Slideshow laadt traag?

• 1 December 2020
  • 16 reacties
  • 218 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Ik merk dat (sinds enkele dagen?) de slideshow die ik bovenaan de home-pagina heb staan, traag inlaad als ik de site voor het eerst bezoek (dus via geheime / privacy stand, of een nieuw apparaat). Het duurt dan ook echt 12 seconden voordat de slideshow zichtbaar is, en dan is de slideshow reeds versprongen naar de 2e slide (heb deze op 12 seconden ingesteld staan). Iemand anders die hier ook last van heeft? Heb ook maar 4 slides actief op dit moment, dus daar kan het ook niet aan liggen.

16 reacties

Reputatie 5
Badge +8

hoe groot zijn de foto's in de slide show (hoeveel pixels?) Wellicht dat daar de sleutel ligt van het probleem.

Reputatie 6
Badge +8

Deze zijn 848x323 , jpeg bestanden, tussen de 60kb en 160kb per slide. Het zijn er 4 in totaal, dus niet eens een halve MB. Daar zal het niet aan kunnen liggen, toch? Het is ook iets van de laatste paar dagen viel me op, zodra de site in de cache staat van je browser laadt het allemaal snel. Echter bij geheime stand (waar dus niet met tijdelijke bestanden wordt gewerkt) gebeurt het vaak dat de slideshow pas tevoorschijn komt zodra de 2e slide is geladen (na 12 seconden dus).

Reputatie 6
Badge +8

Heb ook een foto gemaakt van hoe de site laad:

en pas na 12 seconden (als de 2e slide aan de beurt is) komt de slideshow tevoorschijn:

Reputatie 7
Badge +16

Ik weet niet wat hier speelt @Goedhoesje.nl. Ik heb een ticket aangemaakt bij het developmentteam met daarbij een screenvideo en mijn en jouw bevindingen (zijn vrijwel identiek)

Ik meld mij zodra ik meer weet.

Groet,
Ebbe

Reputatie 6
Badge +8

Bedankt Ebbe, dan wachten we het even af :)

ik vind de slide show ook traag inladen. Duurt 3 tot 5 seconden. Vind ik veel te lang, moet toch meteen zichtbaar zijn?

Reputatie 7
Badge +16

@Circle of Happinezz Kun je hier misschien een filmpje van maken en deze delen via info@mijnwebwinkel.nl? Vermeld daarbij ook welke browser en versie je gebruikt. Dat check je via https://www.whatsmybrowser.org/ 

Ik ervaar het op mijn laptop niet, maar wil het wel graag voor je uitzoeken. 

Thanks!

Nou het euvel lijkt verholpen, wat apart. Nu wordt de slide inderdaad meteen ingeladen bij tonen van de website. Bedankt voor je reactie

Reputatie 7
Badge +9

Toevallig bij een van de webshops die ik recent gemaakt heb is dit nog steeds het geval. De slideshow popt op na een paar seconden terwijl de rest van de website al geladen is. De afbeeldingen zijn onder de 250 kB en qua formaat verder ook goed. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Reputatie 7
Badge +16

@Nanaas Kun je aangeven om welke shop dit gaat? Dan kan ik kijken of ik iets kan vinden. 

Reputatie 7
Badge +9

@Nanaas Kun je aangeven om welke shop dit gaat? Dan kan ik kijken of ik iets kan vinden. 

@Ebbe Bedankt, ik heb je een privé bericht gestuurd met de shopgegevens.

Reputatie 7
Badge +16

Thanks, ik ga er naar kijken. 

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij is bovenstaand probleem (nog) niet opgelost. Ik ben vandaag bezig met een shop, en bij het toevoegen van één foto als slideshow toont deze zonder problemen. Zodra ik er meerdere aan toevoeg, duurt het erg lang voordat deze getoond wordt. Ik heb getimed, het duurt 17 (!) seconden voordat de slideshow getoond wordt. Terwijl mijn afbeeldingen wel allemaal onder de 250 kB zijn.

@Sander heb jij mogelijkheid om hier naar te kijken of dit een bug is?

Reputatie 4
Badge +4

Dat klopt, dit is een bug. Deze staat nog open voor onderzoek. Het enige wat ik je nu kan zeggen is dat we je een update geven als we meer weten. 

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag,

Het probleem met het traag inladen van de slideshow is inmiddels verholpen. Mocht je het toch nog ervaren dan horen we dat graag.

Reputatie 3
Badge +2

Goedemiddag,

Het probleem met het traag inladen van de slideshow is inmiddels verholpen. Mocht je het toch nog ervaren dan horen we dat graag.

Beste Arjan, Ebbe of Sander,

Ik heb nu mijn slider op al mijn 1500 pagina’s zichtbaar. (2 afbeeldingen)

Zou het enorm schelen in snelheid voor mobiel wanneer ik hem slechts op een paar pagina’s toon of maakt dat niets uit?

Reageer