Vraag

SEO paginatitel

Reputatie 6
Badge +9

Even een SEO vraagje, het is me niet helemaal duidelijk als je deze optie aan zet ‘toon autom. de paginanaam als pagina kop bovenaan een pagina’ of die paginatitel dan ook gelijk de H1 titel is? Of is dit alleen te bereiken als je deze optie uitzet en zelf de H1 koptekst invult? Weet iemand dit? #dtv 

46 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Als ik goed heb opgelet bij die websesie meen ik dat die paginatitel dan ook de H1 titel is.
En dat het dan slim is om op die landingspagina nog een tekstje te schrijven met belangrijke zoekwoorden daarin. Geen woorden opsommen want dan vindt google het minder leuk.

Reputatie 6
Badge +9

@Humiez Dankjewel.. ik heb ook de (meerdere) video’s bekeken, er kwam ter sprake om autom. geen titel te tonen en zelf de artikelnaam in te vullen in H1. Daarom twijfel ik nu of als je voor autom. kiest, de artikel-koptekst H1 is :sweat_smile:

Reputatie 5
Badge +7

Even bij ons eigen gekeken. Maar bij ons staan ze uit. Dit hebben we toen door een bedrijf laten doen een aantal jaar geleden om hoger in de ranking te komen. 
Hoezo ingewikkeld die SEO.  

Reputatie 6
Badge +9

En toen handmatig op iedere pagina gezet?

Haha dingetje hè die SEO :disappointed_relieved:  De webshop is al meer dan 15 jaar ‘oud’ en toen speelde dat lang niet zo als nu. Zou wel eens helemaal overnw willen beginnen, rennen nu overal achteraan en halen het nooit meer in met meer dan 6500 producten :joy:

Reputatie 5
Badge +7

Begin er niet aan want jee wat is dat een werk je website opnieuw beginnen. Wij hebben het in een jaar 3x gedaan gehad, toen we begonnen, toen de site gecrashed was door een verkeerd teken (koste 3 weken om de site weer online te krijgen met 2 man) en toen we later dat jaar bij mww kwamen omdat we uit ons jasje waren gegroeid.
Wij bewaren gelukkig al onze foto's dus die hoefde niet opnieuw genomen worden anders is het helemaal een ramp.

Maar wat betreft je vraag ik denk dat als jij het vinkje omzet naar paginakop niet automatisch tonen de titel er wel in blijft staan omdat je deze nodig hebt voor je menu.
Dat is ook de reden denk ik dat mensen graag tekst boven en onder de afbeeldingen zouden willen zetten en dat is dus (nog) niet mogelijk.

Reputatie 6
Badge +9

Oh moet er niet aan denken inderdaad…  alles opnw en dan 3x :thinking:

Ik bedoelde meer de koptekst van de pagina’s. De artikel koptekst is vast, maar als dat geen H1 tekst is kun je in de artikelomschrijving ook de H1 koptekst gebruiken. 

Reputatie 5
Badge +7

Ik ook kijk maar eens bij bijvoorbeeld de bedels.
Die tekst staat gewoon in de titel alleen zie je zie niet op de pagina terug https://www.humiezbeads.nl/c-266014/bedels/

Reputatie 7
Badge +9

Ik ga er vanuit dat als je de paginatitel automatisch toont, dat dit de H1-titel  ook is. Maar ik heb dat zelf handmatig gedaan omdat ik op de homepagina geen automatische titel wilde. 

@Humiez Dankjewel.. ik heb ook de (meerdere) video’s bekeken, er kwam ter sprake om autom. geen titel te tonen en zelf de artikelnaam in te vullen in H1. Daarom twijfel ik nu of als je voor autom. kiest, de artikel-koptekst H1 is :sweat_smile:

@CountryatHome en bedoel je hier de automatische titel bij de pagina's of bij een artikel? Want bij een artikel wordt een titel sowieso automatisch getoond. Maar je bedoelt dan het zelf invullen van de titel van een artikel nógmaals in de artikelomschrijving? Ik denk dat dat niet nodig is, i.v.m. de SEO-vriendelijkheid van het platform. Maar ik kan het mis hebben. Ik heb het zelf in ieder geval niet dubbel toegevoegd aan de artikelen. :blush: En hoop ook niet dat ik daar aan moet beginnen. :laughing:

Reputatie 6
Badge +9

Hahaha nou ik ook - dacht ik - en ik hoop het, maar tegenwoordig ga ik nergens meer vanuit :joy: .. dus ik twijfel of de paginatitel ook H1 is - dat komt door die video van @Bas Wienhoven :sweat_smile: - die zegt op een punt - als je autom. paginatitel tonen kun je de titel zelf op iedere pagina zetten in de H1 koptekst - dus m.a.w. autom. niet.. maar mss heb ik het helemaal verkeerd begrepen. 

Eigenlijk allebei, pagina en artikel - want als dit niet autom. H1 koptekst is kan ik in de artikelomschrijving nog een tekst toe gaan voegen. We zijn nu toch bezig om alles na te lopen :grimacing::nerd: . Is het H1 dan voegen we meer linken toe en wat H2 kopteksten. Je moet soms plannen maken toch hahaha - of ze ook waargemaakt gaan worden is een ander verhaal :hugging:

Reputatie 3
Badge +2

Ebbe, ik ben wel benieuwd naar het antwoord.

