Stappen bestelproces


Ik zou graag de stappen van het bestelproces tonen in het winkelmandje. Kwam een blog daarover tegen in Mijnwebwinkel.nl. : https://www.mijnwebwinkel.nl/blog/5-snelle-tips-voor-een-gebruiksvriendelijke-shop
Maar de opties in de beheeromgeving die daar genoemd worden, vind ik niet terug. Wie weet hoe dit zit?


11 reacties

Reputatie 1
Badge

Je kan bij teksten ergens toevoegen/wijzigen, bijvoorbeeld dat ze in deze stap onder de verzendkosten zien staan: afhankelijk van de gekozen verzendoptie.
Of bijv. iets van: Kies in de volgende stap de juiste verzend/afhaal optie. 
ook kan je Tekst bovenaan in de winkelwagen plaatsen met informatie. 
(zoals in mijn screenshot hieronder) 
-------------------------------------------
Zo zie ik bijv ook dat men na een kortingscode ontvangen te hebben, producten daarvan hebben besteld, en de kortingscode niet hebben ingevoerd… Dan spelen er vaak 1 van de 2 dingen:
- of ze hebben het invoerveld helemaal niet gezien (hij is ook niet heel duidelijk aanwezig, dat is waar)
- of ze hebben wel de code ingevoerd, maar dan drukken ze niet op de plusknop.
En heb je daarna boze klant in de mail/messenger/app….. gelukkig kan je dat oplossen, maar het kost je een gestresste klant, het kost je tijd om het aan te passen, en het kost je geld omdat je geld terug moet boeken. 

Misschien moet die +knop maar veranderd worden in “kortingscode bevestigen”.
-------------------------------------------

Maar ondanks dat, mensen lezen gewoon niet, willen te snel, letten niet op enz
Alles moet snelsnelsnel. Terwijl als ze zouden opletten, het veel sneller zou kunnen gaan :rofl:
En we kunnen alleen ons best doen om de informatie op 10000 plekken te plaatsen en zo duidelijk en eenvoudig mogelijk te maken voor de klant, maar als de klant er niks mee doet, houdt het op. :sweat_smile:  

 

Reputatie 7
Badge +16

Hier wordt op dit moment niet aan gewerkt. Of dit in de toekomst wordt aangepast weet ik niet. Ik verwacht dit jaar geen wijziging hierin.

Hej Ebbe,

Ik zie het terug in analytics, maar ik hoor het ook van klanten. Het probleem is vaak, dat je op voorhand al de standaard verzendkosten ziet bij een bestelling. Terwijl er ook afgehaald kan worden, of ik kom het in een bepaald postcode gebied thuisbezorgen. Mensen klikken dan dus vaak de winkelwagen weg. Ik weet niet of meer shops hier last van hebben.

Ik hoop dat het antwoord duidelijk is voor je. 

Bedankt voor de info Babette! Het daadwerkelijke probleem is eigenlijk dat in de eerste stap niet de volledige informatie wordt getoond? Denk je dat - wanneer de stap voor de checkout - eruit wordt gehaald of wordt aangepast met de juiste informatie, het duidelijker is?


Dit is ook precies waar ik last van heb. Mensen zien dan verzendkosten staan en klikken dan weg of ze sturen mij soms nog een mail, maar het is wel omslachtig

Is dit probleem al opgelost? Ik zou het ook graag anders zien. De klant zit nu als eerste de verzendkosten en bij de betaling kunnen ze pas kiezen of ze het ophalen. Dat is gratis! Daar wordty nu veel gebruik van gemaakt. Als ze dan eerst zien dat ze verzendkosten moeten betalen, haken ze inderdaad af.

Reputatie 1
Badge +1

Hej Ebbe,

Ik zie het terug in analytics, maar ik hoor het ook van klanten. Het probleem is vaak, dat je op voorhand al de standaard verzendkosten ziet bij een bestelling. Terwijl er ook afgehaald kan worden, of ik kom het in een bepaald postcode gebied thuisbezorgen. Mensen klikken dan dus vaak de winkelwagen weg. Ik weet niet of meer shops hier last van hebben.

Ik hoop dat het antwoord duidelijk is voor je. 

Bedankt voor de info Babette! Het daadwerkelijke probleem is eigenlijk dat in de eerste stap niet de volledige informatie wordt getoond? Denk je dat - wanneer de stap voor de checkout - eruit wordt gehaald of wordt aangepast met de juiste informatie, het duidelijker is?


