site-vitaliteit in google search console onverklaarbaar verslechterd sinds 1 feb 2021 (bijna alle paginas door google als foutief aangemerkt)

• 25 February 2021
  • 85 reacties
  • 2055 Bekeken

Toon eerste bericht

85 reacties

Badge +1
Mijn website geeft dit aan.

Reputatie 5
Badge +6

Ik snap er helemaal niks van…. Ik zie vooral dingen met Chroom in het voorbeeld. Hoe gaat dit op een Mac?

Reputatie 7
Badge +10

@powerfulproducts.nl Heb je het getest via pagespeed? Die loopt zo'n 28 dagen achter. Via de uitleg die ik eerder heb gedeeld heb je de actuele resultaten. 

Gaat het dan om deze waardes 0,03 in het groen?

Reputatie 7
Badge +16

@powerfulproducts.nl Heb je het getest via pagespeed? Die loopt zo'n 28 dagen achter. Via de uitleg die ik eerder heb gedeeld heb je de actuele resultaten. 

Reputatie 7
Badge +10

@ebbe hoe testen jullie dat dan? op een test webwinkel in jullie eigen beheer ?

Wij hebben een offline omgeving van heel ons platform. Hierop worden nieuwe functies intern getest voordat deze daadwerkelijk online komen te staan.

@Ebbe kun je daar dan eens voorbeelden van geven? Ik zie helaas nog niet heel veel verbetering. Of heeft dat nog even tijd nodig.

Reputatie 2
Badge +4

Zowel mobiel als desktop getest, desktop wint (:

Wat is een mooie CLS score?

Reputatie 7
Badge +16

De fix staat online. CLS is geen issue meer. 

Hoe te testen

Je kunt het beste testen via ‘Lighthouse’. Dit is hetzelfde als pagespeed, echter toont deze de actuele informatie. Om Lighthouse te starten ga je in een incognito tabblad naar je eigen webwinkel. Vervolgens klik je op ‘rechtmuisknop / inspecteren’. In de bovenste balk vind je helemaal recht ‘Lighthouse’ (zie screenshot hieronder). Daar klik je op en je selecteert bij ‘categories’ ‘performance’ en je kiest je device (mobiel op desktop). Vervolgens wordt het rapport aangemaakt en kun je jouw CLS score controleren. 

Reputatie 7
Badge +16

Wij hebben een offline omgeving van heel ons platform. Hierop worden nieuwe functies intern getest voordat deze daadwerkelijk online komen te staan.

Reputatie 7
Badge +10

Reputatie 7
Badge +8

Maandag (27 juli) wordt de aanpassing live gezet. De resultaten in de testomgeving zien er in ieder geval goed uit💪

Ik houd jullie maandag op de hoogte.

Juni hoop ik?

Badge +1

Ja zo goed kun je dit merken er staat ook vertoningen hoe meer hoe beter en hoe meer des te meer mensen klikken op je website link die ze dan laten zien in google, Dus het heeft er echt mee te maken en kijk het resultaat MWW.

Van 100% naar 39% en nu 18% vertonningen weer bijna op 0% maar zoals ze aan de telfoon zeide dat maakt toch niet uit als ik je zoek in google vind ik je wel……. (Klopt) maar dan zoek je naar iets wat je weet, en je hebt juist die zoekresultaten van het onbekende nodig vertonningen vergroten het onbekende waardoor mensen sneller komen kijken.

Dus EBBE lekker bezig dat ze er mee bezig zijn maar het resultaat is zeer negatief!!!!

Ik heb dit ook zo ervaren, en ik hoop dat de aanpassing effect gaat hebben, zeker na afgelopen week.

Vanaf vrijdag 17 juni tot en met afgelopen vrijdag was het extreem slecht qua bestellingen, en vanaf vrijdag avond gaat het ineens weer prima. Alsof er niks gebeurd is zou ik bijna zeggen.

Het warme weer kan natuurlijk ook een rol gespeeld hebben, dat dacht ik in eerste instantie want vrijdag en zaterdag waren ook wel erg warm, maar zo erg heb ik dit nog niet meegemaakt.

Reputatie 5
Badge +5

Ik hoop, dat het vandaag is en niet maandag 27 juli.
De eerstvolgende keer dat het 27 juli is op maandag is in 2026 😁

Reputatie 7
Badge +10

Dit zou een hele mooi stap.vooruit zijn. 

Reputatie 7
Badge +16

Maandag (27 juli) wordt de aanpassing live gezet. De resultaten in de testomgeving zien er in ieder geval goed uit💪

Ik houd jullie maandag op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +16

Ja zo goed kun je dit merken er staat ook vertoningen hoe meer hoe beter en hoe meer des te meer mensen klikken op je website link die ze dan laten zien in google, Dus het heeft er echt mee te maken en kijk het resultaat MWW.

