Beantwoord

ruzie met koptekst en normale tekst

• 15 January 2021
  • 8 reacties
  • 94 Bekeken

Ik ben bezig met het vullen van de webshop en nu ondervind ik continue problemen met de koptekst en normale tekst in het informatieveld.
Vind dat er veel te veel (regel)ruimte tussen de koptekst en normale tekst ontstaat. Wanneer ik de normale tekst een paar regels omhoog wil halen, veranderd deze weer in de grootte van de koptekst en wanneer ik de normale tekst dan weer in normaal wil veranderen, verandert de koptekst ook in normale tekst….:tired_face:
Wat doe ik fout?
Het moet toch mogelijk zijn om minder dan 4 regels tussen koptekst en normale tekst te krijgen?

Iemand de ultieme oplossing hiervoor?

Dank alvast.

icon

Beste antwoord door Nanaas 19 January 2021, 11:53

Ik heb het zelf eens getest met een nieuwe pagina.

Ik heb eerst het woord ‘Test’ getypt, daarna een hele enter en dan de volgende zin. Alles in normale tekst zoals je ziet. 

Daarna heb ik ‘Test’ geselecteerd en hier linksboven ‘Kop 1’ van gemaakt. En dit wijzigt ook gewoon, zonder dat de tekst daaronder mee verandert. En dan zit er dus maar één hele enter tussen.

(Die opmaak wordt als het ware achter de schermen in de HTML meegenomen. Wij zien een mooi vakje waar je tekst in kunt typen - zodat het voor ons makkelijk bruikbaar is en je geen programmeerkennis nodig hebt, maar daar zit natuurlijk een codering achter om het goed te tonen op internet. Een shift-enter zorgt er bijvoorbeeld voor dat je nog binnen de opmaak ‘code’ van ‘Normaal’ blijft. Maar een hele enter zorgt ervoor dat deze ziet dat daar de code stopt en dat er een andere code begint. Beetje lastig uitleggen, en lees het vooral niet nog een keer als je het niet snapt want ik ben slecht in uitleggen, omdat ik zelf wel e.e.a. van HTML weet klinkt het voor mij heel logisch. :sweat_smile:)

Kun je dat eens proberen?

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

Werkt het beter als je shift/enter gebruikt om naar een volgende regel te gaan?

Reputatie 6
Badge +8

Hi,

Werkt het beter als je shift/enter gebruikt om naar een volgende regel te gaan?

Vaak dient er juist een ‘hele’ enter tussen te zitten om een nieuwe opmaak te kunnen kiezen. :wink:  

Helaas werkt shift/enter niet en een hele enter ook niet. Moet soms wel 3 tot 4 hele enters doen om nieuwe opmaak te kunnen kiezen. En dat vind ik veel te veel ruimte.
Is er nog een andere oplossing?
Ik wil nl. niet eerst alle teksten in Word maken en dan kopiëren en plakken...veel te veel werk, vooral bij het aanmaken van artikelen.

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb het zelf eens getest met een nieuwe pagina.

Ik heb eerst het woord ‘Test’ getypt, daarna een hele enter en dan de volgende zin. Alles in normale tekst zoals je ziet. 

Daarna heb ik ‘Test’ geselecteerd en hier linksboven ‘Kop 1’ van gemaakt. En dit wijzigt ook gewoon, zonder dat de tekst daaronder mee verandert. En dan zit er dus maar één hele enter tussen.

(Die opmaak wordt als het ware achter de schermen in de HTML meegenomen. Wij zien een mooi vakje waar je tekst in kunt typen - zodat het voor ons makkelijk bruikbaar is en je geen programmeerkennis nodig hebt, maar daar zit natuurlijk een codering achter om het goed te tonen op internet. Een shift-enter zorgt er bijvoorbeeld voor dat je nog binnen de opmaak ‘code’ van ‘Normaal’ blijft. Maar een hele enter zorgt ervoor dat deze ziet dat daar de code stopt en dat er een andere code begint. Beetje lastig uitleggen, en lees het vooral niet nog een keer als je het niet snapt want ik ben slecht in uitleggen, omdat ik zelf wel e.e.a. van HTML weet klinkt het voor mij heel logisch. :sweat_smile:)

Kun je dat eens proberen?

Dank je wel Nanaas, ik ga t proberen.
Enne….duidelijke uitleg hoor :relaxed:
Ik denk dat de “fout” bij mij is dat ik eerst al een koptekst maak, dan een hele enter en dan normale tekst wil gaan plaatsen. Ik zie dat jij eerst je complete tekst "normaal” invoert en dan opmaak gaat veranderen?

Reputatie 6
Badge +8

Dank je wel Nanaas, ik ga t proberen.
Enne….duidelijke uitleg hoor :relaxed:
Ik denk dat de “fout” bij mij is dat ik eerst al een koptekst maak, dan een hele enter en dan normale tekst wil gaan plaatsen. Ik zie dat jij eerst je complete tekst "normaal” invoert en dan opmaak gaat veranderen?

Klopt! Ik doe eerst alles in ‘Normaal'. Dus wellicht maakt dat het verschil. :wink:

Goedenavond,

Ik heb bovenstaande toegepast en dat werkt inderdaad. Ik vind de hele spatie tussen mijn tekst echter geen gezicht. Zowel boven als onder mijn koptekst heb ik enorme witte regels. Kan ik daar wat aan doen en zo ja, wat?

groeten, Daniëlle 

Reputatie 6
Badge +8

Goedenavond,

Ik heb bovenstaande toegepast en dat werkt inderdaad. Ik vind de hele spatie tussen mijn tekst echter geen gezicht. Zowel boven als onder mijn koptekst heb ik enorme witte regels. Kan ik daar wat aan doen en zo ja, wat?

groeten, Daniëlle 

Hallo Daniëlle,

Daar is helaas op het moment niets aan te doen. Lees ook onderin dit topic: 

Reageer