Vraag

Storing opslaan instellingen

• 9 June 2023
  • 10 reacties
  • 107 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Zijn er meer mensen die vandaag problemen ervaren met het opslaan van instellingen? Met name bij het opslaan van nieuwe huisstijlkleuren; wanneer ik een nieuwe kleurstijl wil toevoegen en wil opslaan krijg ik ‘Oeps, er ging iets fout...’.

Ik zag dat er (nog) geen storing bekend is. @Ebbe kunnen jullie dit probleem reproduceren toevallig?

10 reacties

Ik probeer bij een afzonderlijk product het prijsverschil van een productoptie aan te passen maar dat werkt niet. Als ik naar een product ga en ik klik op “keuzelijst” dan kan ik de prijs wel aanpassen maar in de webshop blijf je de oude prijs zien.

Het werkt alleen als je via “keuzelijsten” de prijs aanpast. Daarna moet je ook de producten weer opnieuw koppelen aan de productoptie waarvan je de prijs wilt aanpassen.

Reputatie 7
Badge +16

Ervaren jullie dit momenteel nog steeds?

Reputatie 7
Badge +9

@Ebbe Ik ervaar dit probleem nog steeds m.b.t. de huisstijlkleuren toevoegen.

Badge +2

@Ebbe Ik ervaar dit probleem nog steeds m.b.t. de huisstijlkleuren toevoegen.

We ervaren dit probleem ook, we gaan het voor je bij de ontwikkelaars melden! Je kunt trouwens wel een aangeplaste kleur bij de Template Instellingen zelf gebruiken: 

Reputatie 7
Badge +9

@Brechtje Fijn dat er een melding komt! Ik werk inderdaad nu met aangepaste kleur, maar dan moet ik telkens weer de kleurcodes opsnorren, werkte wat sneller met de huisstijlkleuren. 😅

Badge +2

@Nanaas dit werkt inderdaad iets minder snel. Persoonlijk vind ik coolors.co fijn. Je kunt eventueel een bladwijzer maken van je kleurenpalet, dan hoef je alleen maar te knippen en te plakken wanneer je de kleur nodig hebt, dan hoef je niet helemaal (bijvoorbeeld) je fotobewerkingsprogamma te openen!

Reputatie 7
Badge +9

@Nanaas dit werkt inderdaad iets minder snel. Persoonlijk vind ik coolors.co fijn. Je kunt eventueel een bladwijzer maken van je kleurenpalet, dan hoef je alleen maar te knippen en te plakken wanneer je de kleur nodig hebt, dan hoef je niet helemaal (bijvoorbeeld) je fotobewerkingsprogamma te openen!

Ja, ik ‘prik’ ze in Photoshop, geen probleem verder - maar ik maak webshops in opdracht van anderen, dus wel handig als de klant alle kleuren ook goed heeft staan in het systeem. 😅

Reputatie 7
Badge +9

@Brechtje en @Ebbe ik heb een ‘bug’ of storing ontdekt, ook bij het opslaan van instellingen bij een product. Bij het invoegen van teksten bij een product, heb je ook de mogelijkheid om hier afbeeldingen toe te voegen. Ik heb 4 afbeeldingen naast elkaar toegevoegd, en qua maat geschaald (foto's heb ik verder nog niet zelf bewerkt of toegevoegd, maar stonden bij de klant al in het systeem).

Dus in de voorvertoning achter de schermen staan ze gelijk qua grootte, maar bij opslaan en bekijken van het desbetreffende product in de webshop, staan ze weer op de oude verhoudingen, en dus niet gelijk. 

(Ik gebruik in dit geval een product als blogbericht)

Dus ergens worden de instellingen ‘overruled', als jullie snappen wat ik bedoel. 😅

Badge +2

@Nanaas Ik heb het getest in een testwinkel, maar ik kan het niet reproduceren. Zou je mij kunnen laten weten voor welke webwinkel dit is en welk product? Dit kun je eventueel naar support@mijnwebwinkel.nl mailen. 

Reputatie 7
Badge +9

@Brechtje Ik heb een mailtje gestuurd. Bedankt alvast!

Reageer