Reputatie 7
Badge +16

Ga ik navragen. Ik durf hier niet met 100% zekerheid antwoord op te geven. Jullie horen van mij. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

Als je de automatische pagina kop hebt ingesteld, krijgt deze automatisch een Kop1 (H1) tekst mee. Heb je deze niet ingeschakeld, dan moet je zelf de tekst markeren als Kop1. Ook artikel titels hebben automatisch een Kop1 tekst, hier hoef je dus niks meer voor te doen. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 3
Badge +2

Beste Ebbe,

Komt er dan bij alle bestaande artikelen een extra kop bij? Dan heb ik overal een dubbele kop 1 staan bij alle 25.000 artikelen, of telt dit alleen bij nieuwe artikelen welke worden geplaatst?

Reputatie 7
Badge +9

Beste Ebbe,

Komt er dan bij alle bestaande artikelen een extra kop bij? Dan heb ik overal een dubbele kop 1 staan bij alle 25.000 artikelen, of telt dit alleen bij nieuwe artikelen welke worden geplaatst?

Automatische kop geldt alleen voor de pagina's, niet voor je artikelen. 

Reputatie 3
Badge +2

Beste Ebbe,

Mijn excuses, ik bedoel bij alle pagina's, komt dit dan bij alle bestaande pagina's dubbel, want het staat bij mij al goed of telt dit dan voor nieuwe pagina's? Ik heb meer dan 1.000 pagina's, het zou heel vervelend zijn als overal nu extra een kop 1 bij zou komen.

Reputatie 7
Badge +9

Beste Ebbe,

Mijn excuses, ik bedoel bij alle pagina's, komt dit dan bij alle bestaande pagina's dubbel, want het staat bij mij al goed of telt dit dan voor nieuwe pagina's? Ik heb meer dan 1.000 pagina's, het zou heel vervelend zijn als overal nu extra een kop 1 bij zou komen.

Dan komt er bij alle pagina's die je hebt, dus in dat geval dubbel ja. Die titel zie je ook niet bij het maken van jouw pagina staan, die komt dus automatisch (kun je ook weer uitzetten overigens, dan is het ook weer weg). Maar als je al overal een titel hebt toegevoegd, is dat ook niet nodig neem ik aan om die functie aan te zetten.

Reputatie 6
Badge +9

Gelukkig ging @Ebbe ook twijfelen @Nanaas :joy:

Fijn dat het de H1 is, scheelt weer - kan ik verder met de H2 koppen :nerd:

Reputatie 7
Badge +16

Dat was nep om jullie een goed gevoel te geven😜 nee, ik had geen idee🙈

Succes met je h2 koppen💪

Reputatie 1
Badge +2

Succes met je h2 koppen💪

Hallo Ebbe,

FF over de H2 koppen enz . ik heb vorige week contact gehad met Merel hierover. Het is momenteel niet mogelijk om alleen de kop van een alinea een kop2 status te geven op een pagina. Het systeem pakt dan de gehele alinea tekst.

Is dit bekend bij jou en is er al zicht op wanneer dit opgelost is?

Grt Ellen 

Reputatie 6
Badge +9

Hoi @elleng05 als je vervolgens alleen de alinea selecteert - dat lettertype op normaal zet en vervolgensvoor de alinea gaat staan en <shift> backspace doet, lukt het .. 

Reputatie 7
Badge +16

Succes met je h2 koppen💪

Hallo Ebbe,

FF over de H2 koppen enz . ik heb vorige week contact gehad met Merel hierover. Het is momenteel niet mogelijk om alleen de kop van een alinea een kop2 status te geven op een pagina. Het systeem pakt dan de gehele alinea tekst.

Is dit bekend bij jou en is er al zicht op wanneer dit opgelost is?

Grt Ellen 

Hi Ellen,

Ik heb die vraag voorbij zien komen. Helaas gaat dit buiten ons om. Dit is de standaard in '’tekstverwerking'’ en zo ook in de editor die wij gebruiken. Hier hebben wij helaas geen invloed op. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @elleng05, je kunt wel eerst in ‘Normale tekst’ de titel - vervolgens een hele enter toepassen - en dan de rest van de tekst typen. Vervolgens selecteer je de titel en maak je daar Kop 2 van. Dat moet wel werken hoor! Of bedoel je dat niet?

Reputatie 1
Badge +2

Hoi @elleng05, je kunt wel eerst in ‘Normale tekst’ de titel - vervolgens een hele enter toepassen - en dan de rest van de tekst typen. Vervolgens selecteer je de titel en maak je daar Kop 2 van. Dat moet wel werken hoor! Of bedoel je dat niet?

Hallo Rianne, jouw oplossing werkt wel maar ik wil liever geen witregel tussen de kop en de normale tekst. Dan zal er niets anders opzitten vrees ik 

grt Ellen 

Reputatie 6
Badge +9

Hoi @elleng05, je kunt wel eerst in ‘Normale tekst’ de titel - vervolgens een hele enter toepassen - en dan de rest van de tekst typen. Vervolgens selecteer je de titel en maak je daar Kop 2 van. Dat moet wel werken hoor! Of bedoel je dat niet?

Hallo Rianne, jouw oplossing werkt wel maar ik wil liever geen witregel tussen de kop en de normale tekst. Dan zal er niets anders opzitten vrees ik 

grt Ellen 

Hej Ellen, als je dan voor de alinea gaat staan en <shift> backspace doet, gaat de wit-regel weg.. 

Reputatie 7
Badge +9

grt Ellen 

Hej Ellen, als je dan voor de alinea gaat staan en <shift> backspace doet, gaat de wit-regel weg.. 

Bij mij neemt ‘ie dan wel de opmaak van ‘Kop 2’ weer over… Dus dat zal niet werken voor wat @elleng05 zou willen. Ik kan me alleen nog voorstellen dat je de koppen net wat groter maakt in de template-opmaak, zodat zo'n witregel wat minder opvalt of minder groot lijkt.

Reageer