbij te vermelden dat mijn website voornamelijk informatief is en diensten aanbiedt. Nu komt daar een winkelruimte/ click&collect pagina bij. Mijn navigatie wordt dus anders gebruikt dan bij een webwinkel.

Groetjes Muriel

Reputatie 6
Badge +8

Hi Johan,

Dat is helaas niet wat ik bedoel.

Ik wil bij één van mijn hoofdpagina’s (Click & Collect) in de navigatiebalk géén uitklapbaar menu met opsomming van de (vele) onderliggende subpagina’s omdat dit erg veel info is, rommelig wordt en omdat sub-subpagina’s buiten het scherm vallen. Dat laatste zou ik kunnen veranderen door de lettergrootte te verkleinen, echter dan worden alle koppen in de navigatiebalk ook verkleind. En dat wil ik niet.

Op pagina Click & Collect heb ik afbeeldingen geplaatst die één voor één verwijzen naar een categorie/ productgroep. Elke afbeelding linkt naar de pagina met alle artikelen behorend tot de productgroep.

Misschien handig erbij te vermelden dat mijn website voornamelijk informatief is en diensten aanbiedt. Nu komt daar een winkelruimte/ click&collect pagina bij. Mijn navigatie wordt dus anders gebruikt dan bij een webwinkel.

Groetjes Muriel

1. Je maakt een nieuwe hoofdpagina aan, deze noem je bijvoorbeeld ‘Niet in het navigatiemenu’ (dat is voor jezelf handig). 
  2. Je plaatst alle subpagina's die je nu onder ‘Click & Collect’ hebt staan onder de pagina ‘Niet in het navigatiemenu'. 
  3. Je kiest bij de hoofdpagina ‘Niet in het navigatiemanu’ voor ‘Verbergen'. Zorg ervoor dat je aanvinkt dat enkel die pagina verborgen moet worden en niet de onderliggende pagina's.
  4. Tadaa! :)
Badge

Hi @Nanaas,

Dankjewel voor je reactie. Helaas is dit ook niet wat ik wil. Click & Collect wil ik namelijk wel zichtbaar hebben in mijn navigatiebalk, wil alleen niet dat de submenu’s zichtbaar zijn in het uitklapvenster van de navigatie. Ik wil dat de subpagina’s enkel te bereiken zijn via de linken die ik in de afbeeldingen heb geplaatst op de hoofdpagina van Click & Collect.

Ik weet dat Ebbe elders uitlegt hoe je afbeeldingen per categorie kan linken met een trucje, alleen dan zijn de afbeeldingen weer te klein en er verschijnen teksten onder de afbeelding die ik ook niet kan weglaten.

Waarschijnlijk wil ik iets wat niet kan...:pensive:

Reageer