Van 100% naar 39% en nu 18% vertonningen weer bijna op 0% maar zoals ze aan de telfoon zeide dat maakt toch niet uit als ik je zoek in google vind ik je wel……. (Klopt) maar dan zoek je naar iets wat je weet, en je hebt juist die zoekresultaten van het onbekende nodig vertonningen vergroten het onbekende waardoor mensen sneller komen kijken.

Dus EBBE lekker bezig dat ze er mee bezig zijn maar het resultaat is zeer negatief!!!!

Er staat nog niks live van de aanpassing. Het kan dus kloppen dat je nog geen verbeteringen merkt. 

Reputatie 1
Badge

Badge +1

Bij mij geeft hij dit aan, vanaf begin april 0%, daarvoor was het max 30%

Desktop is wel gewoon 100%

Reputatie 7
Badge +10

Hier kakt het aantal bestellingen ook weer in sinds afgelopen week.. het ging net weer lekker! 

Kun je dat dan zo merken? door dat de pagina's niet worden geïndexeerd door google

Reputatie 6
Badge +9

Hier kakt het aantal bestellingen ook weer in sinds afgelopen week.. het ging net weer lekker! 

Reputatie 7
Badge +10

Bij deze Ebbe, Echt goed dat jullie er mee bezig zijn maar alles was net 100% werkend en nu geeft hij weer alle pagina's fout aan vanaf vrijdag 17 juni. 

Zouden jullie zo snel mogelijk weer willen zorgen dat alles weer 100% word, alles ging net zen gangetje weer een beetje….. Alvast bedankt!!!!

En als jullie nog steeds denken dat er nog niks mee te maken heeft met het aantal bestellingen dan weet ik het ook niet meer kijk hier onder de afbeelding.

Geen goede URLS is geen VERTONINGEN!!!!!

Hopelijk is dit snel opgelost. Dan kunnen ze weer verder met de andere dingen die aangepakt moeten worden. Genoeg werk aan de winkel 

Reputatie 1
Badge

Bij deze Ebbe, Echt goed dat jullie er mee bezig zijn maar alles was net 100% werkend en nu geeft hij weer alle pagina's fout aan vanaf vrijdag 17 juni. 

Zouden jullie zo snel mogelijk weer willen zorgen dat alles weer 100% word, alles ging net zen gangetje weer een beetje….. Alvast bedankt!!!!

En als jullie nog steeds denken dat er nog niks mee te maken heeft met het aantal bestellingen dan weet ik het ook niet meer kijk hier onder de afbeelding.

Geen goede URLS is geen VERTONINGEN!!!!!

Reputatie 7
Badge +16

@Paardeerlijk Je krijgt zeker een update en de vraag om het te monitoren👍

Reputatie 3
Badge +3

Hi allemaal,

Deze sprint (ontwikkelperiode) wordt het CLS verhaal opgepakt. De allergrootste boosdoener is de cookiebanner. Deze wordt onder handen genomen. We hopen hiermee dat jullie allemaal een goede CLS score behalen. Ik verwacht dat de fix deze week, uiterlijk volgende week live staat. Zodra dat het geval is, laat ik het jullie weten. 

Wat top! Goed nieuws @Ebbe ! Geef je een seintje zodra live? Dan kan ik het een beetje monitoren. Dank voor de opvolging en update!

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal,

Deze sprint (ontwikkelperiode) wordt het CLS verhaal opgepakt. De allergrootste boosdoener is de cookiebanner. Deze wordt onder handen genomen. We hopen hiermee dat jullie allemaal een goede CLS score behalen. Ik verwacht dat de fix deze week, uiterlijk volgende week live staat. Zodra dat het geval is, laat ik het jullie weten. 

Reputatie 7
Badge +10

CLS verhaal is een deel er van maar er speelt veeeel en veeel meer maar heb ook gezien dat je dat probleem al bijna 1 jaar geleden aangegeven hebt, nog steeds geen oplossing….. 

Ik weet niet of jullie alleen de webwinkel hebben en ook nog een baan er naast of echt alleen de webshop? kan me voorstellen dat als mensen er van moeten rond komen kan dit toch echt veel problemen geven. Ze zien alles stijgen verkopen dalen en denken dat alles achter de schermen geregeld word.. bereid om zich in de schulden te werken door een marketing bedrijf in te huren en uiteindelijk het lootje leggen. 

Ik zou zeker ruim van de webshop kunnen leven. Ik heb er dan nog wel een ander bedrijf naast. Het probleem is er en moet ook opgelost worden. Maar wij scoren nog steeds goed in google. En tuurlijk met een wordpress site zou je dit probleem op kunnen lossen maar daar heb je wel weer iets anders. De cookie banner is voor ons veel meer een groot probleem. Het zijn allemaal factoren waar google je op beoordeeld. Dat zou je echt je site 1 op 1 op een wordpress moeten zetten en kijken hoe de scoren dan gaan lopen met alles het zelfde. Dan weet je echt of dit echt zn big ding is. Het telt zeker mee. Helaas duren voor mij de updates te lang. Maar een overstap is ook nog niet zo simpel en een zeer groot risico. Een kroeg die goed loopt ga je ook niet verbouwen. 

Reageer