Dit is ook precies waar ik last van heb. Mensen zien dan verzendkosten staan en klikken dan weg of ze sturen mij soms nog een mail, maar het is wel omslachtig

Reputatie 1
Badge +1

Ik volg ook even mee, want ik heb een facebook mastery class gevolgd en daarin zie ik dat er zoveel wordt toegevoegd aan het winkelmandje, maar waar blijven de bestellingen dan :( 

Soms heb ik 3 bestellingen maar dan zie ik via facebook advertising dat er ruim 200 items zijn toegevoegd.

Ik had altijd een lange tekst staan over het verzenden, maar mensen moesten dan naar beneden scrollen om verder te gaan met bestellen. Dit heb ik allemaal weggehaald, maar alsnog bestellen ze niet en ben ik inderdaad ook erg benieuwd waar het fout gaat en wat ze in hun winkelmandje hebben.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi Ebbe,

De reden waarom ik dat zou willen staat in dat bewuste artikel (punt 5): ervoor zorgen dat het duidelijk is voor klanten waar ze zitten in het bestelproces en voorkomen dat ze voortijdig de shop verlaten zonder te kopen.
Als je je inleest in jullie blogs dan wil je dus dit soort stappen zetten om je shop te verbeteren.
Dus … hier ligt een schone taak voor jullie ;-)

 

 

Hi @Farvig, dit blog bevat geen juiste informatie meer. De hele checkout waar in dit blog naar wordt gerefereerd bestaat niet meer. De checkout is volledig op de schop gegaan waardoor die 5 stappen niet meer nodig zijn. 

Reputatie 7
Badge +16

Hej Ebbe,

Ik zie het terug in analytics, maar ik hoor het ook van klanten. Het probleem is vaak, dat je op voorhand al de standaard verzendkosten ziet bij een bestelling. Terwijl er ook afgehaald kan worden, of ik kom het in een bepaald postcode gebied thuisbezorgen. Mensen klikken dan dus vaak de winkelwagen weg. Ik weet niet of meer shops hier last van hebben.

Ik hoop dat het antwoord duidelijk is voor je. 

Bedankt voor de info Babette! Het daadwerkelijke probleem is eigenlijk dat in de eerste stap niet de volledige informatie wordt getoond? Denk je dat - wanneer de stap voor de checkout - eruit wordt gehaald of wordt aangepast met de juiste informatie, het duidelijker is?

Hoi Ebbe,

De reden waarom ik dat zou willen staat in dat bewuste artikel (punt 5): ervoor zorgen dat het duidelijk is voor klanten waar ze zitten in het bestelproces en voorkomen dat ze voortijdig de shop verlaten zonder te kopen.
Als je je inleest in jullie blogs dan wil je dus dit soort stappen zetten om je shop te verbeteren.
Dus … hier ligt een schone taak voor jullie ;-)

 

 

Hej Ebbe,

Ik zie het terug in analytics, maar ik hoor het ook van klanten. Het probleem is vaak, dat je op voorhand al de standaard verzendkosten ziet bij een bestelling. Terwijl er ook afgehaald kan worden, of ik kom het in een bepaald postcode gebied thuisbezorgen. Mensen klikken dan dus vaak de winkelwagen weg. Ik weet niet of meer shops hier last van hebben.

Ik hoop dat het antwoord duidelijk is voor je. 

Reputatie 7
Badge +16

Ai, dit artikel had aangepast moeten worden. De stappen waren namelijk alleen zichtbaar in de '’oude'’ checkout. De stappen zijn uit de checkout gehaald waardoor dit niet meer nodig is. Ik kan de stappen jullie niet meer aanbieden. 

@BBTT design, je geeft aan dat klanten vroegtijdig de shop verlaten. Zie je dit ergens terug? Of hoor je van klanten dat het onduidelijk is? 

@Farvig, mag ik vragen waarom je de stappen wilt tonen? 

Ik ben benieuwd, thanks alvast! 

Hej!

Ik heb even zitten kijken, maar ik kan die optie inderdaad ook niet terug vinden. 
Ik zou hem inderdaad ook graag willen toevoegen. Ik heb nu het idee dat klanten vroegtijdig de shop verlaten, omdat het bestelproces niet helemaal duidelijk is. 

Misschien kan @Ebbe ons helpen??

 

Reageer